۲۹۲۵۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پیچیدگی اکران نوروز ۹۵

در همه این سال‌ها اکران بعد از جشنواره فیلم فجر، عموما برای فیلم ها زمان مناسبی به حساب نمی آمد، چون بیشتر سینماگران و پخش کننده ها منتظر اکران عید نوروز هستند

آی سینما: در همه این سال‌ها اکران بعد از جشنواره فیلم فجر، عموما برای فیلم ها زمان مناسبی به حساب نمی آمد، چون بیشتر سینماگران و پخش کننده ها منتظر اکران عید نوروز هستند، اما امسال به نظر می رسد اتفاق دیگری افتاده و قرار است سه فیلم که قابلیت اکران موفق دارند بعد از جشنواره روی پرده بروند. سخنگوی شورای صنفی نمایش و پخش کننده دو فیلم در این زمینه توضیح می‌دهند.

پیچیدگی اکران نوروز 95

با این جشنواره سی و چهارم و از 23 بهمن سه فیلم «من سالوادور نیستم»، « آزادی مشروط» و «کوچه بی نام» به نمایش درمی‌آیند. در سال های گذشته اغلب سینماگران و مخاطبان سینما خیلی منتظر اکران بعد از جشنواره نبودند، چون بیشتر تهیه کنندگان و شرکت های پخش کننده هدف خود برای نمایش فیلم هایشان را اکران نوروزی می دانستد و سعی بر نمایش فیلم هایشان در تعطیلات نوروزی دارند.

نکته قابل تامل امسال اکران دو فیلم «من سالوادور نیستم» و «کوچه بی نام» است. «من سالوادور نیستم» با توجه به حضور رضا عطاران و داستان آن که در برزیل می گذرد می‌توانست جزو فیلم های پرفروش امسال باشد. حضور ریوالدو بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۱۹۹۹ هم بر پر مخاطب تر شدن این فیلم می تواند تاثیر بگذارد. از سوی دیگر منصور لشگری قوچانی تهیه کننده «کوچه بی نام» در گفت و گو با آی سینما از اکران این فیلم از ۲۳ بهمن ماه خبر داده بود. «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام و با بازی رامبد جوان و هنگامه قاضیانی هم اخیرا به این رقابت پیوسته است. این نخستین فیلم اکران شده جوان بعد از موفقیت برنامه «خندوانه» خواهد بود.

طبق قانون و عرفی که سال های گذشته وجود داشت، شورای صنفی نمایش موظف است که برای سال جدید 5 فیلم جدید اکران کند و سایر فیلم ها از گردونه نمایش عمومی خداحافظی می کنند. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی با رد این موضوع که اکران فیلم بعد از جشنواره باعث فیلم سوزی می‌شود، به آی سینما گفت: « بعد از اتمام جشنواره، پخش کننده فیلم ها بر اساس قراردادهایی که با سرگروه های فیلم های خود می بندند، می توانند به این توافق برسند که سقف تعداد هفته های اکران را در نظر نگیرند و بر اساس کف فروش اکران فیلم ادامه پیدا کند.»

فرجی در پاسخ به این پرسش که اگر این دو فیلم بتوانند کف فروش خود را حفظ کنند آیا می توانند در عید نوروز هم به نمایش خود ادامه دهند، می گوید: « بله، بنا به قرداد آنها با سرگروه هایشان اگر این دو فیلم بتوانند کف فروش فیلم خود را در اسفندماه حفظ کنند، می توانند در اکران نوروزی هم به نمایش خود ادامه دهند»

از سوی دیگر حبیب اسماعیلی مدیر «رسانه فیلمسازان» که پخش «من سالوادور نیستم» را به عهده دارد، درباره نحوه اکران این فیلم به آی سینما گفت « بعد از جشنواره فیلم فجر، اکران «من سالوادور نیستم» آغاز می شود و اگر کف فروش خود را حفظ کند، نمایش آن به عید نوروز هم خواهد رسید.»

مهدی صباغ زاده مدیر شرکت «نیمروز فیلم» هم که «آزادی مشروط» را قرار است بعد از جشنواره به اکران عمومی برساند به آی سینما می گوید: «طبق قانون باید در سال جدید فیلم های جدیدی هم به نمایش درآیند، و فیلم های سال قبل تنها می توانند تا ۲۸ اسفندماه به نمایش درآید، اما شورای صنفی نمایش به سلیقه خود می تواند اکران برخی فیلم ها را تا عید نوروز هم ادامه دهد.»

به نظر می‌رسد اکران نوروز 95 وضعیت پیچیده‌ای نسبت به سال‌های قبل داشته باشد. از میان آثار حاضر در جشنواره سی و چهارم، پنج فیلم برای نمایش در آغاز سال بعد انتخاب می‌شوند اما ممکن است موفقیت احتمالی اکران سه فیلمی که بعد از جشنواره روی پرده می‌روند، باعث شود آنها هم در گردونه نمایش باقی بمانند و تعداد سالن‌های کمتری برای اکران فیلم‌های جدید در نوروز 95 باقی بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج