۲۸۳۶۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لطفا این سیمرغ را این قدر پرحاشیه نکنید!

سیمرغ مردمی جشنواره‌ی "فیلم فجر" هر ساله به عنوان یکی از سیمرغ‌های جذاب و البته جنجالی این رویداد هنری مطرح است، سیمرغی که البته در دو سال گذشته با همکاری خانه سینما به فیلمی که بیشترین رای مردمی را در جشنواره بدست آورد،اهدا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سیمرغ مردمی جشنواره‌ی "فیلم فجر" هر ساله به عنوان یکی از سیمرغ‌های جذاب و البته جنجالی این رویداد هنری مطرح است، سیمرغی که البته در دو سال گذشته با همکاری خانه سینما به فیلمی که بیشترین رای مردمی را در جشنواره بدست آورد،اهدا می‌شود.

محمد حیدری دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر در جدیدترین اظهاراتش در پاسخ به اینکه سیمرغ مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر امسال چگونه اهدا می‌شود،گفت: امسال نیز این جایزه با همکاری خانه سینما اهدا خواهد شد.

اما او در عین حال مطرح کرد که "البته در تلاش هستیم مکانیزم دیگری را طراحی کنیم تا دیگر نیاز به استقرار صندوق‌های رای نباشد. اما از آنجا که هنوز جزئیات کامل آن مشخص نشده است‌، بعدا چگونگی رای‌گیری در این بخش را اعلام می‌کنیم اما امیدوارم با رویکرد جدید حاشیه‌ها را به حداقل برسانیم."

لطفا این سیمرغ را این قدر پرحاشیه نکنید!

بنا بر این گزارش، در حالی دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر؛ از تلاش‌شان برای طراحی مکانیزمی دیگر و در عین حال حذف صندوق‌های رای خبر می‌دهد که طی دو سال گذشته که دوباره مسوولیت سیمرغ مردمی توسط خانه سینما مدیریت و اهدا شد، دست‌اندرکاران این تشکل صنفی طبق اعلام نظر کارشناسان؛ آیین‌نامه‌ی منضبط و دقیقی را با مشاوره متخصص آمار را نوشته‌اند. آیین‌نامه‌ای که در آن با شفافیت و دقت تلاش شد تا شایبه تقلب را از این سیمرغ دور کند.

بررسی اینکه چرا دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر علی‌رغم نتیجه دو دوره گذشته تصمیم گرفته است که شیوه‌ی رای گیری را تغییر بدهد، جای بحث دارد اما طبق روال هرساله رویدادهای هنری در ایران که با تغییراتی همراه است، برخلاف رویدادهای مهم دنیا، گویا تمایلی به ثبات ندارند و گویا ترجیح می‌دهند هر ساله با شیوه و ضابطه جدیدی روبرو شوند.

بنا بر این گزارش، خانه سینما با نگارش آیین‌نامه‌ مستقلی از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر کوشید که زمان رای گیری، تعداد رای گیری و جغرافیای رای گیری را با بهره‌گیری از متخصص آمار عادلانه کند.

در همان آیین‌نامه زمان اعلام نتایج را بمنظور پیشگیری از شایبه دخل و تصرف مصلحت جویانه ، هم هنگام در وب سایت خانه سینما و به دبیر جشنواره اعلام می‌کردند.

همچنین در آن آیین نامه پیش بینی شده بود که سه ناظر منتخب از سوی صاحبان فیلم بخش مسابقه به نحوه کار مسوولان و متصدیان صندوق آرا و دبیرخانه آرای مردمی نظارت می‌کنند.

در آیین‌نامه یاد شده جمع آوری و شمارش آرای تماشاگران در پایان هر نوبت نمایش توسط نمایندگان خانه سینما در خود سینماها به انجام می‌رسید و آرای ماخوذه هر یک از پنج گزینه مورد نظر تماشاگران به صورت، یکپارچه در دبیرخانه در پاکت مخصوص بسته بندی و نگهداری می‌شد تا امکان بازشماری‌اش توسط ناظران فراهم باشد.

برای اعتبار و اصالت برکه های رای علاوه بر شفافیت صندوق‌های دریافت ارای تماشاگران، تدبیر شماره سریال و ممهور به مهر دبیرخانه ستاد برگزاری آرای مردمی پیش‌بینی شده بود.

حال این پرسش مطرح است که با حذف صندوق رای از چه شیوه‌ی ممطمئن‌تری برای صیانت از آرای تماشاگران استفاده می‌کنند؟! و آیا بر خورداری از امکانات دیجیتالی روزآمد با فرایند حق رای تماشاگر ویژه هر فیلم چگونه صیانت می‌شود؟باید منتظر روزهای آتی بود تا دبیرخانه شیوه جدید و آیین‌نامه آرای تماشاگران را اعلام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج