اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۳۵۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۸ دانشگاه ایران در جمع ۱۲۰۰ دانشگاه برتر

نتایج تازه‌ترین رتبه‌بندی وبومتریکس بر اساس تعداد استنادات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام شد که بر اساس آن سهم ایران در این رتبه‌بندی، هشت دانشگاه بوده و دانشگاه علوم پزشکی تهران برترین دانشگاه ایران معرفی شده است.

ایسنا: نتایج تازه‌ترین رتبه‌بندی وبومتریکس بر اساس تعداد استنادات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام شد که بر اساس آن سهم ایران در این رتبه‌بندی، هشت دانشگاه بوده و دانشگاه علوم پزشکی تهران برترین دانشگاه ایران معرفی شده است.

این رتبه‌بندی که بر اساس استنادات گوگل اسکالر تهیه شده است، نشان می‌دهد دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۶۴ هزار و ۶۸۰ استناد و با کسب رتبه ۶۰۶ جهان در بین ۱۲۰۰ دانشگاه برتر، در این رتبه‌بندی جای دارد. همچنین دانشگاه‌های تهران با رتبه ۷۸۵ و ۴۳ هزار و ۳۹۵ استناد، صنعتی اصفهان با رتبه ۸۶۶ و ۳۶ هزار و ۹۷۶ استناد، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۱۰۰۵ و ۲۹ هزار و ۲۱۵ استناد، صنعتی شریف با رتبه ۱۰۲۲ و ۲۸ هزار و ۵۶۶ استناد، تربیت مدرس با رتبه ۱۰۴۱ و ۲۷ هزار و ۶۹۹ استناد، علوم پزشکی اصفهان با رتبه یکهزار و ۱۱۲ و ۲۳ هزار و ۸۴۳ استناد و علم و صنعت ایران با رتبه یکهزار و ۱۸۴ و ۲۱ هزار و ۴۱۰ استناد دیگر دانشگاه‌های ایران هستند که در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه هاروارد امریکا با یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۹ استناد رتبه نخست جهان را در این رتبه‌بندی داراست و دانشگاه‌های شیکاگو و استنفورد آمریکا نیز به ترتیب با ۸۵۸ هزار و ۷۵ استناد و ۸۵۶ هزار و ۹۷۱ استناد رتبه دوم و سوم این رتبه بندی جهانی را در اختیار دارند.

در این گزارش، کشورهای آمریکا با ۳۰۳ دانشگاه، انگلستان با ۹۱ دانشگاه و چین با ۷۸ دانشگاه بیشترین سهم را از ۱۲۰۰ دانشگاه رتبه‌بندی شده دارا هستند.

سهم ایران نیز در این رتبه‌بندی ۸ دانشگاه است.

همچنین در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، آمریکا با ۶۳ دانشگاه، انگلستان با ۱۰ دانشگاه و کانادا با ۸ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را دارا هستند.

در منطقه خاورمیانه نیز سهم کشورهای ترکیه ۱۳ دانشگاه، ایران ۸ دانشگاه، مصر هفت دانشگاه، عربستان سعودی چهار دانشگاه است. البته بررسی پروفایل محققان برجسته دانشگاه‌های عربستان نشان می‌دهد اکثر آن‌ها غیر بومی هستند. سهم امارات متحده عربی نیز در منطقه، سه دانشگاه، قبرس، لبنان، کویت، عمان و قطر هرکدام یک دانشگاه است.

رتبه‌بندی اخیر دانشگاه‌های وبومتریکس که بصورت آزمایشی اجرا شده است، بر اساس تعداد استنادات اعضای هیأت علمی برجسته آن‌ها ارائه شده است.

بر این مبنا تعداد استنادات نفر دوم تا دهم هر دانشگاه با یکدیگر جمع شده و این عدد به عنوان شاخص علمی آن دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

8 دانشگاه ایران در جمع 1200 دانشگاه برتر
دانشگاه های برتر ایران

8 دانشگاه ایران در جمع 1200 دانشگاه برتر
۱۰ دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی وبومتریکس

8 دانشگاه ایران در جمع 1200 دانشگاه برتر
نمودار کشورهایی که دانشگاه‌های برتر رتبه ۱۰۰ دارند و نمودار سهم کشورهای خاورمیانه از دانشگاه‌های برتر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج