همه چیز درباره‌ی بازاریابی در یورو 2016
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
زمردی_داخلی1
ریزخور_1
دکتر نداف کرمانی 1
لاله زار مال_1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
زمردی_داخلی3
دکتر نداف کرمانی 3
کلاسینو_3
ریزخور_3
کلاسینو_4
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
ریزخور_4
دکتر نداف کرمانی 4
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_2
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نداف کرمانی 2
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۲۹۹۶۶۷
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
۳۵۵۴
هر چند سال یکبار یا هر ساله مسابقات ورزشی مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود که هر کدام از آنها علاقمندان خاص خود را دارد، اما کارشناسان حوزه ورزش معتقدند که سه رویداد ورزشی در جهان نسبت به سایر رویدادها از اهمیت بالاتری برخوردارند.
خبرگزاری ایسنا: هر چند سال یکبار یا هر ساله مسابقات ورزشی مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود که هر کدام از آنها طرفداران و علاقمندان خاص خود را دارد، اما متخصصان و کارشناسان حوزه ورزش معتقدند که سه رویداد ورزشی در جهان نسبت به سایر رویدادها از اهمیت بالاتری برخوردارند و به تبع آن با پیگیری بیشتر توسط مردم همراه هستند، این سه رویداد به ترتیب المپیک، جام جهانی فوتبال و مسابقات فوتبال یورو هستند.

البته مسابقاتی همچون مراحل مختلف فرمول یک، تنیس ویمبلدون و بسکتبال NBA از دیگر رویدادها هستند که توجه بسیاری از سوی مردم به آنها جلب می‌شود، اما این سه رویداد همواره بیشتر مورد توجه بوده، که با توجه به در پیش بودن مسابقات یورو 2016 بر آن شدیم تا گزارش مختصری از شیوه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی این مسابقات که نقش بسیار مهم و کلیدی در هر چه بهتر برگزار شدن آن ایفا می‌کند، ارائه کنیم.

مرحله نهایی مسابقات یورو از 10 ژوئن تا 10 جولای به مدت یکماه در 10 شهر فرانسه برگزار خواهد شد. این برای نخستین بار است که این مسابقات با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد، در دوره‌های قبلی تنها 16 تیم در این بازی‌ها حاضر بودند، از همین رو مسابقات امسال یورو به نوعی منحصر به فرد خواهد بود.

مسئولین برگزاری مسابقات پیش‌بینی کرده‌اند که از چند راه دست به درآمدزایی و فعالیت‌های بازاریابی در جریان برگزاری این مسابقات بزنند. یکی از اولین اقدامات یوفا برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد و شرکت‌ها از نام و نشان مسابقات یورو 2016 انحصاری کردن آرم و نشان این بازی‌ها بود.

یوفا که تجربه خوبی در این زمینه از مسابقات یورو 2012 کسب کرده بود، اجازه تبلیغ محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف از آرم مسابقات را فقط به حامیان اصلی مالی یورو 2016 و کسانی که اقدام به خرید آرم و نشان رسمی بازی‌ها کرده بودند، می‌داد، همچنین یوفا برای جلوگیری از سوء‌استفاده بازاریابان از چندین آرم و نشان رسمی برای بازهای یورو استفاده کرد.

یکی دیگر از منابع درآمدزایی مسابقات که به نوعی مهم‌ترین آن نیز محسوب می‌شود، بحث حق پخش تلویزیونی مسابقات است که پیش‌بینی شده است، حق پخش درآمدی بالغ بر یک میلیارد یورو نصیب برگزارکنندگان کند.

در طول مسابقات یورو، 51 بازی برگزار خواهد شد که 20 بازی از دوره قبلی مسابقات بیشتر است. این مسابقات در بیش از 230 منطقه کره زمین به طور مستقیم پخش خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که هر کدام از بازی‌ها را بیش از 150 میلیون نفر در سراسر دنیا به طور زنده پیگیری کنند.

سه شبکه اصلی به نا‌م‌های "بین اسپرت"، "TFA" و "ام 6" وظیفه پوشش این مسابقات را نیز عهده‌دار خواهند بود. همچنین فروش حق پخش تلویزیونی مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 بطور متمرکز توسط یوفا انجام خواهد شد و در یک برنامه جدید یوفا توسط آژانس بازاریابی منحصر به فرد خود بحث بازاریابی و فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات را دنبال خواهد کرد.

دیگر منبع درآمدزایی مسابقات یورو بلیت فروشی و درآمدهای میزبانی است که رقم قابل توجهی را نیز به خود اختصاص داده است. در طول برگزاری مسابقات 2.5 میلیون نفر با حضور در استادیوم‌ها از نزدیک بازی‌ها را دنبال می‌کنند که یک میلیون نفر از آنان افراد خارجی هستند که برای مشاهده مسابقات از نزدیک به فرانسه سفر کرده‌اند. این افراد در 10 شهر میزبان این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و باعث درآمدزایی کشور فرانسه از طریق توریسم ورزشی و استفاده از امکانات مختلف همچون هتل، آژانس‌های مسافرتی، غذا، حمل ونقل، خرید و ... خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده رزرو و فروش اینترنتی بلیط مسابقات مرحله نهایی یورو از ژوئن 2015 آغاز شد و تماشاگران با مراجعه به وب سایت‌های مربوطه اقدام به خرید بلیط کردند. همچنین قیمت بلیط این مسابقات با توجه به شرایط مختلف حداقل 30 یورو و حداکثر 600 یورو است.

آخرین بخش بازاریابان، حامیان مالی مسابقات یورو 2016 هستند که در قالب شرکای تجاری بین‌المللی و شرکای ملی از این مسابقات حمایت خواهند کرد. شرکای بین‌المللی تجاری از بهترین مسابقات فوتبال و فوتسال مانند مرحله نهایی یورو، مرحله مقدماتی یورو، مسابقات زیر 21 سال قهرمانی اروپا، جام ملت‌های اروپا در بخش بانوان و همچنین مسابقات فوتسال قهرمانی اروپا حمایت می‌کنند.

این دوره از مسابقات را 13 شرکت تجاری حمایت می‌کنند و هر کدام از آنها علاوه بر سهم مشخص پرداختی وظایف خاصی نیز دارند. شرکت‌های بین‌المللی حامی این مسابقات غول‌های بزرگ تجاری هستند که از چند سال پیش قراردادهای مالی بسیار سنگینی با یوفا به امضا رساندند تا در اکثر مسابقات یوفا مانند جام قهرمانان اروپا، مسابقات بانوان، مسابقات رده‌های سنی، حتی مسابقات فوتسال حضور داشته باشند و نقش پر رنگی از خود به نمایش بگذارند. برخی از این شرکت‌ها حتی سابقه همکاری بالای 30 سال را نیز با یوفا دارند و این نشان می‌دهد شرکای تجاری خوبی برای فوتبال بوده‌اند.

از جمله این شرکت‌ها آدیداس، کارلسبرگ، کانتیننتال، مکدونالد، کیا/هیوندا، هواپیمای ترکیه، اورنج کمپانی و شرکت گاز آذربایجان شرکای بین‌المللی یورو و بانک اگریکال فرانسه و شرکت پرومن شرکای ملی یورو هستند. وظیفه این شرکت‌ها فقط به پرداخت پول خلاصه نمی‌شود و هر کدام از آنها با توجه به ماهیت کاری خودشان قسمتی از برنامه بزرگ مسابقات یورو را اجرا خواهند کرد. به طور مثال یک شرکت البسه داوران و کادر اجرایی مسابقات را تامین می‌کند.

شرکت دیگر ارتباطات و سیستم مخابراتی رادویی برگزاری بازی‌ها را پوشش می‌دهد و شرکت بعدی جابجایی تیم‌ها را بین شهرهای مختلف کشور فرانسه عهده‌دار است. علاوه بر شرکت‌های بین‌المللی چند شرکت داخلی فرانسه نیز در کنار یوفا هستند، اینها تنها مسئولیت حمایت از مسابقات یورو ۲۰۱۶ را عهده‌دار هستند و در زمینه‌های مختلف همچون تامین نیروی انسانی، خدمات بانکی و مالی و حمل‌ونقل حضور پر رنگی خواهند داشت.

همانطور که ملاحظه شد برنامه بسیار دقیقی برای بازاریابی سومین رویداد بزرگ ورزشی جهان ایجاد شده است تا بدین طریق برگزارکنندگان بتوانند ضمن هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات بالاترین سود را کسب کنند، البته این فرایند دو طرفه است و شرکت‌های تجاری نیز با این سرمایه‌گذاری سود کلانی را عاید خود می‌سازند.

رامین فولادی – کارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
عارفی_1
دکتر نائبی_3
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
سوییچ ایران_4
عارفی_4
خرید باکس 4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
شیرآلات زمانی_4
شیرآلات زمانی_2
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
شاخه نبات_ فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کلینیک النا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان