۳۰۰۲۰۱
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

خبرهای تازه از وام ۲۵ میلیونی خودرو

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که با توافق بین این بانک و خودروسازان قرار شد تا ۲۰ هزار ثبت‌نام مازاد در طرح فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۶ درصد در اختیار مشتریان قرار گیرد، اما خودروسازان مکلف به پرداخت ۲۱ درصد سود خواهند بود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که با توافق بین این بانک و خودروسازان قرار شد تا ۲۰ هزار ثبت‌نام مازاد در طرح فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۶ درصد در اختیار مشتریان قرار گیرد، اما خودروسازان مکلف به پرداخت ۲۱ درصد سود خواهند بود.

سیداصغر میرمحمدصادقی امروز در نشستی خبری با ارائه آخرین اطلاعات از عملکرد اعتباری بانک مرکزی با اشاره به سیاست‌های اعتباری این بانک در بسته خروج از رکود اظهار کرد: در حالی قرار بود که با اعطای ۱۱۰ هزار فقره وام ۲۵ میلیونی با تامین مالی از سوی بانک مرکزی بخشی از خودروهای مانده در انبارها به فروش برسد که در این بین خودروسازان با انحراف از توافق انجام شده ۱۳۰ هزار دستگاه به فروش رساندند. با این حال بانک مرکزی مازاد بر تعداد تعهد را نپذیرفت و تاکنون حدود ۹۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه با رقمی نزدیک به دو هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان تامین مالی شده است.

وی خبر تازه‌ای برای ۲۰ هزار مشتری‌ای که به طور مازاد از سوی خودروسازان برای وام ۲۵ میلیونی ثبت‌نام شده بودند، داشت و گفت: با مکاتبات بسیاری که بین خودروسازان و بانک مرکزی انجام شد توافق کردیم که ۲۰ هزار خودروی مازاد را با سودی کمتر از معمول تامین مالی کنیم به طوری که قرار است منابع با سود ۱۹ درصد در اختیار بانک‌ها قرار گیرند و آنها با سود ۲۱ درصد به خودروسازان بپردازند. در حالی که قبلا با سود ۱۴ درصد در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و آنها با سود ۱۶ درصد به مشتریان اعطا می‌کردند.

میرمحمد صادقی این را هم گفت که خودروسازان موظف شدند که طبق توافق قبلی تسهیلات خودرو برای ۲۰ هزار نفر باقی‌مانده را با سود ۱۶ درصد در اختیار آنها قرار دهند.

احتمال نهایی شدن لیزینگ مسکن تا خرداد ۹۵

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین تصمیمات بانک مرکزی برای راه‌اندازی لیزینگ مسکن نیز توضیح داد: موضوع لیزینگ مسکن از مدت‌ها قبل در دستور کار بانک مرکزی و بانک مسکن قرار گرفته که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای این حوزه باشد و با بررسی‌های انجام شده در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل با توجه به ناهمخوانی‌هایی که در عملکرد لیزینگ‌ها وجود داشت براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بخشی از الزامات آنها ممنوع شد، گفت: اما به مرور به این اجماع رسیدیم که لیزینگ‌ها می‌توانند نقش موثری در تامین مالی داشته و امیدواریم که بتوان با بررسی‌های انجام شده آنها را در تامین مالی مشارکت بیشتری بدهیم.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که با تمهیدات انجام شده و اقداماتی که در دستور کار داریم لیزینگ مسکن در اردیبهشت و یا خردادماه سال آینده در شورای پول و اعتبار نهایی خواهد شد این در حالی است که در اسفندماه امسال فرصت چندانی برای این موضوع وجود ندارد و در فروردین هم که شورای پول و اعتبار تشکیل نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      چرا رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس فراموش شده چرا یک وام کم بهره به اینها نمی دهید تایک خودرو مناسبی برای خانواده شان بخرند

      پاسخ ها

      • فرزین

        بنیاد شهید وام مسکن می ده اما وام خودرو نمی ده کاش پی گیری می کردین یا علی

      • حمید

        از کارت ایثارگری فقط یه اسمش باقی مونده . ولی مسئولین این عملکرد خودشان را فراموش نکنند . اینها همانهایی بودند که با یک فراخوان جبهه هایتان را پر میکردند و با جسم و جان خودشان برای کشور سنگر می زدند

    • حمید

      احمد عزیز که گفته ای رزمنده فراموش شده این را هم بدان که اگر اسم ایثارگر و رزمنده در این پروژه بود این آقایان میلیاردها پولی را که برای حمایت دو خودرو ساز حیف و میل کردند کل این پروژه را با اسم شهدا - جانبازان و رزمندگان تمام میکردند همان بهتر که چنین نشد.از طرفی مطمئن باشید که هیچگاه از سفرهای خارجی و برخی اسراف کاری آقایان چیزی اضافه نخواهد ماند که بخواهند برای کارهی ملی هزینه کنند.

    • بدون نام

      لطفا رزمندگان و جانبازان را در یابید.یک خودرو در حد رزمنده بنظرم خواسته زیادی نیست در مقابل از دست دادن سلامتی ای دولتی ها بیدار شوید.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج