۲۸۹۲۵۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

خالق «هتل كالیفرنیا» درگذشت

گلن فراي خواننده، آهنگساز و يكي از بنيانگذاران گروه موسيقي راك «ايگلز» در سن ۶۷ سالگي بر اثر ابتلا به سينه‌پهلو، رماتيسم مفصلي و بيماري التهابي روده درگذشت.

آي سينما: گلن فراي خواننده، آهنگساز و يكي از بنيانگذاران گروه موسيقي راك «ايگلز» در سن ۶۷ سالگي بر اثر ابتلا به سينه‌پهلو، رماتيسم مفصلي و بيماري التهابي روده درگذشت.

سخنگوي گروه «ايگلز» خبر درگذشت فراي را تاييد كرده و گفته: «گلن در چند هفته اخير شجاعانه مقاومت كرد و جنگيد اما متاسفانه در برابر شرايط پيچيده‌اي كه بيماري‌هاي مختلف از جمله رماتيسم مفصلي، بيماري التهابي روده و سينه‌پهلو برايش رقم زده بودند، تسليم شد و نتوانست بيش از اين مقاومت كند.»

اوايل دهه ۱۹۷۰، فراي و ديگر اعضاي اصلي گروه راك «ايگلز» شامل دان هنلي، رندي ميزنر و برني ليدن كه همگي از موزيسين‌هاي باتجربه و چيره‌دست آن سال‌ها به شمار مي‌رفتند، گرد هم آمدند و يكي از موفق‌ترين گروه‌هاي موسيقي امريكا را تشكيل دادند.

خالق «هتل كالیفرنیا» درگذشت

هنلي ديروز در بيانيه‌اي اندوه عميق خودش را از درگذشت همكار ديرينه‌اش ابراز كرد و گفت: «همه ما در بهت، ناباوري و اندوهي عميق به سر مي‌بريم. مطمئن نيستم به سرنوشت اعتقاد داشته باشم اما مي‌دانم مسيرهايي كه در سال ۱۹۷۰ مرا به گلن لوييس فراي رساند، زندگي‌ام را براي هميشه تغيير داد و دست آخر هم زندگي ميليون‌ها انسان را در سراسر اين سياره تحت تاثير قرار داد.» درامر و خواننده «ايگلز» اضافه كرده: «ادامه زندگي در دنيايي كه جاي او در آن خالي است، خيلي غريب به نظر مي‌رسد. اما هر روز شكر مي‌كنم كه او زماني در زندگي‌ام بود.

روحت شاد، برادرم. تو كاري را كه بايد به انجام رساندي و حتي بيش‌تر از آن چه كه بتوان گفت.»

فراي در طول سال‌ها فعاليت‌ حرفه‌ايش به عنوان آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرا در چندين فيلم و اثر تلويزيوني نيز ايفاي نقش كرد، از جمله بازي در نقشي فرعي در درام كمدي «جري مگواير» (۱۹۹۶) و «بياييد هري رو بگيريم» (۱۹۸۶).

فري و هنلي بسياري از ترانه‌هاي مهم و به‌يادماندني گروه‌شان مانند «هتل كاليفرنيا»، «بهترين عشقم» و «يكي از اين شب‌ها» را با همكاري يكديگر نوشتند. معروف است كه فراي به براون كمك كرد نوشتن «سخت نگير» (Take It Easy) اولين ترانه موفق «ايگلز» را به پايان برساند.

در سال ۱۹۷۶ بود كه «ايگلز» با انتشار ترانه «هتل كاليفرنيا» و فروش ۱۶ ميليون نسخه از آن به موفقيتي جهاني دست يافت. اين گروه راك امريكايي بين سال‌هاي ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ چهار آلبوم شماره يك منتشر كردند. تا سال ۱۹۹۸، بيش از ۱۰۰ ميليون نسخه از آثاري كه «ايگلز» خلق كرده در سراسر دنيا به فروش رفته بود. با وجود استقبال گسترده عموم مردم از اين گروه، رابطه ميان «ايگلز» و بسياري از منتقدان موسيقي شكرآب بود.

رابرت كريستگي منتقد موسيقي راك در سال ۱۹۷۲ يعني همزمان با اولين موفقيت چشمگير «ايگلز» درباره اين گروه نوشت: «نكته ديگري كه در مورد «ايگلز» برايم جالب توجه است اين است كه من ازشان متنفرم.»

هنلي درباره همكاري با فراي مي‌گويد: «او برايم مثل برادر بود. ما يك خانواده بوديم و مثل بيش‌تر خانواده‌ها هميشه همه چيز بر وفق مراد نبود. اما گروهي كه ما ۴۵ سال پيش تشكيل داديم هرگز از هم نپاشيد، حتي در طول آن ۱۴ سالي كه «ايگلز» محو شده بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج