۲۸۲۳۳
۴۹ نظر
۵۰۴۵
۴۹ نظر
۵۰۴۵
پ

آیا لازم است ایمیل ها و پیامک های همسرم را بخوانم؟

آیا لازم است به همسرمان اجازه بدهیم پیامک ها و ایمیل هایمان را بخواند؟ آیا متقابلا باید پیامک ها و یا ایمیل های او را بخوانیم؟ آیا کارهایی از این قبیل نشاندهنده ضعف ارتباط و عدم اعتماد به طرف مقابل است؟

آیا لازم است ایمیل ها و پیامک های همسرم را بخوانم؟
برترین ها: آیا لازم است به همسرمان اجازه بدهیم پیامک ها و ایمیل هایمان را بخواند؟ آیا متقابلا باید پیامک ها و یا ایمیل های او را بخوانیم؟ آیا کارهایی از این قبیل نشاندهنده ضعف ارتباط و عدم اعتماد به طرف مقابل است؟

تکنولوژی مقصر است؟

تکنولوژی های جدید به افراد اجازه می دهد به راحتی و بدون ترس از لو رفتن به همسرشان خیانت کنند. دیگر کسی نیازی به تلفن های ثابت ندارد و می تواند اطلاعات خصوصی خود را در موبایل یا اینترنت ذخیره کند. بنابراین احتمال لو رفتن به اندازه ای نیست که قبلا بود.همه می توانند سریعا با تلفن همراه خود پیامک بدهند، یا پشت کامپیوتر یا لپ تاپ بنشینند و ای میل ارسال کنند. وجود امکاناتی مثل رمز عبور احتمال لو رفتن را تا حد بسیارزیادی کاهش داده است.

همه اینها دلایلی است که باعث می شود بعضی از همسران چک کردن تلفن و کامپیوتر همسر خود را الزامی بدانند. خیلی ها با دیدن موبایل همسرشان که در اتاق جا گذاشته شده نمی توانند در برابر وسوسه چک کردن و مطمئن شدن دوام بیاورند.

البته تکنولوژی همیشه قابل اعتماد نیست، مثلا همه ما ماجراهایی راجع به پیامک های اشتباهی شنیده ایم که اشتباها برای کس دیگری ارسال شده اند!

معنای این کار چیست؟

نکته جالب این است که بسیاری از زنان و مردان "کنجکاو"، دلیلی برای شک کردن به همسرشان ندارند. در واقع نیازی که این افراد به چک کردن تلفن همسرشان احساس می کنند، نیازی ناسالم است. بعضی روانشناسان می گویند چنین نیازی نشان دهنده تجارب تلخ گذشته و ضربه ای است که این افراد در روابط عاطفی پیشین خود تجربه کرده اند.

بعضی از افراد همیشه بدون دلیلی خاص به چک کردن می پردازند، و بعضی دیگر با مشاهده یا احساس تغییری (اگرچه کوچک) در رفتار همسرشان، شروع به چک کردن می کنند.

آیا لازم است ایمیل ها و پیامک های همسرم را بخوانم؟

به عبارت دیگر، وقتی خانم یا آقایی تلفن همراه یا ای میل همسرش را چک می کند، ممکن است دلیلی برای این کار داشته باشد یا نداشته باشد. اگر کسی دلیلی برای این کار نداشته باشد ولی همچنان به چک کردن ادامه بدهد، ممکن است هنوز تحت تاثیر شکست های قبلی و روابط ناموفق گذشته باشد.

اگرچه بسیاری از همسران با هم صمیمی و نزدیک هستند، ولی به هر حال هر شخص نیازمند داشتن یک حریم خصوصی است، و تمایل به تجاوز به این حریم به هر دلیلی که باشد حرکت شایسته ای نیست. بررسی تلفن همراه یا کامپیوتر همسر می تواند دلایلی مانند عدم اعتماد، احساس ناامنی یا گرایش به کنترل و سلطه بر اتفاقات پیرامون داشته باشد. ولی همه این موارد از راه های دیگری نیز انجام پذیرند.

اگر شما یا همسرتان احساس می کنید که به چک کردن پیامک ها یا ای میل های دیگری نیازمندید ، راجع به آن با هم صحبت کنید. کنجکاوی و تجاوز به حریم شخصی می تواند رابطه همسران را در معرض خطر قرار دهد.

یک خطر دیگر

اما خواندن ای میل ها و پیامک های همسر خطر دیگری هم دارد، به این معنا که یک همسر شکاک چیزهایی را می بیند، و چیزهایی را حس می کند که واقعا وجود ندارند. یک علامت یا اشاره کافی است تا چنین کسی مطمئن شود که همسرش در حال خیانت کردن است.
به عنوان مثال، لحن اکثر افراد در پیامک ها غیررسمی تر از برخوردهای رو در رو است. گاهی خواندن پیامکی که شوخ و غیر رسمی به نظر می رسد باعث ایجاد سوتفاهم می شود. به خصوص که افراد شخصیت ها و برداشت های متفاوت دارند و می توانند یک جمله را به شکل های گوناگون تفسیر کنند.

گاهی حتی یک علامت تعجب یا خنده می تواند معنای نادرستی را به ذهن تداعی کند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      خيييييلي ازين كار بدم مياد.

      پاسخ ها

      • Melody

        منم بدم میاد +++++

      • vahid.shz

        adam farghi nemikone che zan che mard age vaghean asheghe tarafe moghabelet bashi va behesh etemad dashte bashi hich vaght en karo nemikoni va hich vaght ham tarafet behet khianat nemikone

      • vahid.shz

        vali az khianat motenaferam

    • بدون نام

      در این دوره زمونه اکثر خانم ها از چک کردن گوشیهایشان توسط آقایان هراس دارند,
      چون خودشون بهتر میدونن توش چه خبرهایی به دور از چشم همسرانشان هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره اول بفهمی چی میگی بعد بنویسی... خود آقایون بدتر هستن

      • ناشناس

        نه اینکه مردا هراس ندارن ، رو همه وسایلشون رمز می ذارن !

      • بدون نام

        والا این خانم ها که همش دارن با گوشیشون اس ام اس بازی یا بهتره بگم چت میکنند.
        آقایان هر چی باشه صحبت هم میکنن

    • بدون نام

      این کار نفرت بر انگیزه

      پاسخ ها

      • ملیکا

        ++++

      • Melody

        ++++

    • بدون نام

      لازمه چک کرد. حرف هم نباشه

      پاسخ ها

      • اميرح

        اميرح همون امير
        از ناشناس اومدنت معلومه كه چقدر زيرآبي ميري.

      • بدون نام

        بیخود خیلی بده

      • سحر 1

        خوشت می آد واسه تورو هم چک کنن و تو هم حرف نزنی ؟

      • Melody

        پس ماله خودتم باید چک کنن خوشت میاد؟هان

      • بدون نام

        آقای امیرح ناشناس اومدن مهم نیست چون اسمم را هم بگذارم کسی من را نمی شناید.
        اون چیزی که مهمه نظر افراد هست

      • بدون نام

        امیر ح این چه حرفی بود زدی زود باش از همه ناشناس ها عذر خواهی کن

      • اميرح

        نه اتفاقن مهمه عزيز.
        دوستان عذرخواهي لازم نيست.
        اعتماد بنفس آدماست كه لازمه. سعي كنيد بااسم و محكم نظرتون رو درچهارچوب،اعلام كنيد از منفي گرفتن و نظر مخالف شنيدن نترسيد.سرتون رو كه نميبرند عزيزان.
        جهت افزايش اعتماد بنفس دوستاني گفتم كه ناشناس كامنت ميذارن

    • ملیکا

      به نظر من اصلا کار درستی نیست من و همسرم هیچ کدوم این کار زشت رو نمیکنیم

      پاسخ ها

      • Melody

        ++++

    • SabA

      من اوایل به شوهرم اطمینان کامل داشتم اما وقتی خلاف این موضوع ثابت شد از همان زمان چک میکنم چون احتمال خطا کمتره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت اذیت میشی

    • محمدرضا

      بنظر من نفس این کار اشتباهه و معمولا کسانی اینکارو می کنند که قبلا تجربه ی تلخ خیانت رو چشیدند یا در اطرافیان نزدیک دیدند ، و بعضی ها هم ذاتا مشکوک می زنن دیگه نمی شه کاریش کرد !

    • راضیه

      کافیه به گوشی آقایون نزدیک بشی آنچنان استرسی بهشون وارد می شه که نگو چون همیشه درحال شیطونی هستن
      آدم تا وقتی رفتار شک برانگیزی نبینه گوشی همسرشو چک نمی کنه یه بار بیرون بودیم یه زنگی به همسرم شد من فکر کردم دوستشه چون خیلی صمیمی باهاش حرف می زد بعد 5 دقیقه گفتم کی بود گفت اشتباهی گرفته بود. این قبیل کارها باعث شک آدم میشه از اون روز من بهش شک داشتم چون آدم با کسی که اشتباهی زنگ می زنه اینجوری صحبت نمی کنه

      پاسخ ها

      • Melody

        خب بعدش چی شد؟

      • بدون نام

        سخت نگیر

      • اميرح

        melody مگه قصه 1001شبه كه منتظر بعدشي!
        راضيه خانم بهت حق ميدم.. درسته كه نبايد بيخيال بود ولي دركل همه شماهايي كه موافقيد ؛كاره درستي نيست. حريم شخصي هرفرد بايد حفظ بشه.حتا بعد ازدواج. اين كارا (چك گوشي) شايد براي چند مورد جواب بده اما وابستگي به اين كار دو طرف رو آزار ميده. هركسي كه با اين كار؛دنبال آرامشه بايد بدونه انتهاي اينكار هيچگونه آرامش نيست. واي به روز اون كسي كه با اين كار دنبال مچ گيري.

      • Melody

        امیرح خب میخوام ببینم چی شد.

      • بهار

        لطفا به آقایان برنخورد
        راضیه جان همسر شما با یک مرد حرف می زد اما از اینکه به او اطمینان دادی چقدر ازین کار بدت میاید دز حساسیت شما را می داند از سادیسم ذاتی که در همه این موجودات است از آزار شما لذت بی حدی می برد.شما از استرس و حساسیتت کم کن اما در عوض بهش بیشتر توجه کن. آقایان توجه می خوان و این نیاز را که البته ذاتی و بد هم نیست به هر طریقی ابراز می کنند.متاسفانه همسر شما می داند ازاین طریق به خواسته اش می رسد. قبول نداری با یک مشاور صحبت کنن. حداقل اینکه زندگی را بیشتر از این به کام خودت تلخ نمی کنی.

      • راضیه

        آقا امیر می شه شما بگی حریم شخصی چیه

    • ناشناس 64

      من هم قبلا این طوری فکر می کردم. فکر می کردم چون شوهرمو می شناسم نیازی به این کار نیست.ولی خودش یه کاری کرد که الان دست خودم نیست و همش بهش شک می کنم.

    • شمسی

      اگه ذات آدم بد باشه و کمبود محبت داشته باشه، توی شیشه هم باشه کار خودش رو میکنه حالا یا مرد یا زن.
      بهتره بیخیال بشین و اعصاب خودتون رو بهم نریزین و دست از چک کردن بردارین

      پاسخ ها

      • راضیه

        دقیقاً باهات موافقم

    • آراسته

      اخه چک کردن چه فایده ای داره نمی تونه قبل امدن به منزل همه پیامک هاشو پاک کنه یا ایمیلش رو مرتب چک کنه اصلا این که راه کنترل کردن نیست . توجه به علائمی که یکباره از شخص سر میزنه و رفتارهای جدیدش خیلی مهمتره .با اون مطلب اخرهم که میگه با اینکار خطر سوء ظن بیشتر میشه خیلی موافقم

      پاسخ ها

      • 120

        همیشه اینطور نیست , خیلی هم هواست جمع باشه , بالاخره 1 روزی 1 جایی قافل گیر میشی و دستت رو میشه

    • راضیه

      melody جان بعدش هیچی خودمو زدم به بی خیالی اما تلفن های مشکوکش همچنان ادامه داشت و هنوز هم ادامه داره....
      امیر جان می گی آدم باید حریم شخصیشو باید داشته باشه اما اگه بالفرض خانم شما یه تلفن مشکوک داشته باشه شما به حریم شخصیش وارد نمی شی نمی گی این کی بود چرا همش باهاش حرف می زنی صددردصد غیرتی می شی
      اگه آدم ها بخوان بعد از ازدواج کارهای قبل از ازدواجشون رو بکنن و هیچ تعهدی نسبت به هم نداشته باشن پس چرا دیگه ازدواج می کنن و یکی دیگه رو اسیر خودشون می کنن
      خوب اگه ما خانم ها نباید به حریم شخصی آقایون وارد شیم آقایون هم لطف کنن وارد حریم شخصی خانم ها نشن همیشه همه چی دوطرفه است

      پاسخ ها

      • Melody

        عزیزم امید وارم اشتباه فکر کرده باشی.

        من نامزد دارم اما از ازدواج برای همیناش خیلی میترسم.

      • اميرح

        راضيه خانم،اينكه اعتماد دوسويه ست،حرفتون درسته. در تعريف حريم شخصي قكر كنم دچار اشتباه شديد.اونهم بهتون حق ميدم چون از اين كار شوهرتون خيلي شاكي ايد و الان ناراحتي.
        اماحريم شخصي يعني همه ما قبل اينكه همسر باشيم،انسانيم.و همگي گاها به خلوت و تنهايي و كارايي كه علاقمون هست نياز داريم (كارايي كه به ديگري آسيب نرسونه).و بايد احترام بذاريم.
        بله باشما موافقم كه بايد اعتمادشما رو جلب ميكرد و سواستفاده نميكرد. و حق شما تا اينجاست كه از اون بخوايد و سوال بپرسيد و مصر باشيد. نه اينكه گوشي يا ايملش رو يواشكي چك كنيد.100% اون نه تنها ديگه دنبال جلب اعتماد شما نخواهد بود بلكه مقابل بمثل ميكنه.چون يجورايي پا رو دم (شخصيتش)گذاشتيد. بازم ميگم 100%كار ايشون اشتباه و جاي دفاع نداره اما شما بايد هوشمندانه تر برخورد كنيد.تا كار به لج و لجبازي نكشه. تو زندگي مشترك احترام به شخصيت (نه لوس بازي و ادا اطفار) ما آقايون شما خانم هارو به همه خواسته هاتون ميتونه برسونه.مردتون رو تا ميتونيد بالا و به عرش ببريد.
        با نظر بهار خانم موافقم(ساديسم و اينكه حتمن پيش مشاوره بريد)
        شاد باشيد. اميدوارم هرچي سريعتر زندگيتون به روزاي قشنگش برگرده

    • حمید

      من ی جوون 20 ساله ام مجرد هم هستم ولی این کارا واسه ی زن و شوهر زشته!وقتی اون دوتا باهم ازدواج میکنن یعنی دیگه ب طور کامل بهم اعتماد دارن.دیگه اگه کسی نامردی کنه یعنی از اعتماد طرف سواستفاده کرده.
      این گوشی چک کردن واسه دختر و پسرایی ک باهم دوستن.نه زن و شوهر

      پاسخ ها

      • تنها

        حمید جان اتفاقاً چک کردن گوشی طرف مقابل قبل از ازدواج کار زشت تریه چون اونها تعهدی نسبت به هم ندارن که بخوان فکر کنن این اختیارو دارن که همدیگه رو چک کنن
        به نظر من آدم تا وقتی به کسی اعتماد داره این کارو نمی کنه اما وقتی چیزی از طرف می بینه ناراحت می شه می خواد ببینه جریان چیه و می خواد سر در بیاره که متاسفانه به جریان هم پی می بره اما می بینه باید بسوزه و بسازه بهتر نشده که هیچی بدتر هم شده زشتی عمل ازبین می ره و طرف مقابلمون روش بازتر می شه اما امان از روزی که یه مرد از زنش همچین چیزایی ببینه...

    • حورا

      آقايون يا خانومهايي كه چك مي كنين، با درست يا غلط بودنش ، كاري ندارم. فقط يه سوال :
      گيرم كه چك كردين و فهميدين كه خبري هست، بعدش چي؟ مقابله به مثل مي كنيد يا تركش مي كنيد؟
      اگه جري تر شد چي؟

    • راضیه

      به نظر من هم چک کردن کار زشتیه
      اما امیدوارم زن و شوهر به هم وفادار باشن و از اعتماد هم سوء استفاده نکنن

    • فرید

      با سلام خدمت همگی خانمها و آقایون من آدمی بودم که 100% به همسرم اعتماد داشتم و هیچ وقت حتی فکر چک کردن ایشون رو هم نمیکردم اینم بگم که ما هشت سال زندگی مشترک داشتیم ولی وقتی متوجه شدم که متاسفانه با یک نفر دوست شده و از اعتماد من سوءاستفاده کرده دیگه نظرم در موردش بطور کامل عوض شدو بد تر اینکه با عرض معذرت از تمام خانمها فکر میکنم این مشکل تمام خانمهاست .
      از اون تاریخ نزدیک به یکسال گذشته و با اینکه همسرم به من گفته خیلی اشتباه کرده و دیگه هیچ وقت تکرار نمیکنه ولی دیگه با کمال تاسف من نمیتونم بهش اعتماد کنم و بد تر اینکه مدام یادم میافته چطور به من دروغ میگفت و چطور برای من فیلم بازی میکرد بیشتر ناراحت میشم و به خودم حق میدم هرلحظه چکش بکنم اینم بگم ما بچه داریم و اگر نداشتیم حتی یک لحظه باهاش زندگی نمیکردم.

    • علیرضا

      من برام خیلی اتفاق اوفتاده خانمم چک کرده ولی من سالی یک بارم چک نمی کنم دلیلش برا اینه که شوهر کمه و هم دخترا بی جنبن هم پسرا تا به یه دختر می خندی میدونه زن داری ولی فکر میکنه خبریه گوشیت پیام میده انقدر برای من مزاحمت ایجاد شده خانمم دیگه بهم اعتماد نداره و پسرا هم همینطور تا یه دختری لبخندی میزنه فکر میکنه دختره عاشقش شده حقا که آخرو زمانه با با بی خیال ولی چک کرئن بعضی وقتا لازمه ولی خوب اون زنو شوهریکه که شب به شب پیاما و تماسای اونرزو خودشون نشون هم بدن اینطوری کسی شک نمی کنه البته به شرطی بد دلی رو بزاری کنار آقا بد مریضیه بد دلی یا علی

    • الهام

      فقط خودت اذیت میشی

    • فاطمه

      بعضی موقع که طرف مشکوک میزنه خوبه چک کنی شاید سوء تفاهمی شده و دیگه ناراحتیت برطرف شه..


      اگر هم مطمئن شدی خیانت کرده حداقل خیلی دیگه براش جانفشانی نکنی..

      بنظر من کلا لازمه هرزگاهی چک بشه..

      فرید الهی برات بمیرم اگه واقعا تو پاک بودی و ناپاکی کرده خانمت.........

      هیچی بدتر از خیانت تو زندگی نیست به نظرم من. هیچی.........

      من مجردم ولی انقدر داستان هایی خیانت شنیدم اصلا دوست ندارم ازدواج کنم...
      از همه مرد ها میترسم.......خداکمکم کنه.... از این حالت در بیام..

      خدایا مرد ها و زن ها خصوصا مردها رو وفادار کن

      الهی آمین

      پاسخ ها

      • آناهیتا

        من هرشب وهرشب گوشی همسرم وچک میکنم دیگه بیزارم ازاین بی اعتمادی دیگه خسته شدم چیزی هم ازشوهرم ندیدم ولی باز به کارم ادامه میدم داد اونم دراومده دیگه میترسم بدترازدستش بدم بااینکارم نمیدونم چطوراعتمادکنم همش هراس ازخیانت دارم

    • فرشته

      یه روز خیلی اتفاقی با گوشیم که تو نت بودم همش از بورس پیغام میومد و از آخرین خبرای سهام پیغام میومد تو جی میل شوهرم منم رفتم که پاک کنم دیدم تو صندوق ارسال شده ها پیغامی فرستاده شده که منو تا حد جنون برد،یه اسم، یه پیشنهاد، یه درخواست... حسابشو کنید که چی به من گذشت شوهری که بوسیدن چشماش عادت من بود و بخاطرش حتی با پدرای شاگردام روبرو نمیشدم.
      خیلی خودم نگه داشتم، اما روزو شبمم گم کرده بودم.طاقت نیاوردم و پرسیدم...
      ما سه روز تعطیلات رفتیم شهرستان خونه داییم. پسر دایی و شوهرم با هم خیلی صمیمین. پسر دایی واسه امتحان یه خانومی از جی میل شوهرم پیغام داده شماره شوهرم پایین اسمش تا اگه خانوم زنگ زد یا پیغامی فرستاد مچش و بگیره. میبینید خانوما گاهی البته گاهی ما اشتباه میکنیم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج