۳۰۰۶۴۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

شبکه اجتماعی مخصوص مسلمانان

یوسف حسن، یک جوان نیجریه ای است که در زمینه فناوری تحصیلات خود را به پایان رسانده و این روزها در بریتانیا زندگی می کند. او به تازگی شبکه اجتماعی ویژه ای را با نام Tutlub راه اندازی کرده تا برای همه مسلمانان جهان یک محیط اختصاصی ارائه دهد و نیازهای آنها را برطرف کند.

هفته نامه عصر ارتباط: یوسف حسن، یک جوان نیجریه ای است که در زمینه فناوری تحصیلات خود را به پایان رسانده و این روزها در بریتانیا زندگی می کند. او به تازگی شبکه اجتماعی ویژه ای را با نام Tutlub راه اندازی کرده تا برای همه مسلمانان جهان یک محیط اختصاصی ارائه دهد و نیازهای آنها را برطرف کند.

این شبکه اجتماعی در حالی راه افتاده است که طی چند سال اخیر مسلمانان جنگ زده سوری با مشکلات فراوان مواجه می شوند و در این راستا سال گذشته عملیات بمب گذاری در شهرهای پاریس و کالیفرنیا هم صورت گرفته است. دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حتی پیشنهاد داده است که مسلمانان وارد این کشور نشود و البته در همین راستا مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد تمام مسلمانان جهان اجازه دارند بدون هرگونه محدودیتی در این شبکه اجتماعی حاضر شوند و از مزایای آن بهره ببرند.

شبکه اجتماعی مخصوص مسلمانان

شبکه اجتماعی Tutlub که به جز انگلیسی از زبان عربی هم پشتیبانی می کند، فضایی را در اختیار مسلمانان جهان قرار می دهد تا در آن از ایمان صحبت کنند، به دنبال رهنمودهای دینی باشند و محتوای مرتبط با خداپرستی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

حسن همچنین می خواهد در این شبکه اجتماعی فضایی را برای تبلیغات هر چه بیشتر دین اسلام فراهم آورد. او در این خصوص می گوید: «این اتفاق ارزش های نوین دین اسلام را بازگو می کند و تک تک مسلمانان جهان را مورد پشتیبانی قرار می دهد تا بتوانند به صورت شخصی یا گروهی دین اسلام را تبلیغ کنند و بهترین آموزه ها را در اختیار دیگران بگذارند.»

شبکه اجتماعی Tutlub هم اکنون در مرحله نخست راه اندازی به سر می برد و کاربران دستگاه های موبایلی مبتنی بر سیستم عامل اندروید می توانند اپلیکیشن مربوط به آن را از روی فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل دریافت کنند. حسن بر این باور است که طی چند ماه آتی این شبکه اجتماعی می تواند در کشورهای مسلمانان از جمله نیجریه، هند، اندونزی و ایران به میزان قابل ملاحظه ای مورد توجه قرار بگیرد و خدمات رایگان آن کاربران را جذب کند.

شایان ذکر است در گذشته هم تلاش هایی برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی مخصوص مسلمانان صورت گرفته بود که با شکست مواجه شد ولی حسن ادعا می کند که این پروژه را درست تعریف کرده و با ایجاد دسترسی آنلاین میان مسلمانان جوان می تواند یک پلتفرم کاربردی را برای همیشه در اختیار آنها بگذارند.

او می گوید خدمات تخصصی که در اختیار مسلمانان جهان قرار می دهد را هیچ یک از دیگر شبکه های اجتماعی ارائه نمی دهند. به همین دلیل حسن قصد ندارد جای فیس بوک را بگیرد یا اینکه در عرصه شبکه های اجتماعی به صورت رقابتی حاضر شود بلکه می خواهد یک سرویس ارتباطی گسترده و کاربردی را به صورت تخصصی به مسلمانان ارائه دهد و به آنها در فرآیند خداپرستی کمک کند. به هر حال، این شبکه اجتماعی هم اکنون برای مسلمانان جهان راه اندازی شده است و به زودی می تواند خدمات خود را به صورت گسترده ارائه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • musa

      نیست ک تو پلی استور...تو بازار هم نبود...تو اینترنت هم نگاه کردم نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج