۲۹۹۰۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شناسایی ۲۳ گروه خونی نادر کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حدود ۲۳ گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حدود ۲۳ گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌الله ظهر امروز در حاشیه بیست و نهمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران ۲۰ هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که زندگی آن‌ها وابسته به خون است و در سال ۱۵ بار خون دریافت می‌کنند و تاکنون هیچ‌گونه موردی از HIV هم مشاهده نشده است.

وی افزود: حرکت بزرگی آغاز شده تا اهداکنندگان مستمر باشند و ۹۰ درصد افراد اهداکننده مستمر و تنها ۱۰ درصد اهداکننده اولی باشند. در سال آینده این برنامه در کشور اجرا می‌شود و هم‌اکنون در کردستان و کرمانشاه اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که برنامه‌ گروه‌های خونی نادر را به‌صورت پیوسته اجرا می‌کند و از توانایی بالایی در این رابطه برخوردار است، گفت: در حال بررسی خون‌های نادر هستیم تا در موارد خاص از این‌گونه افراد استفاده شود و حدود ۲۳ گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.

وی افزود: ۷ مرکز جمع‌آوری پلاسما در کشور شکل گرفته که ۲۰۰هزار لیتر پلاسما تولید می‌کند و مجموعاً ۴۰۰هزار لیتر پلاسما در ایران تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به خدمات تعرفه‌گذاری شده، گفت: ۱۴ قلم خدمت تعرفه‌گذاری شده و بخشی از خدمات به‌دلیل عدم تأمین منابع مالی ارائه نشده است و تعرفه‌گذاری نقش بزرگی در خدمات انتقال خون دارد و اجرای مدیریت خون بیمار بدون آن امکان‌پذیر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج