۲۹۳۷۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طرح فلسطین برای آشتی فتح و حماس

«احمد بحر» معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین امروز سه شنبه طرحی را برای پایان دادن به دودستگی داخلی در صحنه فلسطین ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: «احمد بحر» معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین امروز سه شنبه طرحی را برای پایان دادن به دودستگی داخلی در صحنه فلسطین ارائه کرد.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین، احمد بحر طی سخنانی در کنفرانس خبری در غزه که به مناسبت دهمین سالروز محاصره غزه برگزار شد، از طرح ابتکاری برای پایان دادن به دودستگی ها در فلسطین خبر داد و گفت که این طرح شامل ۶ ماده است که عبارت از:

۱- برگزاری سریع نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با حضور تمامی گروه های فلسطینی به منظور توافق بر سر راهبرد ملی جهت مقابله با چالش ها و اجرای توافقات صورت گرفته.

۲- دعوت برای تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی و تاکید بر برگزاری نشست پارلمان به محض تشکیل آن.

۳- اعلام زمان مشخص انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی و نیز انتخابات شورای ملی فلسطین و ضرورت توافق بر سر قانون انتخاباتی درباره شورای ملی.

۴- تلاش برای آشتی جمعی و جبران خسارت های اجتماعی حاصله از دودستگی ها، اشاعه فضای آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون و کنار گذاشتن خشونت داخلی.

۵- تدوین برنامه سیاسی متکی بر وجوه مشترک که در این راستا فعال سازی سند وفاق ملی ضروری است.

۶- دعوت از همه فلسطینیان برای حمایت از انتفاضه قدس و تقویت پایداری ساکنان قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی برای مقابله با اشغالگران.

عباس و العربی طرح فرانسه را بررسی کردند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب تماس تلفنی دریافت کرد و دو طرف به بررسی طرح ابتکاری فرانسه برای ازسرگیری روند سازش پرداختند.

در این تماس تلفنی همچنین تلاش های فلسطینی و عربی برای تحرکات سیاسی در مرحله آینده در خصوص طرح ابتکاری فرانسه و مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل جهت توقف شهرک سازی ها مورد بررسی قرار گرفت.

محمود عباس با استقبال از طرح ابتکاری فرانسه بر اهمیت موفقیت این طرح تاکید کرد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مراسم جشن تبریک سال جدید فعالیت های دیپلمات های فرانسوی که روز جمعه برگزار شد گفت: فرانسه در هفته های آتی تلاش های خود را برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور برگزاری کنفرانس بین المللی با مشارکت کشورهایی که برجسته ترین شرکای آنها آمریکا و اروپایی ها هستند، به عمل خواهد آورد تا از این طریق به راه حل تشکیل دو دولت مستقل برسیم و این طرح به موفقیت برسد.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم راه حل تشکیل دو دولت از بین برود، اگر چه لازم است، تاسف خود را نسبت به ادامه روند شهرک سازی های اسرائیلی هم بیان کنیم، چرا که این مساله خود یکی از عوامل شکست مذاکرات به شمار می آید، از این رو اگر این بار هم این مذاکرات به شکست منجر شود، لازم است مسئولیت خود را برعهده بگیریم و به دولت مستقل فلسطین اذعان کنیم و آن را به رسمیت بشناسیم.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل ۲۰۱۴ به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تاکنون ۴۳ قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

بازداشت ۱۴۹ فلسطینی ساکن قدس به دست اشغالگران صهیونیست در ماه گذشته

پلیس رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه گذشته ۱۴۹ فلسطینی ساکن قدس از جمله ۷۴ کودک که ۹ تن از آنان را افراد زیر ۱۲ سال تشکیل می دهند، اسیر کرد.

کمیته خانواده های اسرای بیت المقدس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که ماموران پلیس اسرائیل در ماه گذشته ۱۴۹ فلسطینی ساکن قدس را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است که ماموران اسرائیلی ۵۲ تن از این افراد را پس از یورش به خانه هایشان به اسارت بردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که یکی از این اسرا شیخ محمد ابوطیر ۶۵ ساله از نمایندگان فراکسیون "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در مجلس قانونگذاری فلسطین است. وی ۲۵ سال اسارت در زندان های اسرائیلی را در کارنامه مبارزاتی خود دارد.

از سوی دیگر، امجد ابوعصب رئیس این کمیته گفت که کودکان فلسطینی ساکن قدس آماج اقدامات سرکوبگرانه و خشونت آمیز رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

حمله نظامیان صهیونیست به بانوان فلسطینی تحصن کننده در مسجد الاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه با حمله به سمت بانوان فلسطینی که در مقابل دروازه باب الناظر مسجد الاقصی تحصن کرده بودند مانع از ورود آنها به داخل مسجد برای اقامه نماز شدند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی این بانوان فلسطینی را به دلیل آنکه خطری برای امنیت این رژیم است از مسجد الاقصی تبعید کرده است.

سحر النتشه یکی از این بانوان فلسطینی است که گفت نظامیان صهیونیست به زور آنها را از ورودی باب المناظر دور کردند که این اقدام آنها باعث شد تعدادی از زنان به زمین بخورند.

از سوی دیگر شماری از شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر تحت حراست شدید نیروهای اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

منابع فلسطینی در قدس گفتند که ۲۱ شهرک نشین به صحن های مسجد الاقصی یورش برده و شروع به گشت زنی در صحن های مسجد کردند.

گروه های فلسطینی: سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان به انتفاضه قدس بپیوندند

گروه های ملی و اسلامی فلسطین، سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله را به پیوستن به انتفاضه قدس که وارد پنجمین ماه خود شده است، فرا خواندند.

این مساله در مراسم تجلیل از مقام شامخ شهید امجد سکری مجری عملیات سلحشورانه بیت ایل عنوان شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که جنبش جهاد اسلامی آن را ترتیب داده بود، پرچم های فلسطینی و عکس های شهید امجد سکری و پارچه نوشته هایی با مضمون "راه شهدا را ادامه می دهیم" در دست داشتند.

این گروه ها ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت اجرای این عملیات قهرمانانه، تاکید کردند که این عملیات پاسخ طبیعی به تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه فرزندان ملت فلسطین است.

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با ایراد نطقی در این مراسم، گفت که عملیات شهید امجد سکری نشانگر مخالفت وی با عادی سازی روابط و همکاری امنیتی با اسرائیل و تاکیدی بر ادامه راه مبارزه و مقاومت است.

اسماعیل رضوان افزود که خون شهید سکری حامل پیامی روشن به آنانی هستند که به تغییر باورهای ملی سرویس های امنیتی فلسطین دل خوش کرده اند، آنانی که می خوانند این سرویس ها را به ابزاری برای خوش خدمتی به اسرائیل مبدل سازند.

وی خاطرنشان ساخت که عملیات این شهید نشان می دهد که مقاومت تنها راه آزاد سازی سرزمین فلسطین و رهایی از اشغالگری است.

وی توضیح داد که عملیات امجد سکری حامل پیامی به آنان است که به همکاری امنیتی در زمینه متوقف کردن انتفاضه قدس دل خوش کرده اند.

وی یادآور شد که فرزندان ملت فلسطین به راه مبارزه و مقاومت ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که انتفاضه قدس تا زمان تحقق اهداف و آرمان هایش از جمله آزاد سازی سرزمین فلسطین و رهایی از چنگال اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد داشت.

دستور نتانیاهو برای تخریب سریع خانه های شهدای فلسطین

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نهادهای این رژیم خواست تا اقدامات مربوط به تخریب منازل شهدای انتفاضه قدس را تسریع کنند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه که با حضور مسئولان سیاسی و امنیتی عالی رتبه برگزار شد پس از ارزیابی اوضاع، دستور داد تا روند تخریب خانه های شهدای فلسطین را سرعت بخشند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که طی ۴ ماه گذشته از آغاز انتفاضه قدس تا کنون ۱۶۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۰ صهیونیست نیز در عملیات های فردی فلسطینیان کشته شده اند.

مرکز مطالعات امور فلسطینی و اسرائیلی «قدس» در گزارشی که به بررسی اوضاع سراسر فلسطین اعم از اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخته، آورده است که طی چهار ماه گذشته در نتیجه عملیات های فردی فلسطینیان ۳۰ صهیونیست کشته شده و ۴۱۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

بنابر این گزارش، ۹۱ عملیات تیراندازی، ۹۰ حمله با سلاح سرد و ۲۴ عملیات زیر گرفتن با خودرو ثبت شده و علاوه بر آن ۵۰ عملیات نیز خنثی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج