۲۸۸۳۲۳
۲ نظر
۵۰۶۴
۲ نظر
۵۰۶۴
پ

خانه‌ تان را به هتل ۵ ستاره تبدیل کنید

طراحان دكوراسيون داخلي براي چيدمان اتاق هتل‌ها قوانين خاصي دارند كه با رعايت هر كدام از آنها مي‌توان اتاقي شبيه به هتل‌ها داشت.

مجله منزل - ليدا هادي: آيا تا به حال به اين فكر کرده‌ايد كه چرا اتاق هتل‌ها بي‌خيال از ستاره‌هايي كه يدك مي‌كشند براي ما دلنشين و دوست‌داشتني‌تر از اتاق خواب خانه‌هاي‌مان هستند؟ چرا بايد اتاقي كه نقش اتاق نشيمن و غذاخوري و. . . را با هم ايفا مي‌كند، آن‌قدر جذابيت داشته باشد كه ما را ترغیب به ساعت‌ها استراحت كند اما اتاق خواب خودمان نه ؟ مساله در طراحي خاص اتاق‌ها و استانداردهايي است كه در دكوراسيون آن رعايت شده است؛ نكاتي ظريف كه با توجه به آن مي‌توان هر اتاقي را مانند اتاق يك هتل چند ستاره گرم و دوست‌داشتني و رويايي كرد. با ساده‌ترين اين اصول آشنا شويد تا شما هم به جمع چند ستاره‌ها بپيونديد.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

ملحفه‌ها سفيد؛ بالش‌ها رديف

اولين و آخرين باري كه وارد اتاق يك هتل شديد را به ياد بياوريد. به محض ورود چه وسيله‌اي بيشتر از همه چشم‌تان را گرفت؟ به‌طور حتم جواب خيلي از شما تختخواب است؛ بله! براي اينكه در تمامي هتل‌هاي چند ستاره دنيا بيشترين انرژی را روي طراحي تختخواب مي‌گذارند؛ آن هم با تمامي جزييات. اولين نكته در محل قرار گرفتن تختخواب است. تختخواب هميشه بايد در مركز اتاق باشد؛ نه مايل به چپ و نه راست. جاي تختخواب درست در وسط اتاق خواب است. سايز تختخواب هم براي اتاق‌هايي كه مساحت بزرگي دارند كينگ سايز و در اتاق‌هاي كوچك‌تر كويين سايز است. نكته بعدي تخته بالاسر تختخواب است. همه چشمگيري يك تختخواب در هتل‌ها به تخته‌اي است كه بالاسر تخت نصب شده است؛ تخته‌اي با پوشش چرم يا كتان يا حتي پارچه‌اي متناسب با روتختي‌ها و پرده كه به اتاق حجم و بعد مي‌بخشد.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

جزييات تختخواب هم با دقت انتخاب شده است. تا به حال فكر كرده‌ايد چرا ملحفه‌هاي همه تخت‌ها در هتل‌ها سفيد است چون اين مساله يك قانون است. سواي اينكه شست‌و‌شوي ملحفه‌هاي سفيد راحت‌تر به نظر مي‌رسد اما در هيچ هتلي شما نمي‌توانيد روبالشی‌ها و ملحفه‌هايي طرحدار يا غير از رنگ سفيد پيدا كنيد. در نهايت ممكن است فقط دو بالش مكمل با رويه‌هاي رنگي روي تخت بگذارند؛ همين! قانون بعدي در رابطه با تعداد و نوع بالش‌هاستa. تعداد بالش‌ها در هتل‌ها هميشه زوج است و البته دو يا حتي سه برابر نياز هر مهمان؛ يعني يك بالش اصلي است و يك بالش پشتيبان كه در پشت بالش اصلي و تكيه داده به تخته بالاي تختخواب قرار دارد و در نهايت كوسن‌هاي كوچكي كه براي زيبايي روي تخت قرار گرفته‌اند. دو بالش اصلي و پشتيبان بايد هميشه در موقعيت خودشان باشند اما كوسن‌ها مي‌توانند روي تختخواب هم مستقر باشند.


نور غير مستقيم مخفي

در هتل‌ها هيچ‌وقت نمي‌توانيد دنبال نور مستقيم لوستر بالای سر باشيد. درواقع اين‌طور مي‌توان گفت كه در هتل‌هاي لوكس امروزي ديگر از نورپردازي مستقيم و متمركز در وسط سقف مانند نور لوستر و. . . خبري نيست؛ البته اين دليلي نمي‌شود كه اتاق‌هاي هتل تاريك و دلگير باشد چراكه مساله نورپردازي در اين اتاق‌ها طور ديگري حل شده است. نورهاي مخفي در سقف و چراغ‌هاي روميزي بيشتر از هر جاي ديگري بار روشنايي محيط را بر دوش مي‌كشند.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

براي اينكه اتاق‌تان گرم و دلنواز باشد شما هم بي‌خيال چراغ‌هاي سقفي در اتاق خواب شويد. مي‌توانيد شما هم بالاي هر قسمتي كه در اتاق تعبيه شده يك نور مخفي ديواري يا چراغي ديواركوب با نور پايين نصب كنيد؛ مثلا بالاي ميز توالت يك چراغ و بالاي تختخواب هم يكي ديگر. روي هم رفته تا هر جايي كه مي‌توانيد چراغ سقفي بگذاريد اما نور مستقيم و بزرگ وسط سقف را فراموش كنيد. بهترين راه استفاده از چراغ‌هاي دايمري است كه ميزان نور آن بسته به نياز شما زياد و كم شود. يادتان باشد اتاق خواب نياز زيادي به نور ندارد كه بخواهيد براي آن لوسترهاي بزرگ با لامپ‌هاي هالوژن قوي نصب كنيد. يك نور ساده و كم هم نيازتان را برطرف مي‌كند.


ورودي با آينه و كمد‌هاي بزرگ

ورودي اتاق همه هتل‌ها مجلل و چشمگير است. اين هم قانون همه آنهاست. بايد ورودي طوري طراحي شده باشد كه هر مسافري به محض ورود ترغيب به ديدن باقي قسمت‌هاي اتاق شود. آينه‌هاي بلند قدي روي درهاي كشويي كمدهاي كناري كه با چوب‌هايي به رنگ خاص ساخته شده‌اند، يك نورپردازي خاص و تابلوهايي با سبك‌هاي تازه هنري؛ اينها جزيياتي است كه يك طراح دكوراسيون در زمان طراحي ورودي اتاق يك هتل به همه‌شان فكر مي‌كند. پس براي داشتن يك اتاق پنج ستاره در خانه‌تان بد نيست شما هم به اين نكات توجه داشته باشيد. اما چطور مي‌شود اينها را به اتاق كوچك خانه آورد؟ مساله ساده است.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

اولين راهكار داشتن يك ميز است با جنسي از چوبي خاص يا سنگ مرمر و. . . . اين ميز مي‌تواند نقطه شروع طراحي ورودي اتاق شما باشد. روي اين ميز مي‌توانيد يك آباژور ساده با نورپردازي خاص قرار دهيد يا حتي كتاب‌هايي كه بيشتر از ظاهرشان براي چيدمان كمك مي‌گيريد نه از موضوع و سوژه نوشته‌هاي‌شان! حتي قرار دادن گلدان گل تازه هم مي‌تواند كارساز باشد. مهم اين است كه ورودي بايد با وسيله‌اي خاص چشم‌ها را خيره كند. اين وسيله حتي مي‌تواند نصب يك آينه كنار در ورودي اتاق باشد. گاهي حتي قرار دادن يك صندلي لهستاني قديمي يا صندلي تابي هم براي شروع كار خوب است.


پرده‌هايي هماهنگ با روتختي

بياييد به مشخصه ديگر اتاق‌هاي لوكس يك هتل فكر كنيم. تخت كه گزينه اول بود. بعد از اين مورد چه به يادتان مي‌آيد؟ درست است؛ پرده‌ها! اگر روزي وارد اتاق هتلي شديد كه پرده‌هاي ناموزوني داشت مطمئن باشيد كه به باقي سرويس‌هاي هتل هم نبايد اطمينان كنيد. در اتاق هتل‌ها پرده‌ها و دراپه‌ها با دقت و ظرافت خاصي انتخاب مي‌شوند. اولين نكته هم در طراحي آنها هماهنگي بين پارچه پرده‌ها با روتختي‌هاست. درواقع اين هماهنگي خودخواسته مهم‌ترين نكته‌اي است كه نظر هر بيننده‌اي را به محض ورود به خودش جلب مي‌كند. پرده‌هاي اتاق‌ها در هتل‌ها معمولا ساده دوخته مي‌شوند. دراپه‌ها هم ساده هستند؛ به خصوص اينكه خبري از چوب‌پرده نيست چراكه پيدا بودن چوب‌پرده‌ها در طراحي داخلي اتاق خواب‌ها يك‌جور اشتباه به حساب مي‌آيد.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

چوب‌پرده‌ها يا پشت آرك‌هاي سقف و ديوار كنار پنجره‌ها پنهان شده‌اند يا از قاب پرده براي استتار استفاده مي‌شود. پرده‌ها هم تا جاي ممكن پرچين هستند و دو لايه؛ يعني پرده‌ رويي با ضخيم‌ترين پارچه انتخاب شده و پرده‌اي از جنس حرير براي استفاده از روشنايي روز در زیر آن در نظر گرفته شده است. گاهي در هتل‌ها حتي طرح پرده با نقش موكت‌ها هم يكي است كه اين ديگر نهايت دقتي است كه يك طراح مي‌تواند داشته باشد. پس براي اينكه اتاق‌تان ستاره‌دار باشد حداقل كاري كه مي‌كنيد انتخاب روتختي و پرده يكسان است. بعد به طرح و نقشه دوخت فكر كنيد!


دو ميز با دو آباژور

در اتاق لوكس در كنار هر تختخوابي به‌طور حتم دو ميز كوچك قرار دارد با دو آباژور روميزي. اين دو ميز بايد به صورت متقارن و يك‌دست در دو طرف تخت قرار گرفته باشد؛ البته اين مساله در مورد هتل‌هاست و در اتاق خواب‌هاي خانه‌ها مي‌توان تعداد اين ميزهاي كنار تخت را به يكي هم رساند فقط بايد به اين نكته توجه داشت كه اين ميزها به دليل عدم ازدحام و شلوغي زيبا به نظربرسند. پس لطفا ميز كنار تخت را به انباري براي جا دادن كتاب‌هاي اضافي يا وسايلي كه فكر مي‌كنيد هر وقت روز يا شب ممكن است به آن احتياج داشته باشيد، تبديل نكنيد.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

روي اين ميز تنها چيزهايي مي‌توانيد قرار دهيد كه هر شب موقع خواب ممكن است به آن احتياج داشته باشيد. در نهايت مي‌توانيد روي آن ظرفي خاص براي قرار دادن جواهرات‌تان يا كتاب مورد علاقه‌تان بگذاريد يا شمع و يك گلدان ساده و كوچك. آباژور هم يار هميشگي اين ميزهاست؛ چراغي با نور ضعيف و لامپي كه با دايمر روشنايي كم و زياد شود.


سرويس بهداشتي سفيد و گرم

اگر آن‌قدر فضاي كافي در اختيار داريد كه مي‌توانيد لذت داشتن سرويس بهداشتي جداگانه را در اتاق خواب‌تان تجربه كنيد، آن وقت بايد حتما به فكر يك وان يا جكوزي خوب هم در اتاق‌تان باشيد. در این صورت مسترروم شما به اتاقي در هتلي چند ستاره شباهت خواهد داشت. هتل‌ها فضاي زيادي براي حمام و دستشويي نمي‌گذارند اما با دكوراسيون خاص آن را براي مسافرها رويايي مي‌كنند. مهم‌ترين ويژگي سرويس‌هاي بهداشتي هتل‌ها كاشي‌ها يا سراميك‌هاي يك‌دست سفيد يا شيري آنهاست. كاشي‌ها كمتر نقش و نگاري دارند و بعد هم حوله‌هايي سفيد و البته تهويه هوا و گرمايي مطبوع.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

قرار داشتن لوازم بهداشتي در سبدهاي خاص با طراحي ويژه فضا را دلنشين‌تر مي‌كند. سردوشي‌هاي بزرگ در هتل‌ها مشخصه اصلي يك سرويس بهداشتي استاندارد است و البته يك خشك‌كن حوله. استفاده از حوله‌هاي سفيد براي تزيين يكي از نكات دكوراسيون در هتل‌هاست و آينه‌هاي بزرگ ديوار به ديوار هم نكته ديگري. در هتل‌ها سينك‌ها هم بزرگ هستند. با اين حساب اگر مي‌خواهيد مسترروم شما هم چيزي كم از يك هتل پنج ستاره نداشته باشد بايد به سرويس بهداشتي هم رنگ و لعابي خاص دهيد.


ميز توالت خالي از شلوغي

به هر اتاقي در هر هتلي که وارد شويد، حتما با يك ميز و صندلي توالت با آينه‌اي بزرگ روبه‌رو مي‌شويد؛ حتي در هتل‌هايي كه فضاي محدودي براي اتاق‌هاي‌شان در نظر گرفته‌اند باز هم اين ميز آرايش ولو در اندازه‌اي بسيار كوچك وجود دارد. اين ميز كه براي قرار دادن وسايل بهداشتي و ملزومات ديگر در نظر گرفته شده، معمولا روبه‌روي تختخواب قرار مي‌گيرد و به اتاق جلوه‌اي خاص مي‌دهد. اين وسط سادگي و خلوتي ميزهاي توالت در اتاق‌ها به زيبايي آن اضافه مي‌كند. هر مسافري روي ميز توالت هتل فقط وسايلي را قرار مي‌دهد كه به آن نياز دارد؛ اتفاقي كه در اتاق خواب‌های ما كمتر مي‌افتد.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

ما روي ميز توالت اتاق همه داشته‌هاي‌مان را قرار مي‌دهيم؛ به‌خصوص وقتي كه اين داشته‌ها براي يك زوج و هر كدام از نوع زنانه و مردانه‌اش باشد. براي اينكه نمايي تجملي به اتاق‌تان ببخشيد روي ميز توالت را خلوت كنيد و از هر وسيله‌اي كه لازم داريد فقط يكي را انتخاب كرده و باقي را به درون كشوها بفرستيد. گاهي قرار دادن يك گلدان كوچك گل مي‌تواند نماي اتاق را زير و رو كند.


مبل‌هاي راحتي نشسته كنار اتاق

در هتل‌ها فضاي اتاق خواب و اتاق نشيمن ناخواسته يكي شده براي همين قانون داشتن فضاي نشستن به اجبار به طراحي داخلي اتاق‌ها آمده است. اما همين اجبار حالا به يكي از قانون‌هاي اصلي دكوراسيون اتاق‌هاي هتل‌هاي چند ستاره تبديل شده است.

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید

حالا قرار داشتن يك صندلي با ميزي كوچك در كنار تختخواب به يكي از المان‌هاي طراحي پيشرفته در خانه‌ها هم تبديل شده است. اگر قرار دادن ميز براي‌تان امكان‌پذير نيست، حداقل با قرار دادن يك مبل راحتي در کنج اتاق فضاي نشيمن لازم را تامين كنيد؛ حتي گاهي قرار دادن يك صندلي عثماني هم كنار تختخواب براي رسيدن به اين هدف كفايت مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hossein nohtany

      اوههوم

    • کیشلو

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج