۲۹۰۱۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آلفابت صعود و اپل سقوط کرد!

در حال حاضر با نهایت تاسف برای علاقه مندان اپل باید اعلام کرد که این شرکت دیگر سردمدار با ارزش ترین شرکت های دنیا بر اساس میزان درآمد نیست و امسال جایگاه خود را به کمپانی «آلفابت» داده است.

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: در تابستان سال ۲۰۰۱ میلادی اعلام شد که اپل با ارزش ترین کمپانی دنیا بر پایه میزان درآمد سالانه به شمار می رود و در آن زمان توانسته بود از شرکت «اکسان موبیل» که یک کمپانی نفت و گاز آمریکائی بود پیشی بگیرد. اما در سال ۲۰۱۳ میلادی میزان درآمد این شرکت پس از عرضه ی رسمی آیفون ۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافت و اکسان موبیل دوباره توانست به جایگاه نخست خود باز گردد. اما غول تکنولوژی آمریکائی به رتبه دوم بسنده نکرد و با ارائه محصولات کارآمدتر دوباره به جایگاه نخست با ارزش ترین کمپانی دنیا بازگشت.

آلفابت صعود و اپل سقوط کرد!

در حال حاضر با نهایت تاسف برای علاقه مندان این برند باید اعلام کرد که این شرکت دیگر سردمدار با ارزش ترین شرکت های دنیا بر اساس میزان درآمد نیست و امسال جایگاه خود را به کمپانی «آلفابت» داده است.

البته جا دارد اشاره نمائیم که شرکت ساکن کوپرتینو از نظر سرمایه با ارزش ۵۳۵ میلیارد دلار هنوز برتر از غول جستجوی اینترنتی با ارزش ۴۸۵ میلیارد دلاری محسوب می گردد اما با برآورد دقیق دارائی و با در نظر گرفتن بدهی ها و نقدینگی شرکت ها باید گفت آلفابت یک قدم جلوتر از اپل قرار دارد.


در حال حاضر، شرکت ساکن کالیفرنیا با سرمایه 420 میلیارد دلاری از غول تکنولوژی دنیا با سرمایه 393 میلیارد دلاری پیشی گرفته و در جایگاه نخست نشسته.

در همین راستا باید بگوئیم، در حالیکه 43 تحلیل گر در وال استریت ژورنال سقف قیمت سهام اپل را 143 دلار می دانند، فردی به نام «عدنان احمد» پیش بینی 85 دلاری برای آن دارد. از نظر او شرکت ساکن کوپرتینو در حال گرفتار شدن به وضعیتی است که تولید کننده های اسمارت فون همانند بلک بری و نوکیا دچار آن شدند. این در حالیست که ارزش سهام اپل در حال حاضر 99 دلار است، یعنی از گمانه زنی عدنان احمد فاصله چندانی ندارد.

در آخر بد نیست اشاره کنیم که آلفابت یک شرکت فناوری هلدینگ مستقر در کالیفرنیاست و گوگل نیز زیر مجموعه ای از آن به شمار می رود. این کمپانی در تابستان سال 2015 میلادی توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس گشته و به طور رسمی معرفی شد و با اینکه اکنون از نظر سرمایه در رتبه بالاتری از اپل قرار دارد اما شرکت ساکن کوپرتینو همچنان غول بازار موبایل به شمار می رود و کاربران بسیاری در سراسر دنیا به آن اعتماد دارند. این امر می تواند کمک کرده و جایگاه اصلی این شرکت را به آن بازگرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج