۳۰۰۵۸۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ایرانِ زیبای ما (۲۲)

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

برترین ها:حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

*****
نمایی فوق العاده از آسمان پرستاره دماوند. عکس از مانی جهانشاهی

ایرانِ زیبای ما (22)


باغ دولت‌آباد، این باغ در یزد در اواخر دوره افشاریه و درسال ۱۱۶۰ ه. ق توسط محمد تقی خان معروف به (خان بزرگ) که وی سرسلسله خاندان خوانین یزد بود احداث گردید. مرحوم محمدتقی خان ابتدا قناتی به طول ۶۵ کیلومتررا احداث نمود و آب را از مهریز به یزد و محل کنونی باغ دولت‌آباد رساند و سپس مجموعه حکومتی (دارالحکومه) خو د را بنا کرد. این باغ با مساحتی درحدود 70,000 مترمربع شامل ساختمان‌ها، حوض‌ها و آبنماهای بسیاری بوده که در فضای بین آنها باغ‌های با درختان انار و انگور و... با گل‌های فراوانی زینت بخش محیط بوده‌اند.

قنات تاریخی عظیم دولت‌آباد با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال از احداث پنج رشته قنات تشکیل شده و از ارتفاعات مهریز سرچشمه می‌گرفته و پس از مشروب کردن بخشی از زمینهای مهریز و به کار انداختن چند آسیاب آبی و طی بیش از ۵۰ کیلومتر به یزد می‌رسیده و باغ دولت‌آباد را آبیاری می‌کرده. عکس از انوشه پیربادیان

ایرانِ زیبای ما (22)


طبیعت زیبای لرستان در شب. عکس از احمد مصطفی پور

ایرانِ زیبای ما (22)


نمایی از جزیره زیبای قشم. عکس از فهیم رادفر

ایرانِ زیبای ما (22)


آجی گل یکی از تالابهای زیبا و بکر استان گلستان در شمال شهرستان گنبد کاووس و در زبان ترکمن به معنی دریاچه تلخ است. عکس از میکائیل قلی راد

ایرانِ زیبای ما (22)


منطقه کوهستانی خالد نبى در استان گلستان. عکس از امین حذینی

ایرانِ زیبای ما (22)


طبيعت زيباى دهدز؛ شهری از شهرستان ایذه در شرق استان خوزستان. عکس از ناصر درخشان

ایرانِ زیبای ما (22)


حمام وکیل شیراز یکی از بناهاى زمان زندیان، همچون بازار وکیل و مسجد وکیل. عکس از پوریا مسعودی

ایرانِ زیبای ما (22)


چشمه‌های پلكانى باداب سورت، شهرستان سارى، استان مازندران. عکس از هادی محسن تبار

ایرانِ زیبای ما (22)


نمایی از امام زاده عبدالله شوشتر. عکس از مرتضی زنگنه

ایرانِ زیبای ما (22)


پارک ملی خَبر، یک منطقه حفاظت‌شده در شهرستان بافت استان کرمان است که ۱۴۹ هزار و ۹۸۳ هکتار وسعت دارد. پارک بدلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشت‌های متعدد، حوزه‌های آبخیز متنوع، در استان و کشور کم نظیر است. عکس از مرتضی محقق

ایرانِ زیبای ما (22)


مسجد سپهسالار، یکی از نخستین و بزرگترین مسجد‌های شهر تهران است. این مسجد همراه مدرسه‌ای به همین نام در کنار عمارت بهارستان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران جای گرفته است. عکس از امیرحسین میرمعینی

ایرانِ زیبای ما (22)


منطقه بسیار زیبای مازیچال در استان مازندران.

ایرانِ زیبای ما (22)


آبشار اوبن، يكى از آبشارهاى زيباى استان مازندران. عکس از نیما تاج الدین

ایرانِ زیبای ما (22)


کلیسای وانک، به معنی (کلیسای نجات دهنده مقدس)، نام کلیسایی است در محله جلفا (اصفهان)، که از نام کلیسای «سورپ آمِناپرکیچ وانک» جوغا در نخجوان گرفته شده ‌است. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان می‌باشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده ‌است. وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است. عکس از حمیدرضا بانی

ایرانِ زیبای ما (22)


*****
شما عزیزان نیز می توانید مثل همیشه ما را در گردآوری این مجموعه ها یاری کنید و عکس هایی که ثبت کرده اید را برای ما ارسال کنید. شرایط و راه های ارسال عکس به صورت زیر است:

۱. عکس ارسالی حتما توسط خودتان گرفته شده باشد. اگر افکت یا فیلتر های گرافیکی برای زیباتر شدن هم داشته باشد بهتر است.

۲. نام و نام خانوادگی عکاس و محل ثبت عکس و توضیحی مختصر درباره عکس.

۳. راه های ارسال عکس برای گوشی های اندرویدی و iOS از طریق نرم افزار تلگرام به آی‌دی http://telegram.me/bartarinha_ir و برای سایر گوشی ها به آدرس پست الکترونیک bartarinha.editorial@gmail.com ارسال کنید.

با سپاس از همراهی شما

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج