۲۸۶۲۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چای ایرانی در انبار، چای هندی در بازار

کیفیت چای هندی موجود در بازار بسیار پائین است، چون هندی‌ها برای دادن طعم و عطر از دارو و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار تن چای خشک بنام چای سنواتی در کشور انبار شده است، گفت: کیفیت چای هندی موجود در بازار بسیار پائین است، چون هندی‌ها برای دادن طعم و عطر از دارو و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند.

ایرج هوسمی درخصوص واردات چای هندی به کشور، این سئوال را مطرح کرد که چرا باید در شرایطی که حداقل ۲۲۰ هزارتن چای داخلی بدلیل اعمال سیاست‌های نادرست انبار شوند و آنوقت چای با کیفیت پائین هندی را به کشور وارد کنیم؟!

وی با بیان اینکه مافیای چای به اندازه کافی چای را وارد می کند و دیگر نیازی به واردات چای از هند نداریم، گفت: کیفیت چای هندی بسیار پائین است، چون هندی‌ها برای دادن طعم و عطر از دارو و مواد شیمیایی استفاده می کنند که برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشورخاطرنشان کرد: این درحالی است که چای ارگانیک ایرانی از نظر کیفیت یکی ازبهترین چای‌های دنیا به شمار می آید اما متاسفانه مسئولان نه تنها از این محصول استراتژیک حمایت نمی کنند بلکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اعمال سیاست‌های نادرست مانند اعلام نرخ تضمینی بسیار ناچیز برای خرید چای و واردات چای خارجی با کیفیت پائین به این صنعت عظیم در کشور لطمه وارد می کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان اسم چای انبار شده را چای سنواتی می گذارند درحالی که تا سال ۱۳۶۰ همه محصول چای مصرف می شد و حتی یک کیلوگرم هم در پایان اسفندماه بنام چای سنواتی باقی نمی ماند و اینگونه تولید این محصول در کشور رونق گرفته بود.

این فعال بخش صنعت تولید چای کشور تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ذیربط به جای اینکه وضعیت معیشتی کشاورزان چایکار را سروسامان بدهند و از تولید داخلی حمایت کنند، اقدام به واردات محصولات مختلف آنهم با کیفیت پائین مثل چای و برنج از هند می کنند.

وی در ادامه درخصوص میزان برداشت چای خشک از مزارع چای کشورعنوان کرد: در شرایط فعلی به دلیل سوء مدیریت از ۳۴ هزارهکتار مزارع چای کشور فقط درحدود ۲۵ تا ۳۰ هزارتن محصول چای خشک به دست می آید درحالی که چند سال گذشته با اعمال مدیریت صحیح حتی تا ۷۰ هزارتن محصول چای خشک به دست می آمد، ضمن اینکه همه این آمار و ارقام در سازمان چای موجود است.

هوسمی با بیان اینکه به طورمتوسط میزان مصرف چای درکشورمان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزارتن چای خشک است، گفت: از این میزان درحدود ۱۰۰ هزارتن چای وارداتی است که بخش قابل توجهی از آن به دست مافیای چای است.

به گفته وی، اراضی کشاورزی چایکاری شده ظرفیت بالقوه تولید ۱۵۰ هزارتن چای خشک مصرفی کشور را دارند که اگر با اعمال سیاست‌های حمایتی وتشویقی از سوی دولت همراه شود، کشاورزان با بیشتر شدن انگیزه شان خواهند توانست این میزان چای را درکشورتولید کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج