۲۸۶۴۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پزشکان انگلیسی اعتصاب کردند

ده‌ها هزار پزشک عمومی انگلیسی امروز (سه‌شنبه) دست به اعتصاب سراسری در اعتراض علیه یک طرح جدید دولت این کشور زده و باعث اخلال در خدمات‌ رسانی بیمارستان‌های این کشور شدند.

خبرگزاری ایسنا: ده‌ها هزار پزشک عمومی انگلیسی امروز (سه‌شنبه) دست به اعتصاب سراسری در اعتراض علیه یک طرح جدید دولت این کشور زده و باعث اخلال در خدمات‌ رسانی بیمارستان‌های این کشور شدند.

به گزارش فرانسه، این نخستین اعتصاب پزشکان انگلیسی در ۴۰ سال گذشته است. آنها اعلام کردند که در جریان اعتصاب ۲۴ ساعت خود تنها به ارائه خدمات اورژانس می‌پردازند و معنی این اعتصاب این است که چندین هزار عمل رایج پزشکی در طول این اعتصاب به همراه خدمات آزمایشگاهی و قرار ملاقات‌ها لغو می‌شود.

در انگلیس بیش از ۵۵ هزار پزشک عمومی وجود دارند که مجموعا یک سوم از نیروی کار پزشکی این کشور را تشکیل می‌دهد.

این پزشکان در زمره انترن‌هایی هستند که همزمان با مطالعه برای کسب تخصص‌های بالاتر به کار پزشکی نیز می‌پردازند.

اعتصاب آنها به دلیل نوع جدیدی از قرارداد کاری آنها است که دولت انگلیس اعلام کرده با اجرای آن نظام بهداشت و درمان این کشور در زمان‌های شیفت نظیر شب‌ها و تعطیلات آخر هفته تغییر و تحول پیدا می‌کند. پزشکان عمومی انگلیس معترض هستند که این قرارداد حقوق آن را شدیدا کاهش می‌دهد.

فلورانس دالتون، یک پزشک ۲۹ ساله در جریان این اعتصاب در مرکز لندن گفت: این قرارداد جدید عادلانه نیست و از همان ابتدا ایمنی کاری ما را از بین می‌برد. ما به عنوان پزشک هدف ارعاب، تهدید و بی‌عدالتی وزارت بهداشت قرار گرفتیم.

وی گفت که بسیاری از پزشکان سازمان بهداشت ملی انگلیس از بابت این قرارداد احساس سرخوردگی و بی‌عدالتی می‌کنند.

در جریان اعتصاب امروز علاوه بر پزشکان معترض یک گروه کُر متشکل از پزشکان سازمان بهداشت ملی انگلیس نیز حضور پیدا کردند. اخیرا اجرای این گروه کُر در کریسمس سال جدید میلادی در انگلیس با استقبال بسیار گسترده عمومی رو به رو شد.

روز دوشنبه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از پزشکان عمومی این کشور تقاضا کرد از این اعتصاب که از نظر وی غیر ضروری بوده و باعث مشکلات واقعی در سازمان بهداشت ملی انگلیس می‌شود انصراف دهند.

دولت کامرون اعلام کرده که اصلاحات جدید برای خدمات رسانی پزشکی در هفت روز هفته از سوی سازمان بهداشت ملی این کشور لازم است.

پزشکان انگلیسی اعلام کردند که در تاریخ ۲۶ ژانویه نیز یک اعتصاب ۴۸ ساعته را اجرا کرده و در دهم فوریه نیز مجددا یک اعتصاب دیگر را اجرا خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج