جاباما
۲۹۰۲۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رازهایی از زندگی سرطلایی فوتبال ایران

همایون بهزادی بامداد جمعه درگذشت تا فوتبال ایران یکی از بهترین چهره‌های تاریخ خود را از دست بدهد.

خبرگزاری ایسنا: همایون بهزادی بامداد جمعه درگذشت تا فوتبال ایران یکی از بهترین چهره‌های تاریخ خود را از دست بدهد.

سرطلایی فوتبال ایران بامداد روز جمعه در سن ۷۳ سالگی درگذشت. او در سال ۱۳۵۴ از فوتبال خداحافظی کرد تا یکی از به‌نام‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در سن ۳۴ سالگی برای همیشه از دنیا فوتبال کنار برود.

در زمان رژیم شاهنشاهی برخی از بازیکنان فوتبال برای امرار معاش توسط حکومت بین سازمان‌های مختلف تقسیم می‌شدند تا بتوانند با درآمد ماهانه زندگی روزمره خود را بگذرانند. همایون بهزادی هم در این تقسیم نیرو به بخش ادارای ساواک منتقل شده بود.

پس از انقلاب به خاطر عضویت در ساواک، بهزادی به صورت غیر رسمی ممنوع‌التصویر شد و تصویرش از تلویزیون پخش نمی‌شد تا اینکه در سال ۷۱ همزمان با انتخاب محمد دادگان به عنوان عضوی از شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما، با همکاری او، جعفر صافی (از مدیران صداوسیما و اولین مدیر شبکه سه) و تعدادی دیگر از مدیران وقت سیما این محدودیت از همایون بهزادی برداشته شد. این بازیکن به نام فوتبال ایران با انتخاب رییس فدراسیون فوتبال در سال ۸۲ عهده‌دار ریاست کمیته پیشکسوتان فدراسیون شد و تا پیش از فوتش این سمت تقریبا تشریفاتی را برعهده داشت.

بهزادی که همواره به اخلاق‌ و ادب در میان ورزشکاران ایران شهره بود، در سال ۱۳۵۴ پس از اینکه پرسپولیس در داربی تهران با نتیجه سه بر یک برابر تاج (استقلال فعلی) شکست خورد ادعا کرد که بازیکنان حریف از مواد مخدر استفاده کرده‌اند که بعد از این ادعا مسئولان ورزش ایران از جمله کامبیز آتابای، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و علی عبده، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس او را به سکوت وادار کردند. این کار برای برای منفعت ملی و جلوگیری از ضربه خوردن تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های مقدماتی المپیک ۱۹۷۶ مونترال انجام شد، چرا که در صورت اثبات این ادعا بازیکنان تاج محروم می‌شدند و نمی‌توانستند برای ایران بازی کنند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم همایون بهزادی دوشنبه ساعت ۹ در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود.

رازهایی از زندگی سرطلایی فوتبال ایران

زادمهر، همایون بهزادی را قلم دوش کرد و دیگر بازیکنان پرسپولیس نظیر دادگان به دنبال سر طلایی آخرین دور افتخار را با او در استادیوم زدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج