بنزهای خاص برای آدم های خاص!
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۹۶۷۲
۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
۱۶۸۰۹
CL500 و S500 دو مدل خاص و گرانقیمت بنز هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. هر دو این خودروها مجوز پلاک شدن در ایران را دارند و درعین تفاوت‌هایی که با هم دارند، دارای تشابهاتی نیز هستند.

برترین مجله اینترنتی ایران

هفت صبح: نه تنها خودرو‌ دوستان، بلکه اکثر مردم دنیا با برند مرسدس بنز آشنایی دارند. بنز همیشه نماد کیفیت، تجمل‌گرایی، فناوری روز دنیا و اصالت در طراحی بوده است. مرسدس بنز در اکثر کلاس‌های خودرو، از استیشن‌های بزرگ و شاسی بلندها گرفته تا کوپه‌ها و سدان‌های اسپورت و مجلل، حرفی برای گفتن دارد. بنز از دیرباز حضور پررنگی در ایران داشته است اما واردات بنز مانند سایر خودروهای وارداتی در برهه‌ای از زمان با ممنوع شدن واردات خودرو به ایران، متوقف شد. تا اینکه در سال ۱۳۸۳ پس از آزاد شدن واردات خودرو، شرکت ستاره ایران مجددا پای این ستاره سه پر را به ایران باز کرد.



البته امروزه شرکت ستاره ایران نیمه‌فعال است و تقریبا تمام بنزها به صورت شخصی وارد می‌شوند و فاقد گارانتی دو ساله‌اند ولی از نظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات مشکلی ندارند. CL500  و S500 دو مدل خاص و گرانقیمت بنز هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. هر دو این خودروها مجوز پلاک شدن در ایران را دارند و درعین تفاوت‌هایی که با هم دارند، دارای تشابهاتی نیز هستند. در ادامه توجه شما را به بررسی این دو خودرو جلب می‌کنیم

مرسدس بنز CL کلاس در کلاس خودروهای گرندتورر(کوپه لوکس) جای می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان، از CLکلاس به عنوان مدل کوپه Sکلاس یاد می‌کنند . CLکلاس روی پلتفرم Sکلاس اتاق کوتاه تولید می‌شود و شباهت‌های فراوانی با کلاسS دارد. Sکلاس بیشتر مناسب افراد میانسال است ولی CL برای کسانی مناسب است که می‌خواهند امکانات و لذت سواری Sکلاس را در قالب یک کوپه سوپرلوکس و در عین حال اسپورت تجربه کنند. حضور CL در ایران بسیار کمرنگ بوده و خودروی خاص و کمیابی به شمار می‌رود.



 در سال ۱۳۹۰ بنز CL500 موفق به دریافت مجوز پلاک ملی شد و حدود ۲۰تا۲۵ دستگاه از آن وارد کشور شد.به تازگی تعداد بسیار محدودی از مدل فیس لیفت شده آن وارد کشور شده و پلاک ملی دریافت شده است.تمام CL500های موجود در ایران از نوع دیفرانسیل عقب هستند، چون مدل 4MATIC(دو دیفرانسیل) آن مجوز پلاک ملی ندارد. طراحی ظاهری CL500 حالت عضلانی داشته و در قسمت‌هایی مثل گلگیرهای برجسته، جلو پنجره و چراغ‌های بزرگ جلو و نوار کرومی ‌بالای جای پلاک عقب، شبیه Sکلاس است. بالای چراغ‌های جلو مدل فیس لیفت شده انحنایی پیدا کرده که ظاهر قسمت جلوی آن را خشن نشان می‌دهد. همچنین مه‌شکن‌های LED جایگزین مدل دایره‌ای شده‌اند تا زیبایی قسمت جلو را تکمیل کنند. در قسمت عقب CL500جدید، چراغ‌های دنده عقب به دو طرف جای پلاک انتقال یافته‌اند و طراحی داخلی چراغ‌های عقب تغییر کرده و از نوع LEDطیفی است.



طراحی داخلی CL500 بسیار شبیه S500 بوده و فقط طراحی کنسول جلو و دریچه‌های تهویه هوا تا حدودی با S500 تفاوت دارند. در کابین CL500 از نوارچوبی سرتاسری روی کنسول جلو و رودری‌ها که در Sکلاس دیده می‌شود خبری نیست تا طراحی داخلی CL500 خودش را اسپورت‌تر از طراحی داخلی S500 نشان دهد. تودوزی CL500 از جنس چرم طبیعی بوده و پوشش سقف جیر برای آن قابل سفارش است. CL500  مانند S500 دارای صندلی‌های برقی همراه با سیستم یکپارچه حافظه است و در نمونه فول آپشن صندلی‌ها از ماساژور، گرمکن و سرد‌کن بهره می‌برند. مونیتور هشت اینچی به کمک ماوس تعبیه شده روی کنسول وسط هدایت می‌شود و ساعت نفیس بنز میان دریچه‌های هوا خودنمایی می‌کند. فرمان CL500 کاملا مشابه فرمان S500 بوده و شیفترهای تعویض دنده پشت آن قرار دارند.  CL500 از نظر فضای داخلی هیچ چیز از یک سدان کم ندارد و به لطف ابعاد بزرگش بر خلاف اکثر کوپه‌ها دارای ردیف عقب راحت و جاداری است.



قوای محرکه CL500 کاملا مشابه S500 بوده و از یک موتور هشت سیلندر ۴۶۶۳ سي‌سي‌که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار است، بهره می‌گیرد. با وجود اینکه CL500 کوپه است ولی حدود ۱۰۰کیلوگرم سنگین‌تر از S500است اما این اضافه وزن تاثیری روی شتاب آن نگذاشته و CL500 در ۴،۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر می‌رسد.

CL500 مانند S500 از کمک فنرهای AIRE MATICE بهره می‌برد و سواری نرمی ‌را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر CL500 پس از پورشه پانامرا توربو، عنوان گران‌ترین خودروی ایران را یدک می‌کشد و شاید علت کم دیده شدنش در خیابان‌ها قیمت بالای ۶۰۰ میلیون تومان آن باشد. تنها رقیب جدی CL500 در ایران، مازراتی گرن توریسمو است که به تازگی وارد ایران شده ولی برای دریافت پلاک ملی با مشکلاتی مواجه است



تولید Sکلاس به عنوان بزرگ‌ترین سدان مرسدس بنز از سال ۱۹۵۴ شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. اکثر کارشناسان خودرو بر این باورند کلاسs معیار خودروهای کلاسF(سدان‌های مجلل) است.کلاسS همیشه از به‌روزترین تجهیزات و امکانات بهره برده و کمتر خودرویی در کلاسF، توان رویارویی با آن را دارد. در این مقاله قصد داریم آخرین نسخه کلاسs را بررسی کنیم. مدلی که تولید آن در سال ۲۰۰۶ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ چهره‌اش تغییراتی جزئی پیدا کرد تا به‌روزتر باشد. در حال حاضر کلاسs در نمونه‌های S600، S500، S400 HYBRID، S350، S250، S63AMG، S65AMG به دست مرسدس بنز تولید می‌شود که از بین اینها فقط مدل‌های S500 و S350 مجوز پلاک شدن در ایران را دارند. S500 که در این مقاله به آن می‌پردازیم، دارای دو اتاق بلند(LONG) و کوتاه است که تمام‌S500های موجود در ایران از نوع اتاق بلند هستند.

همچنین S500 مدلی دو دیفرانسیل(MATIC4) دارد که با وجود داشتن مجوز پلاک ملی، تعداد بسیار محدودی از آن وارد کشور شده و اکثر‌S500های موجود در ایران از نوع دیفرانسیل عقب هستند. طراحی خارجی S500 بسیار شکیل است، تمام خطوط بدنه آن با هم هماهنگی کامل دارند و اصالت در چهره آن موج می‌زند. چیدمان داخلی چراغ‌های جلو بسیار زیباست و رگه‌های LED در آن وجود دارد. همچنین مه‌شکن‌های جلو از نوع LED است. جلو پنجره بزرگ هم که از عناصر اصلی طراحی بنز است و با خطوط روی کاپوت در هماهنگی کامل است. گلگیرهای جلو و عقب برجسته هستند که به نمای جانبی ابهت خاصی بخشیده‌اند. همچنین چراغ‌های تماما LED عقب، برجستگی درِ صندوق عقب و نوار کرومی ‌بالای پلاک، کاملا حس لوکس بودن را در قسمت عقب S500 تداعی می‌کند. سقف شیشه‌ای(پاناروما) در صورت سفارش داده شدن تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو دارد. در کل می‌توان گفت تمام اجزای بدنه دست به دست هم داده‌اند تا نمایی رویایی از S500 به وجود بیاورند.



فضای داخلی s500 مانند یک دفتر کار لوکس است. طراحی داخلی در عین سادگی کاملا شیک و هنرمندانه است. چوبکاری‌ها بسیار ظریف و زیبا بوده و نورپردازی به یادماندنی به کمک چراغ‌های تعبیه شده زیر این چوبکاری‌ها انجام می‌شود. S500  دارای صندلی‌های تماما برقی است که دارای سیستم یکپارچه تنظیم صندلی، فرمان و آینه‌های جانبی بوده و به لطف سیستم MEMORY PACKAGE می‌توان وضعیت آنها را در سه حافظه مستقل ذخیره کرد. در صورت سفارش، صندلی‌های S500 مجهز به ماساژور چند حالته و گرمکن و سردکن نیز می‌شود. صندلی‌های S500 و بعضی از قسمت‌های داخل آن با چرم طبیعی پوشیده شده‌اند. فرمان S500 بسیار کاربردی است، روی آن دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی، سیستم تلفن و مونیتور وسط کیلومترشمار قرار دارد و پشت آن شیفترهای تعویض دنده که مربوط به جعبه دنده هفت سرعته تیپ ترونیک است قرار دارد. روی کنسول جلو، مونیتوري هشت اینچی وجود دارد که با استفاده از ماوس روی کنسول وسط می‌توان با آن کار کرد. دو مونیتور هم برای صندلی‌های عقب قابل سفارش است تا سرنشینان عقب را سرگرم کند.



مابین صندلی‌های عقب یخچالی تعبیه شده است. روی کنسول وسط صندلی‌های عقب که قابلیت جمع شدن را نیز دارد، دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه هوای مجزای عقب و ماوس جهت تنظیم مونیتورهای عقب قرار دارد. فضای داخلی S500 به لطف بدنه طویل بسیار جادار است. در صورت سفارش داده شدن سقف شیشه‌ای (پاناروما) جذابیت فضای داخلی آن دو چندان می‌شود. از امکانات رفاهی و ایمنی موجود در S500 می‌توان به باز شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، سیستم کمکی پارک، سیستم مکش درها، رادار، خروجی برق، درِ برقی صندوق عقب، پرده‌های برقی شیشه‌های عقب، سیستم تلفن همراه، سنسور باران، نایت ویژن، سنسور تصادف، فرمان مجهز به سنسور سرعت، کمربندها و پشت سری‌های هوشمند.۱۲ عدد ایربگ، کروز کنترل و... اشاره کرد. S500  از یک موتور هشت سیلندر به حجم ۴۶۶۳ سي‌سي‌ با قدرت ۴۳۰ اسب بخار بهره می‌برد که می‌تواند این غول دو تنی را در مدت پنج ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر برساند. سرعت S500 مانند سایر مدل‌های بنز روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است. مصرف ترکیبی S500 با وجود موتور حجیمش، حدود ۱۳لیتر در ۱۰۰کیلومتر است که برای چنین خودرویی کاملا مناسب به نظر می‌آید.

سواری S500 به لطف بهره‌گیری از کمک فنرهای AIRE MATIC که ارتفاع آنها قابل تنظیم است، بسیار نرم بوده و ناهمواری‌های مسیر خیلی کم داخل کابین حس می‌شوند. همچنین این خودرو با وجود سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل فعال بدنه (ABC)،جرات مانورهای ناگهانی را به راننده می‌دهد. قیمت S500 در ایران ۵۲۰تا۵۷۰ میلیون تومان است که بالا بودن قیمت از نکات منفی این خودرو محسوب می‌شود. از رقبای S500 در ایران، می‌توان به لکسوس LS460،BMW750LI و مازراتی کواتروپورته اشاره کرد.
برچسب ها:
انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:1
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
04:53 - 1391/05/17
ما که اگه هر کدوم یه کلیه مونو و کل زندگی مونو بفروشیم و تازه اگه تا پونزده سال هیچ چی نخوریم به جز نونو آب وتازه اگر قیمت نون تو ی این پونزده سال تغییری نکنه و قیمت یکی از این بنز ها هم ثابت بمونه می تونیم یکیشو قسطی بخریم !!!!!!!! وااااااااااااااااااااااای چقدر هیجان انگیزه واقعا !!!!!!!!!!!!!! خوش به حال اونایی که دارن !یعنی میشه منم بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آرزو بر جوانان عیبب نیست!
پاسخ ها
بدون نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
انشالله میخری دوست عزیز.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
فنی آتل_فوتر
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر