۲۸۳۳۳۲
۴۵ نظر
۵۱۹۱
۴۵ نظر
۵۱۹۱
پ

خداحافظی با سنگ‌های دردسرساز!

همه نکاتی که باید درباره سنگ کلیه و راه‌های درمان آن بدانید.

مجله سیب سبز - مجله سیب سبز: سنگی گوشه کلیه‌تان جا خوش کرده است اما راهی جز تحمل ندارید و مجبورید از درد به خود بپیچید، زیرا باید صبر کنید تا دفع شوند. با این حال خیلی از افرادی که مستعد گرفتن سنگ کلیه هستند فکر می‌کنند تنها راه این است که بگذارند سنگ‌ها خودشان راه‌شان را پیدا کنند و دفع شوند. در صورتی که سنگ‌ها اندازه و جنس‌های مختلفی دارند، با این حال اگر کلیه‌های سنگ‌سازی دارید یا اینکه سنگ کلیه یک مشکل ارثی در خانواده شماست اما آشنایی با این مشکل ندارید بهتر است این مطلب را با دقت بخوانید. دکتر ناهید حمزه اصفهانی، اورولوژیست، جراح کلیه و مجاری ادراری و تناسلی و دکتر تیرنگ رضانیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درمورد این مشکل و بایدها و نبایدهای آن در همه زمینه‌ها به شما توضیح می‌دهند.

خداحافظی با سنگ‌های دردسرساز!

در کدام شرایط آب‌و‌هوایی زندگی می‌کنید؟

سنگ كليه بيشتر در افرادي ديده مي‌شود كه در نواحي گرم و خشك زندگي مي‌كنند، چراكه تعريق در این نواحی زياد و ادرار غليظ است. اما اين گفته به اين معنا نيست كه در آب‌و‌هوا‌های دیگر مثل مرطوب، سرد و... اين بيماري در افراد ديده نشود؛ چه بسا كساني كه در مناطق مرطوب يا سردسير زندگي مي‌كنند هم دچار مشكل سنگ‌سازي در كليه مي‌شوند. پس مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه فقط عوامل محيطي و اكتسابي باعث به‌وجود آمدن سنگ در كليه نمي‌شوند بلكه مسئله ژنتيك و بيماري‌هاي زمينه‌اي مثل ديابت، فشارخون، عفونت‌هاي مكرر ادراري و عدم داشتن يك سبك زندگي درست ‌هم در بروز اين اتفاق يا سنگ‌سازي در كليه دخيل هستند.

سنگ‌ها به چند دسته تقسيم مي‌شوند؟

سنگ كليه ذرات كوچك و سختی است كه در يك يا هر دو كليه تشكيل مي‌شود و گاهي به داخل حالب‌ها (لوله‌هاي عضلاني باريكي كه ادرار را از كليه‌ها به مثانه منتقل مي‌كنند) انتقال پيدا مي‌كند. سنگ كليه از نظر اندازه از يك دانه شن تا حدود يك توپ گلف متغير است و ممكن است منفرد يا متعدد باشد. براي دسته‌بندي انواع سنگ‌ها بايد به ماده‌اي كه هسته اصلي سنگ را در كليه تشكيل داده است، توجه كنيم. اما به‌‌دليل برخي مشكلات مثل كم‌آبي، مشكلات متابوليكي (‌سوخت‌و‌ساز بدن قادر به دفع مواد نيست)، مشكلات زمينه‌اي كليه و... ‌باعث مي‌شود كريستال‌ها حالت تبلور پيدا كنند و باعث به‌وجود آمدن سنگ در كليه شوند. سنگ‌ها ممكن است از نوع اسيدفوريك، كلسيم فسفات، اگزالات و انواع مختلف ديگر باشند.

دسته‌بندی سنگ‌های کلیه:

سنگ‌هاي كليه به طرق مختلف دسته‌بندي مي‌شوند، يكي از اين دسته‌بندي‌ها از لحاظ سايز است. اندازه سنگ‌ها به زير ۵‌ميلي‌متر، بين ۵ تا ۱۰‌ميلي‌متر، بين ۱۰ تا ۲۰‌ميلي‌متر و ۲۰ميلي‌متر به بالا تقسيم مي‌شوند. براساس اندازه سنگ، پزشك متخصص تصميم مي‌گيرد براي درمان چه اقداماتي را انجام دهد.

سنگ‌های زیر ۵ میلی‌متر به راحتی قابل تشخیص نیستند

سنگ‌هاي زير ۵‌ميل به‌راحتي در سونوگرافي‌ها قابل تشخيص نيستند. مواقعي هم پيش آمده كه فرد سونوگرافي انجام مي‌دهد و در جواب نشان داده مي‌شود كه در كليه‌اش چند عدد سنگ زير ۲ يا ۳‌ميلي‌متري وجود دارد؛ اما وقتي با بیمار صحبت مي‌كنيم، شخص هيچ اشاره‌اي به علائم داشتن سنگ از‌جمله درد، مشكلات دفع ادرار، تب و‌... نمي‌كند.

با اين حال نمي‌توان خيلي به اين مورد يعني سونوگرافي در سنگ‌های زير ۵‌ميلي‌متری در تشخیص‌، استناد كنيم؛ چرا‌كه ممكن است چربي را در سونوگرافي به جاي سنگ تشخيص دهيم. به بيان ساده‌تر چربي حالتي را در سونوگرافي ايجاد مي‌كند كه تقريبا برابر با سنگ‌هايي است كه در اين ابعاد در كليه ممكن است به‌وجود بيايد. بنابراين براي اينكه مطمئن شويم سونوگرافي در تشخيص سنگ به‌درستي عمل كرده است بايد علائم و سبك زندگي فرد بیمار ‌مورد‌بررسي قرار گيرد، به‌خصوص اگر شخص شغل بسيار مهم و پرخطري داشته باشد مثل خلبان‌ها در اين مواقع سي‌تي‌اسكن بدون تزريق تجويز مي‌شود.

اگر در اين مرحله وجود سنگ تاييد شد، بايد اقدامات لازم انجام شود. اما بهتر است بدانيد كه سنگ‌هاي زير ۵‌ميلی‌متر اگر در جاي مناسبي از كليه قرار داشته باشند، قادرند خود به خود و بدون هيچ اقدام خاصي از‌جمله حمايت درماني دفع شوند. فقط كافي است افراد در طول روز بين ۵/۲ تا ۳ليتر (‌۱۰ تا ۱۱‌ليوان آب) ‌آب بنوشند. اما در شغل‌هاي مهم و پرخطر مثل خلبانان، جراحان، آتش‌نشان‌ها و‌... حتي اگر سنگ كليه علائمي نداشته باشد بايد با كمك دارو‌درماني و سنگ‌شكن خارج از اندامي از بين بروند.

سنگ‌های ۵ تا ۱۰ میلی‌متری به سنگ‌شکن نیاز پیدا می‌کنید

سنگ‌هاي ۵ تا ۱۰‌ميلی‌متری كانديداهاي بسيار خوبي براي سنگ‌شكن‌هاي خارج از اندامي هستند. در اين موارد بر‌اساس جايگاه سنگ، براي بيمار سونوگرافي و يك عكس رنگي از طرف پزشك تجويز مي‌شود تا مشخص شود بيمار مشكل ديگري نداشته باشد. اگر موانعي وجود نداشته باشد روش سنگ‌شكن انجام مي‌شود. گاهي اين سنگ‌ها ممكن است به‌علت بزرگي‌شان در مسير حالب (‌مسيري كه كليه را به مثانه مرتبط مي‌كند) گير كنند.

اگر دچار اين مشكل شوند و در قسمت فوقاني و مياني حالب باشند، در اين موارد اگر سنگ زير ۱۰ميل باشد از روش سنگ‌شكن استفاده مي‌كنيم. اما اگر در قسمت تحتاني قرار داشته باشند ديگر روش سنگ‌شكن پاسخگو نيست و بايد از وسيله ديگري به‌نام يورت اسكوپ استفاده كنيم. در اين روش دوربين كوچكي از طريق مجاری وارد حالب مي‌شود و سنگ مورد هدف قرار می‌گیرد و سپس با امواج صوتي و ليزر سنگ را خرد کرده و قطعاتش را از کلیه خارج مي‌كنند.

سنگ‌های ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متری جراحی بسته را امتحان کنید

درمورد سنگ‌هاي بالاي ۱۰ تا ۲۰ميلی‌متری نظرات مختلفي وجود دارد؛ یکی از روش‌های درمانی در این مواقع استفاده از روش سنگ‌شكن است، البته به‌شرط آنكه بیمار كليه خوبي داشته باشد و بتواند سنگ‌هاي خرد شده را از طريق ادرار دفع كند. البته بهتر از روش سنگ‌شکن، روش دیگری به اسم پی‌سی‌ان‌ال (‌جراحی بسته کلیه از طریق پوست) وجود دارد.

از طریق پوست به کمک یک وسیله استوانه‌ای (به اندازه لوله خودکار) راه را به سمت سنگ باز می‌کنیم و وارد کلیه می‌شویم. در این مرحله به کمک این دستگاه سنگ را خرد می‌کنیم و قطعاتش را با گیره مخصوص از بدن خارج می‌کنیم، کل پروسه عمل زیر اشعه ایکس انجام می‌شود. این جدیدترین تکنیک برای خروج سنگ‌ها از کلیه است، البته به شرط آنکه فرد کاندیدای مناسبی برای این عمل باشد.

سنگ‌های بزرگ‌تر از ۲۰‌میلی‌متر نیاز به جراحی باز دارید

سنگ‌های بزرگ‌تر از ۲۰‌میل سنگ‌های عفونی‌اند که به سنگ‌های شاخ گوزنی معروف هستند. دو روش بیشتر برای درمان این دسته از سنگ‌ها وجود ندارد؛ یکی از روش‌ها پی‌سی‌ان‌ال است که ممکن است طی دو مرحله انجام شود. درمان دیگر آنتروپیک است. در این روش کلیه را باز و سنگ‌ها را خارج می‌کنیم و محل را تمیز و کلیه را دوباره می‌بندیم.

خداحافظی با سنگ‌های دردسرساز!

از کجا بفهمیم که سنگ کلیه داریم؟

سنگ بر‌حسب قرار گرفتنش در محل می‌تواند علائم متفاوتی داشته باشد. اگر سنگ در کلیه و ساکن باشد احتمال دارد فرد علائمی را احساس نکند. برای همین می‌توان گفت عدم وجود علامت نشان‌دهنده این نیست که فرد در کلیه‌اش سنگی وجود ندارد. نکته دیگر این است که هرچه سنگ‌ها ریزتر باشند، شانس تحرک‌شان بیشتر است و ممکن است بیمار احساس درد در ناحیه کلیه داشته باشد. اما وقتی سنگ حرکت کند هرچه به سمت قسمت پایینی بدن بیاید، درد هم همراه آن در قسمت‌های دیگر بدن منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال سنگ اگر به نیمه‌های حالب برسد، ممکن است در ناحیه ناف یا پهلو به سمت ناف فرد احساس درد کند. اگر سنگ به سمت مثانه برود در خانم‌ها درد بیشتر در ناحیه لبیالا احساس می‌شود.

با حرکت سنگ ممکن است مسیر دچار خونریزی شود. این خونریزی ممکن است به اندازه‌ای باشد که فقط در آزمایش مشخص شود یا در حدی باشد که به چشم دیده شود؛ یعنی فرد همراه با ادرار خون هم دفع کند. در مواقعی سنگ در حال حرکت است ممکن است فرد هنگام دفع ادرار احساس درد داشته باشد اما قادر نباشد که ادرارش را تخلیه کند. گاهی اوقات ممکن است سنگ از کلیه به سمت مثانه حرکت کند و در همان ناحیه گیر کند، در این حالت فرد ممکن است دچار بی‌اختیاری ادراری همراه با سوزش زیاد شود. همچنین افرادی هستند که با درد پهلو و تب به پزشک مراجعه می‌کنند که علتش عفونت ادراری ناشی از وجود سنگ است.

کدام سنگ‌ها دردسرسازند؟

سنگ به سه قسمت فوقاني، مياني و تحتاني تقسيم مي شود. سنگ‌هايي كه در قسمت فوقاني و مياني تشکیل می‌شوند، كانديداهاي خوبي براي دفع هستند. اما سنگ‌هايي كه در قسمت تحتاني قرار دارند، به‌دليل اين كه برخلاف راه يعني به قسمت لگنچه (‌محل خروجي كليه‌) بايد هدايت شوند ممكن است در دفع دچار مشكل شوند. حتي در اين مواقع باز هم عمل سنگ‌شكن را انجام مي‌دهيم، اما انتظار دریافت نتیجه مطلوبی را نداریم. چرا‌كه سنگ‌هاي خرد شده بايد اين مسير را به صورت سربالا طی کنند كه كار دشواری است.

روش سنگ‌شکن به چه صورت است؟

عملكرد سنگ‌شكن به اين صورت است كه دستگاه علیه سنگ‌های کلیه امواجی (امواج ماوراء صوت) را ارسال می‌کند و باعث شکسته شدن آنها می‌شود به این ترتیب که از طریق عکس‌های رادیولوژی محل سنگ‌ها مشخص و امواج دقیقا در همان محل‌ها متمرکز می‌شوند. بعد از این مرحله سنگ‌های خرد شده به‌همراه ادرار از بدن دفع مي‌شوند. البته ميزان انرژي امواج بسته به نوع، جنس و صلاحديد پزشك متغير است. عملیات سنگ‌شکن معمولا یک ساعت به طول می انجامد.

بعد از عمل سنگ‌شکن باید به چه نکاتی توجه داشت؟

بعد از انجام سنگ‌شكن فرد بايد آب و مايعات زيادي بنوشد تا ذرات خرد شده به‌راحتي دفع شوند. همچنين فرایند دفع خرده‌های سنگ ممکن است چندین روز یا حتی چند ماه طول بکشد که در این مدت وجود خون در ادرار غیرطبیعی نیست، البته رنگ ادرار باید به مرور زمان روشن‌تر شود. با اين حال بعد از انجام اين كار اگر فرد طي روزهاي آتي با علائم غيرطبيعي برخورد كرد حتما به پزشك معالج مراجعه كند.

بهتر است به اين موضوع واقف باشيد كه براي هر سنگ مي‌توان بين ۲ تا ۳ دفعه عمل سنگ‌شكن را انجام داد. به اين نحو كه بعد از انجام سنگ‌شكن، بين فاصله‌هاي دو هفته‌اي سنگ را كنترل مي‌كنيم اگر همچنان قطعاتی از سنگ باقي مانده باشد (يا اين كه اصلا سنگ در سنگ شكن قبلي نشكسته باشد) مي‌توانيم اين روش را دوباره به‌كار گيريم. اما اگر بعد از سه دفعه سنگ نشکند، آن زمان بايد نوع ديگري از درمان را با توجه به نظر پزشك به كار ببريم.

دکتر تیرنگ رضا نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی از تاثیر رژیم غذایی تشکیل سنگ‌ها می‌گوید:

لبنیات را حذف نکنید!

در گذشته تفکر اولیه در مورد سنگ‌ها این بود که آنها را تجزیه و تحلیل کنند تا جنس سنگ را تشخیص دهند، سپس بیشترین ماده‌ای که باعث ایجاد سنگ در کلیه شده است ‌را در برنامه غذایی فرد محدود کنند، به امید اینکه سنگ‌سازی در شخص کاهش پیدا کند. در اکثر موارد در تجزیه سنگ‌ها مشخص شد که عمده‌ترین ماده‌ای که در ایجاد سنگ نقش زیادی دارد، کلسیم است. به همین دلیل نگاه اولیه این بود که مصرف کلسیم را در برنامه غذایی فرد محدود و تا جایی که امکان داشت مواد لبنیاتی را حذف می‌کردند. اما مطالعات مختلف نشان داد که با این روش نه تنها سنگ‌سازی در کلیه و مجاری ادرار میزانش کم نمی‌شود، بلکه خطر وقوع مشکلات ناشی از کمبود کلسیم در رژیم غذایی به‌ویژه مشکلات متابولیک استخوان به شکل پوکی استخوان میزانش بالا می‌رود. بنابراین این راه‌حل درستی نبود.

اگر کلیه سنگ‌ساز دارید باید بدانید

چندین نوع سنگ وجود دارد اما شایع‌ترین نوع آن اکسالات کلسیم است که نزدیک به ۵۰‌درصد سنگ‌ها را تشکیل می‌دهد. اکسالات کلسیم انواع مختلفی دارد، اما به‌طور کلی در زمینه تغذیه توصیه مهمی که به این افراد می‌شود این است که هرچه توده چربی بالا ‌یعنی فرد افزایش وزن داشته باشد، احتمال سنگ‌سازی بیشتر می‌شود. پس به این نتیجه می‌رسیم که این افراد اولین کاری که باید در این راستا انجام دهند کاهش وزن‌شان است. همان‌طور که اشاره شد بخشی از ماده تشکیل‌دهنده سنگ‌ها اکسالات است.

این ماده به شکل پیش ساخته در بعضی از مواد غذایی وجود دارد. مثل چای پررنگ، قهوه یا در بعضی از سبزی‌ها از‌جمله کرفس، ریواس، گوجه‌فرنگی، اسفناج و‌... بنابراین موادغذایی که اکسالات دارند باید در برنامه غذایی شخص محدود یا در حد امکان حذف شوند. همچنین مطالعات نشان داده است افرادی که کلیه سنگ‌ساز دارند باید منابع کلسیم یعنی لبنیات کم‌چرب به‌ویژه همراه با غذا را متعادل مصرف کنند. چراکه اکسالات غذا با کلسیم لبنیات در روده ترکیب می شوند، به‌همین دلیل اکسالاتی که قرار بود در کلیه تشکیل شود، در روده تشکیل می‌شود که در این صورت قابل جذب نبوده و به‌راحتی دفع می‌شوند.

خداحافظی با سنگ‌های دردسرساز!

چقدر آب بنوشیم؟

نکته دوم دریافت آب است، منظور مایعات نیست بلکه به خود آب اشاره مستقیم دارم. خیلی از افراد زمانی سراغ آب آشامیدنی می‌روند که تشنگی سراغ‌شان بیاید؛ اما به‌طور کلی باید بدون درنظر گرفتن تشنگی روزانه میزان مصرف آب را افزایش داد.

این ورزش‌ها را انجام دهید

ورزش‌هایی از قبیل پیاده‌روی تند، دوی آهسته و طناب زدن (‌به شرط آنکه وزن فرد اجازه دهد) می‌توانند در دفع هسته اولیه سنگ کمک‌کننده باشند. پس می‌توان نتیجه گرفت افرادی که سبک زندگی‌شان بی‌تحرکی است و دائما در حال نشستن و عدم فعالیت هستند، امید به دفع سنگ در این شرایط نداشته باشند.

سدیم را حذف کنید

بخش قابل‌توجهی از بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با مصرف بالای سدیم است. منظور از مصرف بالای سدیم یا همان نمک این است که بیشتر از ۵گرم که مساوی با قاشق چای‌خوری است، در روز مصرف نشود. بنابراین باید دریافت سدیم در طول روز کاهش پیدا کند، کاهش سدیم با کاهش سنگ‌سازی رابطه مستقیم دارد. همچنین باید در ادامه به این نکته هم اضافه کنم که پروتئین های جانوری به‌ویژه گوشت قرمز باید مصرف‌شان کاهش پیدا کند.

اما بعضی از افرادی که مشکل افزایش وزن دارند و سنگ مجاری ادراری هم دارند، گوشت قرمز را از برنامه غذایی خود حذف می کنند، اما در مقابل مصرف گوشت سفید را بیشتر مصرف می کنند. باید گفت این هم می تواند مشکل‌ساز اما در زمینه افزایش وزن باشد. برای همین توصیه می‌شود در مصرف مواد غذایی اعتدال داشته باشید.

نقش ویتامین D در سنگ‌سازی

یکی از عوارض کمبود ویتامینD، تخلیه کلسیم استخوان است که این کلسیم از طریق ادرار دفع می شود. به‌همین دلیل نشست و رسوب در کلیه سنگ‌ساز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین ویتامینD در حفظ و تعادل کلسیم در بدن کمک می کند. توصیه می‌شود ویتامینD را چک کنید و در صورت کمبود این ویتامین اقدامات لازم را انجام دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی متشکرم

    • مهدی غدیری

      من یه سنگ ۱۴میلی داشتم دکترا گفتن باید برم سبزوار سنگ شکن کنم اما من خیلی میترسیدم یه اقای کردی تو شهر ما هست که یه دارویی اختراع کرده
      درد زیادی داشتم رفتم در خونش دارو گرفتم تا فردا بعد ظهرش استفاده کردم کاملا خوب شدم
      دمش گرم دست دکترارو از پشت بسته

      پاسخ ها

      • کریم

        برادر الکی به مردم امار غلط نده. داروی خطرناکش را من گرفتم متاسفانه باعث سقط جنین یکی از نزدیکانم شد که الان در حال شکایت و دادگاه کشی با این جلاد هستیم. خدا لعنتش کنه با اون بیسوادیش. معلوم نیست با بقیه مردم چکار میکنه این داروی کشنده اش.

        به زودی پای چوبه دار زیارتش میکنیم.

      • مهدی

        داداش لطف میکنی آدرس و شماره اون آقای کرد رو بهم بدی

      • حسین

        اقا کریم چرا فکر مردم رو خراب میکنی. چرا دروغ میگی.تا الان هزاران نفر از داروی اقای کردی استفاده کردن و نتیجه گرفتن.۹۵% درصد طبق امار سایت ایشون درمان شدن و پول کسایی که درمان نشدن پس داده. اگه این چیزی که داری میگی چرا همین الان هم خیای ها وارن دارو ازش میگرن. اگه اقای کردی رو میشناختی این حرفها رو نمی زدی. البته با بودن داروی سنگ کلیه ایشون به ضرر بعضی ها شده است. بچه لطفا نظرات سایتهای مختلف رو بخونید .

      • بدون نام

        کریم اقا. من و بابام و چند تا از اقوام برا سنگ کلیه از داروی اقای کردی استفاده کردیم و واقعا عالی بود. سنگ بابام ۱۳ میلی بود.سنگ خودم هم کلسیمی ۸ میلی بود. واقعا سنگموم اب شد. من فقط یه چیزی رو میدون ،با وجود داروی اقای کردی ،منافع
        یه عده ای به خطر میفته. اقا کریم منافع شما هم به خطر افتاده ؟جالبه. شما میگید من دارو رو گرفتم و جنین یکی از نزدیکان سقط شد. یعنی شما دارو سفارش دادید و مشکل برا یکی دیگه اتفاق افتاده. هر کی دارو بخواد خودش تماس میگیره فقط بقیه معرفی میکنن. .. دوما حدود یه سال از این پست شما میگذره پس چرا همین الان صدها نفر در روز دارن دارو میگرن و همه هم
        راضی هستن. لطفا به اکثریت پیامها نگاه کنید به چند تا پیام که از روی سو نیت هست نگاه نکنید.یا علی

      • بدون نام

        سلام.شماره اقای کردی رو وسی داره.سنگم ازیتم میکنه خدا خیرتون بده

    • بدون نام

      سلام کسی میدونه اقای کردی اهل کدوم شهر هست یا کسی شماره تماس ازش داره

    • متین نیکدل

      سلام
      اقای دکتر علی کردی اهل نیشابور هستن تو شهر خودمون خیلی شهرت دارن من خودم کلیه هام هر یه سال یه بار سنگ میسازن تا الان دوبار از داروی ایشون استفاده کردم

    • سمیرا علیمی

      اقای متین نیکدل من باخوندن نظر شما در این بخش از داروی اقای کردی استفاده کردم
      روز۱۵اسفند داروی اقای کردی بدستم رسید روز ۱۹اسفند هم رفتم سنوگرافی گرافی اثری از سنگ های کلیه هام نبود خیلی شگفت زده شدم
      واقعا این دارو معجزه میکند
      اولش زیاد اعتماد نداشتم اخه خیلی داروی گیاهی استفاده کردم وتمامش بدون نتیجه بودن
      خداییش اقای کردی خیلی با متانت وصبر پاسخگوی من بودن
      هرکی استفاده کنه حتما مثل من شگفت زده میشه

    • میلاد علی ابادی

      اقای متین نیکدل
      منم از داروی اقای دکتر علی کردی استفاده کردم
      خیلی هم راضی هستم تاعمر دارم اقای کردی رو فراموش نمیکنم

    • مهتاب موشگان

      دوستان تورو خدا اگه میخاین از شر سنگهای کلیه راحت بشین به اقای کردی زنگ بزنید
      من یکماهه عضو کانالشون هستم ولی اعتماد نکردم دارو خریداری کنم
      ولی دلو زدم بدریا وخریدم فقط میتونم بگم فوق العاده هست

      پاسخ ها

      • حسین

        با سلام خسته نباشین ....

        من ادرس دگتر اقای کردی میخوام راهنماییم میکنید یا شماره تلفنی از ایشون به من بدین ...خدا اجرتون بده

        ممنون

    • ماریا

      سلام دوستان ممنون میشم آدرس تلگرام یا شماره تماس و راه ارتباطی با آقای کردی رو بزارید تا منم بتونم استفاده کنم

    • کاملیا

      کافیه یه سرچی تواینترنت به اسم اقای علی کردی بزنید تا اسم و ادرسو شمارشو پیدا کنید

    • داوود جوانبخت

      جدا کار اقای کردی شبیه معجزه هست
      این دارو ادمو متعجب میکنه

    • بدون نام

      خوش به حالتون که سنگتون دفع شد من هر دارویی استفاده کردم اثر نکرد دیگه نمیدونم چکار کنم

    • نوشا

      واقعا اینی که بعضیها نوشتن داروی اقای دکترعلی کردی سنگهارو داخل کلیه اب میکنه ؟
      یعنی درد دفع سنگ کلیه رو نداری؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باورنکنید دروغه

    • بدون نام

      سلام دوستان منهم سنگ کلیه به بزرگی16میلی دارم لطفا مرا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      سلام دوستان درکالیس تحتانی کلیه چپم سنگ به اندازه ۱۵ ملی مشهودشده بایدچکارکنم باسنگ شکن میشه حل شد

    • بدون نام

      دوستان من از اقای کردی دارو گرفتم متاسفانه هیچ اثری نکرد سنگم بزرگتر از قبل شد.با سنگ شکن خیال خودتونو راحت کنید.من کلی عذاب کشیدم اخرش سنگ شکن کردم راحت شدم شما از اول همین کارو کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم گرفتم اثرنکرد هیچ بدترم شذ

      • بدون نام

        منم دو سری گرفتم هیچ تاثیری نداشت

    • سیموسی

      دوستان منم سگی به انزاه 4میلی دارم نمیدونم چکار کنم

      پاسخ ها

      • محمد

        دوست عزیز سنگ 4 میل قابلیت دفع داره قبل ازبزرگ شدن اقدام کن تا به مشکل نخوری

    • اراد

      سنگ ۱۱ میلی متری چند درصد احتمال مرگ دارد

    • محمد

      سلام کانالشونو معرفی کنید لطفا تا بقیه هم که سنگ کلیه دارن از روش درمانی ودارویی ایشون بهره ببرند.

    • حامد

      سلام عزیزان سنگ من۷میلی بنظرتون میتونم د فعش کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغه همینو بس

    • بدون نام

      دروغه ایها الناس

    • بدون نام

      مردم و اغفال نکنین دروغه.شوهرمنم سنگ تو حالب داشت طب سنتی دارو داد گفت تا شب دفع میشع دو ساعت دیگه ولی دفع نشد قراره سنک شکنی کنند.دروغه کسی که مدرک دانشگاهی طب سنتی داره رفتیم پیشش به راحتی گفت ما دارویی نداریم که سنگ بزرگ حالب و دفع کنه.برا سنگ‌کلیه هم دارو میدیم زمان میبره دفع بشه دروغه بگن طب سنتی دو روزه سنک و آب میکنه.واقعا طب سنتی خوب هستن با مدرک دانشگاهی طب سنتی نه هر کسی که ۴ تا علف و قاطی بکنه بده به مردم.اگه راست میگین آقای کردی کدوم دانشگاه مدرک طب سنتی گرفته کدوم آزمایشگاه تحقیق کرده ودارو رو آزمایش کرده که دفع میکنه دو روزه توسایتش اعلام کنه

    • بدون نام

      سلام من چندین بار عمل کردم و تمام دارو های سنتی و شیمیایی رو امتحان کردم الان سنگ از کلیم وارد حالب شده وبسیار درد اوره زندگیم خراب شده همیشه دکتر ولی هنوز یه دکتر نگفته چی کار کنید سنگ کلیه نگیرید

    • بدون نام

      سلام دوستان من همین امروز از سونوگرافی میام از داروی اقای کردی استفاده کردم ۲ دوره ولی هیچ تاثیری روی سنگهای من نداشته به سنگ توی حالب هست ۲ ماهه تکون نخورده حتی یک میلیمتر
      خوش به حال اونایی که راحت شدن و خوب شدن

      پاسخ ها

      • محمد علی

        برای پولت اقدام کردین

    • بدون نام

      داروی اقای کردی رو تو دو دوره مصرف کردم کوچکترین تاثیری نداشت. واسه سنگ کوچیک مصرف مایعات و روزی ۵۰۰ تا طناب زدن خوبه . سنگ بزرگم فقط سنگ شکن. الانم که دارم میرم سنگ شکن

    • بدون نام

      نخورين برادرم رودهاش منفجر ميشد

    • مهران علیزاده

      سلام دوستان من سنگ کلیه دارم تقریبا ۱۴میلی اگه کسی کمکم کنه ممنون میشم یا شماره دکتر کردی بدین یا آدرسش

      پاسخ ها

      • درمان سنگ کلیه

        سلام سنگ کلیتون دفع شد؟

    • سعید

      به نظر من که دکتر روان شناسیم درمان سنگ درکللیه کمنراز۸میلی بدست خودتون بادوش اب گرم و مصرف نوشیدنی های تلخ و طناب زدن از پله بالا ومیان رفتن

    • Kia

      یکی از بدترین دردهاست سنگ کلیه
      من خودم رفتم بت لیزر سنگ شکن کردم و هیچ تاثیری نداشت و اخرش با دارو گیاهی دفع شد

    • بدون نام

      سلام من هم سنگ کلیه ۱۵ میلی متری دارم توکلیه چپم چکارکنم اخه دیوونه شدم ازدردش زندگیم خراب شد

    • مهدی

      سلام من سه روز سنگ شکنی کردم درون اندامی سنگم تو حالب لگنی بود حالا تو ادرارم هم خون هست هم سنگ ولی از روزی که از بیمارستان اومدم سردرد دارم خوابمم زیاد شده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • احد رضایی

      تضمینی پودر ودقع سنگ کلیه با اب پوست هندانه
      قسمت قرمز هندوانه جدا
      پوست وقسمت سفید هندوانه خرد شده به مدت بیست دقیقه در اب جوش داده بعداز خنک شده به مدت دو روز مصرف
      پودر دفع سنگ کلیه تضمینی
      در صورت حل مسله مهمان یک صلوات بر پدر بزرگوار بنده

    • زهره

      منم ۱ سنگ ۶ میل در کلیه راستم دارم هر چه این مطالب رو میخونم گیج تر میشم متاسفانه؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج