۲۹۰۰۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تصمیم اسکار درپی افزایش موج انتقادات

آکادمی اسکار در پی افزایش انتقادات مبنی بر تبعیض نژادی در اعلام نامزدهای سال ۲۰۱۶، قانون افزایش دو برابری اعضای زن و اقلیت‌های قومی را تصویب کرد.

خبرگزاری ایسنا: آکادمی اسکار در پی افزایش انتقادات مبنی بر تبعیض نژادی در اعلام نامزدهای سال ۲۰۱۶، قانون افزایش دو برابری اعضای زن و اقلیت‌های قومی را تصویب کرد.

اعضای هیات حاکم آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد که پس از انتقادهایی مبنی بر عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای امسال مجموعه از تغییرات اساسی را اعمال خواهد کرد.

بر این اساس قرار است تعداد اعضای زن و همچنین اقلیت‌های قومی آکادمی اسکار تا سال ۲۰۲۰ میلادی تا دو برابر افزایش یابد و همچنین اعضای آکادمی تا ۱۰ سال حق رای دادن دارند و در این میان در صورتی که اعضاء در عرصه سینما فعال نباشند، عضویت آنها لغو خواهد شد.

«چریل بون ایساکس» رئیس آکادمی اسکار در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «تدابیر جدید پیرامون اداره کردن آکادمی و رای دادن با تاثیرات فوری همراه خواهد بود و فرآیند تغییر اساسی در ترکیب اعضای آکادمی را آغاز می‌کند.

آکادمی اسکار سال‌هاست در اعلام نامزدها و برندگان جوایز به عدم تبعیض نژادی متهم می‌شود و این انتقادات در دو سال اخیر و با نامزد نشدن حتی یک بازیگر در چهار ساخه بازیگری به اوج خود رسید.

البته این موضوع در داخل هالیوود نیز شکاف و اختلافاتی ایجاد کرده است و برخی از بازیگران و کارگردانان آمریکایی چون «اسپایک لی»، «ویل اسمیت»، «جادا پینکت اسمیت» و «مایکل مور» اعلام کرده‌اند به دلیل این تبعیضات در مراسم نهایی جوایز اسکار در ۲۸ فوریه حضور نخواهند یافت.

از سوی دیگر «شارلوت رامپلینگ» بازیگر سرشناس انگلیسی موضعی کاملا متفاوت اتخاذ کرده و عنوان کرده شاید بازیگران سیاه پوست به اندازه کافی خوب نبوده‌اند تا به جمع نامزدهای اسکار راه یابند و انتقادات اخیرا را تبعیض نژادی علیه سفید پوستان خوانده است.

به گزارش گاردین، «مایکل کین» دیگر بازیگر برنده اسکار انگلیسی نیز در اظهارنظری بازیگران سیاه پوست را به صبر و شکیبایی برای رسیدن به اسکار دعوت کرده است.

«مایکل.بی جوردن» و «تسا تامپسون» برای فیلم «اعتقادنامه»، «ادریس آلبا» و «آبراهام آتا» برای بازی در فیلم «جانوران بی‌سرزمین»، «ویل اسمیت» بازیگر فیلم «ضربه مغزی» و تیم بازیگران فیلم «از کف خیابان‌های کمپتون» همگی از گزینه‌های رنگین پوستی بودند که می‌توانستند در میان نامزدهای شاخه بازیگری نقش اصلی و مکمل مرد و زن جای داشته باشند.

در طول هشتادوهفت سال برگزاری جوایز سینمایی اسکار تنها ۱۵ بازیگر زن و مرد در شاخه نقش اصلی و مکمل موفق به دریافت این جایزه سینمایی شده اند.

«دنزل واشنگتون» تاکنون در سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۲ برای بازی در فیلم های «افتخار» و «روز تمرین» به ترتیب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است و در میان بازیگران سیاه پوست رکوردار است.

«سیدنی پوآتیه» اولین بازیگر سیاه پوست برنده اسکار تاریخ است و «جیمی فاکس»، «فارست ویتاکر»، «هیل بری»، «مورگان فریمن» و «جنیفر هادسن» از جمله دیگر بازیگران رنگین پوست برنده این جایزه سینمایی هستند.

«فارست ویتاکر» ۱۰ سال پیش (۲۰۱۶) برای فیلم «سخنرانی پادشاه» آخرین بازیگر مرد و «لوپیتا نیونگو» برای فیلم «دوازده سال بردگی» در سال ۲۰۱۳ آخرین برنگان سیاهپ پوست اسکار محسوب می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج