۲۸۲۴۳۸
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

با نگهداري از گل‌هايي كه براي ماندگاري نيازي به تابش مستقيم آفتاب ندارند مي‌توان سبزي را به خانه‌هاي امروزي آورد.

مجله منزل - ليلا هادي: نگهداري از گل‌هاي آپارتماني دغدغه همه ماست اما با آپارتمان‌های كم‌نور امروزي ديگر كمتر كسي سراغ گياهان آپارتماني مي‌رود. تجربه هر بار پژمردن گل‌ها در خانه هر كسي را دلزده از نگهداري‌شان مي‌كند. اما با انتخاب صحيح گلي كه به خانه‌هاي كم‌نور امروزي مي‌روند مي‌توان باغي كوچك گوشه‌اي از اتاق داشت. فقط كافي است سراغ گل‌هايي برويد كه براي نفس كشيدن به خورشيد و تابش مستقيم آن نيازي ندارند؛ گل‌هايي كه حتي در كنج تاريك خانه هم هواي زندگي دارند!

اسپاتي فيلوم

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

از كلمبيا آمده؛ پس با اين اوصاف گرمادوست است و از سرما بيزار؛ طوري كه دماي زير ۱۳ درجه ديگر برايش قابل تحمل نيست. به رطوبت بالای هوا نياز دارد و بايد حداقل روزي يك‌بار غبارپاشي شود. زير گلدانش هم بايد هميشه پر از آب باشد ولي به آبياري دستي نيازي ندارد. پس اگر از آن دسته آدم‌ها هستيد كه هميشه آب دادن به گل‌ها را فراموش مي‌كنيد اسپاتي فيلوم مي‌تواند انتخاب خوبی براي شما باشد.


كالاتيا

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

اسم‌هاي مختلفي دارد؛ راه‌راه صورتي، گياه عابد و. . . . بومي آمريكاي مركزي و جنوبي است و يك‌جورهايي گل زينتي به شمار مي‌رود. اين گياه به نور متوسط، گرماي زياد، آبياري معمولي، رطوبت هواي ۵۰ تا ۹۰ درصد و خاك كمي اسيدي احتياج دارد. بهتر است هر چند روز يك‌بار سطح برگ‌ها را با اسپري آب مرطوب كنید. كالاتيا به سرما حساس است و حداقل دماي قابل تحمل آن در زمستان ۱۶ درجه سانتي‌گراد است ولي سايه‌دوست است و فراري از نور مستقيم آفتاب؛ طوري كه با تابش مستقيم، برگ‌هايش ديگر راه‌راه‌هاي زيبا را از دست مي‌دهند.


ديفن باخيا

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

در فارسي به آن سمبرگ مي‌گويند چراكه برگ‌هايش سمي هستند و شيره‌اي ترشح مي‌كنند كه ممكن است باعث تحريك شديد اعضاي حساس بدن شود. نور غير مستقيم زمينه رشد و نموی آن را فراهم مي‌كند اما در سايه هم ماندگاري بالايي دارد. با اين تفاوت كه در سايه رشد علفي مي‌كند و بيش از اندازه دراز مي‌شود. هر ماه بايد برگ‌هايش با اسفنج تميز شوند و هفته‌اي چند بار غبارپاشي شود. مهم‌ترين نيازش هر سال تعويض گلدان به اندازه دو برابر بزرگ‌تر است.


بن ساي دراگون

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

از ماداداسگار مي‌آيد با تنه‌اي بلند و برگ‌هایي باريك كه بدون دمبرگ به ساقه وصل شده‌اند. برگ‌ها در لبه بيروني داراي راه‌راه‌هاي سبز و قرمز هستند براي همين به آن گل اژدها هم مي‌گويند. از خانواده بن‌ساي است و مي‌تواند در داخل و خارج خانه هم نگهداري شود. مهم‌ترين ماندگاري آن در نور پايين است به همين دليل از آن در اداره‌ها زياد استفاده مي‌كنند. بين دو آبياري هم بايد حتما خاك گل خشك باشد. این گل عاشق رطوبت است به غبارپاشي و كود گياهي نياز دارد.


گل گندمي

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

گل پر برگ آفريقايي مدت‌هاست كه با ظاهر ابلقش مهمان آپارتمان‌هاي كم‌نور است چراكه اين گياه عجيب مي‌تواند ميزان متفاوتي از نور محيط را تحمل كند. تابش مستقيم نور خورشيد را دوست ندارد.چون با تابش خورشيد نوك برگ‌هايش مي‌سوزند. در تابستان هفته‌اي دو تا سه بار آب مي‌خواهد و زمستان‌ها يك‌بار آبياري كفايت مي‌كند. در صورت گرم بودن محيط غبارپاشي هم لازم مي‌شود. فقط نبايد زياد سرما ببيند كه خيلي زود برگ‌هايش سفيد و بي‌حال مي‌شود. نهايت سرمايي كه تحمل مي‌كند دو‌درجه سانتي‌گراد است و بعد از آن ديگر گلي در كار نيست!


فيلودندرون برگ قلبي

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

لبه پنجره يا لبه ميز معمولا بهترين مكان براي نگهداري اين گل زیبای امروزي است. با هر شاخه‌اش هم مي‌توان گلدان‌هاي زيادي از آن را در خانه تكثير كرد. فقط كافي است ساقه‌اي را جدا كنيد و چند وقتي در آب قرار دهيد؛ بعد از مدتي سر و كله ريشه‌ها پيدا مي‌شود. این گل زمستان‌ها هفته‌اي يك‌بار آب مي‌خواهد و تابستان‌ها دو تا سه‌بار در هفته. حواس‌تان باشد نگذاريد شاخه‌هاي گل زياد بلند شود. هرازگاهي آنها را كوتاه كنيد و قلمه بزنيد تا گل‌تان پربرگ‌تر شود.


ستاره سرخ

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

برخلاف اينكه اصلا به آفتاب نيازي ندارد اما در زمينه‌هاي ديگر حساسيت زيادي دارد. ستاره سرخ كه از خانواده بوملياسه است به‌شدت نسبت به كلر و فلورايد موجود در آب شير حساس است؛ بنابراین بايد اول اجازه دهيد آب به دماي اتاق برسد. آبي كه از شب قبل كنار گذاشته‌ايد براي آبياري اين گل مناسب است؛ ضمن اينكه از معدود گل‌هايي است كه بايد از وسط برگ‌ها آبياري شود. اما از نظر مسائل ديگر خيال‌تان راحت باشد. ستاره سرخ آن‌قدر به نور كمي احتياج دارد كه خيلي از طراحان داخلي از آن براي زيبايي فضاي سرويس‌هاي بهداشتي استفاده مي‌كنند.



آگلونما

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

آن‌قدر شرايط نگهداري راحتي دارد كه باغبان‌ها به آن گل مبتدي‌ها مي‌گويند. درواقع هر كسي كه بخواهد براي اولين‌بار دست به نگهداري گل‌ها بزند بهتر است از يك گلدان آگلونما شروع كند. این گل احتياج چندانى به نور و روشنايى ندارد. در بهار و تابستان هر دو هفته يك‌بار نياز به كود محلول دارد و سطح خاك هم بايد هميشه نسبتا مرطوب نگه داشته شود و فقط آب فراواني نبايد نثارش كرد. آب زياد نقطه ضعف اين گل است و اينكه از خشكي هوا بيزار است. برگ هاى آگلونما نسبت به خشكى هوا حساس هستند و بهتر است در آپارتمان‌هاى گرم و خشك هر روز سطح برگ‌ها با آب اسپرى شود.


گل مار

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

با سايه و تاريكي كنار مي‌آيد. فقط بايد حواس‌تان به آب دادن آن باشد چراكه با آب زياد خيلي زود ريشه‌هايش از بين مي‌رود. دوره‌اي خاص براي آبياري ندارد فقط بايد بين فاصله دو آبياري حتما خاك گل خشك شده باشد. نقطه ضعف گل مار سرماست. این گل به‌شدت به سرما حساس است و با اولين سوز زمستاني از بين مي‌رود؛ پس بي‌خيال نگهداري آن در تراس و بالكن شويد.


برگ عبايي

سرسبزی را به خانه‌های امروزی بیاورید

اين گل با برگ‌های پهن و بزرگش نه فقط در سايه ماندگاري خوبي دارد كه در برابر سرما و گرما هم حسابي مقاوم است و تقريبا هيچ‌وقت نمي‌توانيد خراب شدنش را ببينيد براي همين به آن گل فولادي هم مي‌گويند. فقط يك ايرادي دارد كه رشد چنداني ندارد و بايد هفته‌ها خيره به برگ‌هايش بمانيد تا اندك تغييري را احساس كنيد. زمستان‌ها هفته‌اي يك‌بار آب مي‌خواهد و تابستان‌ها هم هفته‌اي دوبار. این گل به غبارپاشي هم نيازي ندارد و هر سه تا چهار سال يك‌بار بايد گلدانش عوض شود؛ پس با خيال راحت برايش جايي در آپارتمان بي‌نورتان باز كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی تمام گل های اپارتمانی شماره های بعد بذارین

    • پمپ خلا کیان پارس

      سرسبزی همه جا خوبه
      من توی محل کار هم دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج