۲۹۹۳۱۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

رکود کمر سینماها را شکست

سالن‌های سینما در روزهای جشنواره پررفت‌وآمد بودند چنان‌چه با مخاطب بیش از ۵۰۰ هزار نفری رکورد تماشاگر در مدت ده روز جشنواره زده شد اما برخلاف روزهای شلوغ جشنواره؛ سینما این روزها رونق چندانی ندارد و فیلم‌ها با فروش حداقلی روزهای پایانی سال را می‌گذرانند.

خبرگزاری ایسنا: سالن‌های سینما در روزهای جشنواره پررفت‌وآمد بودند چنان‌چه با مخاطب بیش از ۵۰۰ هزار نفری رکورد تماشاگر در مدت ده روز جشنواره زده شد اما برخلاف روزهای شلوغ جشنواره؛ سینما این روزها رونق چندانی ندارد و فیلم‌ها با فروش حداقلی روزهای پایانی سال را می‌گذرانند.

سینمای کشور بزرگترین فستیوال سالانه خود را با همه هیاهوها، متن‌ها و حاشیه‌هایش از سر گذراند. تنوع فیلم‌ها و قرار گرفتن فیلم‌سازان جوان‌، خوش‌ذوق و بااستعداد در کنار پیشکسوتان این حرفه و ربودن گوی سبقت از فیلم‌سازانی که مویی در سینما سپید کرده‌اند را باید یکی از مهمترین اتفاقات سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر دانست. جوانانی که آغاز پوست‌اندازی در سینمای ایران را نوید می‌دهند.

برخلاف صف‌های طولانی که در ده روز میانی بهمن ماه برای تماشای فیلم‌های جشنواره تشکیل می‌شد؛ مردم برای تماشای فیلم‌هایی که خارج از این فستیوال نمایش داده می‌شدند رغبت چندانی از خود نشان نمی‌دادند و ترجیح‌شان دیدن فیلم‌های تازه از تنور درآمده بود. طبیعتا بعد از روزهای جشنواره دیگر خبری از صف‌های طولانی نیست و این کرختی تا یک هفته بعد از پایان جشنواره نیز همچنان ادامه دارد و فیلم‌ها سلانه سلانه روزهای پایانی سال را می‌گذرانند.

"کوچه بی‌نام" ساخته هاتف علیمردانی که در جشنواره سال گذشته نمایش داده شد و باران کوثری نیز برای بازی در آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد با پایان جشنواره امسال و در بیست‌ودوم بهمن ماه در اکثر سینماهای تهران روی پرده رفت و بعد از یک هفته فروش خود را به دویست و پنج میلیون تومان رساند. علیمردانی امسال نیز با فیلم "هفت ماهگی" در جشنواره حضورداشت. "آزادی مشروط" به کارگردانی حسین مهکام و "تا آمدن احمد" ساخته صادق صادق دقیقی نیز دیگر فیلم‌های باقی مانده از جشنواره سی‌وسوم بودند که به همراه "پایان خدمت" ساخته حمید زرگرنژاد از روز گذشته اکران شدند.

فیلم فرزاد اژدری با نام "وروجک‌ها" که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است از سی‌ام دی ماه اکرانش آغاز شده است بعد از حدود یک ماه فروشی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان داشته است. "بیداری" ساخته فرزاد موتمن با وجود بهره بردن از بازیگرانی مثل نیکی کریمی، حامد بهداد و شقایق فراهانی پس از یک ماه فروش هفتاد میلیون تومانی داشته است.

"نقش نگار" علی عطشانی نیز که قرار بود در جشنواره سال گذشته شرکت کند اما نهایتا سازندگانش منصرف شدند از ۲۳ دی ماه اکران شد و پس از پنج ماه ۲۰۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سال گذشته از دو سو مورد توجه خبرساز بود. اول اینکه ناصر ملک‌مطیعی که بعد از انقلاب در هیچ فیلم سینمایی بازی نکرده بود با "نقش نگار" به پرده سینما بازگشت. و دوم اینکه این فیلم با سرمایه‌گذاری بابک زنجانی که به دلیل فسادهای مالی در دو سال گذشته تیتر رسانه‌ها بود؛ ساخته شده است. "تتل و راز صندوقچه" ساخته وحید گلستان نیز در این مدت فروش ۴۱ میلیون تومان فروش داشته است.

"خبر خاصی نیست" ساخته مصطفی شایسته و "آدم باش" به کارگردانی مجید جوانمرد از نیمه دی ماه اکران خود را آغاز کرده‌اند و در طول این مدت به ترتیب فروش ۲۶۸ و ۶۵۵ میلیون تومانی را ثبت کرده‌اند. اکران "شکاف" ساخته کیارش اسدی‌زاده از دهم دی ماه آغاز شده و تاکنون فروش ۶۰۰ میلیون تومانی داشته است.

"در مدت معلوم" ساخته وحید امیرخانی قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم درحال اکران است که از ۲۵ آذر ماه نمایش داده شده و دو میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان فروخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه ما سینما داریم اصلا

    • ایرانی

      برو بابا دلت خوشه!
      مردم نون ندارند بخورند اونوقت بیان چندین هزار تومن بدهند یه فیلم در پیت و چرت و پرت رو نگاه کنند؟
      یعنی فکر کردید ما اینقدر نادان هستیم که پول و وقتمون رو بریزیم توی چاله؟
      اصلا سینما می خواهیم چه کار؟
      برید اقتصاد مملکت رو درست کنید
      سیمنا رو تعطیل کنید بره پی کارش بابا مردم رو سر کار گذاشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج