اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۱۹۳۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ فشار نامحسوس دولت

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

دولت خیلی ظریف آمد و با گفت‌وگو مسئله هسته‌ای را رفع‌ورجوع کرد. اما مسئله هوای تهران نه‌تنها با گفتار ظریف که با رفتار زمخت هم حل نمی‌شود. یعنی نه‌تنها سازمان محیط‌زیست و سازمان استاندارد، که پلیس هم بارها با تهدید و تشویق گفتند خودروهای غیراستاندارد و آلاینده فلان کارخانجات داخلی را تأیید یا نمره نمی‌کنند. اما در این سال‌ها دیدیم که سنبه بی‌زور است. خودرو پشت خودرو و اگزوز پشت اگزوز به تهران و ایران اضافه می‌شود و از تعداد نفرات کم می‌شود. خودروسازها هم دارند روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند و عین خیالشان هم نیست. کارخانجات و بنزین فاسد و هواکثیف‌کن‌های دیگر هم که جای خود دارند. ما در همین دوهفته گذشته نصف خاندانمان افقی شدند. همین الان وسط بیمارستان مشغول نوشتن هستیم و دقیقا خانوم پرستار هم دارد سوزن را... آخ... ببخشید دستم خط خورد. به نظر ما حالا که دولت هوای هوا را درست نمی‌تواند نگه دارد، مرام بگذارد و به بیمارستان‌ها اعلام کند تلفات و نفراتی را که به دلیل آلودگی هوا افقی می‌شوند مجانی بستری کنند. این‌طوری دولت ما را سرپا نگه دارد. ما تا الان پولی که بابت هوا خرج درمان و بستری خانواده کردیم، می‌توانستیم تا آخر زمستان در جزایر قناری کار پژوهشی کنیم و نفسمان هم باز شود. گفتم خرج بیمارستان و دیدم با توجه به فشار وارده، جا دارد از وزیر قشنگ ارشاد و وزیر قشنگ‌تر کار تشکر کنم که دست به دست هم دادند به مهر تا بیمه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران را بدهند بر باد. بله. درواقع گروه فشار زمان آقای احمدی‌نژاد به‌صورت مستقیم به آدم فشار می‌آورد و آدم می‌دانست دارد از کجا می‌خورد. الان منتها فشار کاملا غیرمحسوس است و آدم یکهو زمین‌گیر می‌شود. مثل همین باطل‌کردن بیمه روزنامه‌نگاران مستقل. البته همکاران روزنامه‌نگاران خیلی خودشان را نگران وضعیت انجمن صنفی و اعضای آن نکنند، خوشبختانه در این دوره بولتن در دولت به اندازه کافی منتشر می‌شود و دست همه بند است.

در انتها اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم باید بگوییم به‌جای ستون آچارکشی این و آن، وقتش است دیگر با توجه به وضعیت هوا، به‌صورت روزانه وصیت‌نامه منتشر کنیم. در هر صورت تا ستون بعدی، در روز شنبه، اگر زنده مانده باشیم، یک فاتحه بخوانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان

      فعلا دولت ما دنبال سود خودروسازان هست مردم کيلويي چندن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج