۳۰۰۸۳۴
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

حکم تبرئه مامور شهرداری نقض شد

۱۶ مردادماه سال گذشته در خیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس بین چهار مأمور سدمعبر شهرداری منطقه ۴ تهران با راننده وانتی که پسر ۱۳ ساله‌اش را همراه داشت درگیری مرگباری رخ داد.

روزنامه ایران نوشت: ۱۶ مردادماه سال گذشته در خیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس بین چهار مأمور سدمعبر شهرداری منطقه ۴ تهران با راننده وانتی که پسر ۱۳ ساله‌اش را همراه داشت درگیری مرگباری رخ داد.

مأموران سد معبر وقتی با مقاومت علی چراغی در برابر خواسته‌های آنان روبه‌رو شدند، وی را به باد کتک و ناسزا گرفتند تا اینکه راننده وانت در برابر چشمان گریان پسرش خواست با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد. به گفته شاهدان و پسر این مرد در این مرحله یکی از مأموران قوی‌هیکل سدمعبر به راننده وانت حمله کرد و با ضربه مشت محکمی وی را از پای درآورد. چهار مأمور سدمعبر که دیدند راننده وانت پیکان شرایط مرگباری دارد، با وحشت از خشم رهگذران سوار بر وانت گریختند و راننده وانت پس از هفت روز روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

با دستور قضایی این مأموران تحت تعقیب قرار گرفتند و خیلی زود سه مأمور بازداشت شدند و یکی از آنها توانست فرار کند. یکی از آنها به نام محمد که تجسس‌ها نشان می‌داد عامل اصلی قتل است در بازجویی‌ها گفت: هر روز در قالب تیم‌های سه و چهار نفره سوار بر خودروی دو کابین مزدا در محدوده تهرانپارس گشت می‌زدیم و با وانتی‌هایی که پرسه می‌زدند و ضایعات فلزی می‌خریدند برخورد می‌‌کردیم.

وی افزود: ما با متوقف کردن وانتی‌ها آنها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای ۱۵۰ هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم. روز حادثه، قربانی با وانت پیکان آمده بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می‌خرید، من به سمتش رفتم و گفتم مجوز داری؟ که جواب داد نه! همکارم نیز از خودرو پیاده شد و داخل وانت وی نشست تا به ایستگاه‌مان برویم. راننده وانت ابتدا دنبالمان آمد و سر خیابان ایستاد و گفت: با ما نمی‌آید و باید به پلیس اطلاع دهد.

همزمان حسین -همان دوستمان که فراری است- دو سیلی محکم به وی زد و من به هواخواهی دوستانم رفتم، قربانی به ما ناسزاگویی می‌کرد. در یک لحظه خون جلوی چشمانم را گرفت و با مشت ضربه محکمی به سر وی زدم. ناگهان سرش به زمین خورد و افتاد. از دهانش کف بیرون می‌زد. ابتدا تصورم این بود که خودش را به مردن زده است.

همزمان مردم نیز دور ما جمع شدند و دیدم این مرد دیگر تکان نمی‌خورد. ترسیدم و همراه دوستانم با خودرو فرار کردیم. سایر متهمان این نزاع خیابانی نیز در بازجویی‌ها مدعی شدند که فقط برای تنبیه کردن چند سیلی به علی زده‌اند و در مرگ او هیچ نقشی نداشته‌اند و ضربه اصلی را محمد وارد کرده است که باعث مرگ راننده وانت شده است.

پس از صدور کیفرخواست این سه مرد در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفتند که سه قاضی عالیرتبه پس از شور قتل را شبه عمد دانسته و محمد متهم اصلی پرونده را به پرداخت دیه محکوم و سه نفر دیگر را به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعی هر کدام به ۶ ماه زندان و نفر چهارم را تبرئه کردند.با اعتراض وکیل خانواده راننده وانت این حکم برای بررسی به شعبه ۲۹ دیوانعالی کشور ارجاع داده شد که قضات دیوان پس از بررسی حکم را نقض کردند و پرونده را برای بررسی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کردند.

بنابر این گزارش، متهمان پرونده مرگ دلخراش راننده وانت، بار دیگر محاکمه خواهند شد تا رأی تازه‌ای صادر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      راننده وانت ضایعات . لبو فروش . کارواش سعادت اباد واقعا جا داره از مدیران شهرداری تشکر کنیم
      ماموری که بها قلدری به خودش اجازه سیلی زدن و لگد زدن میده و اجازه تماس با پلیس رو نمیده چه فرقی با اراذل و اوباش داره؟

      پاسخ ها

      • احمد

        بامشت محکم راننده وانت را به قتل رسانده چرا می گویند شبه عمد! حکم این شخص در صورت عدم رضایت اولیا دم مشخصا قصاص نفس و اعدام است

      • بدون نام

        من هم با شما موافقم. اقای قالیباف کلاهش را بالاتر بگذارد.
        شورای شهر تهران هم که مثل قالیباف.
        کار که برا مردم نیست. شهردار ما چشم کار کردن این جماعت ضایعات جمع کن را هم ندارد.
        میگه همه پولها مال منه.اینا که ضایعات میخرن دارن پولهای منو میبرن.
        خاک بر سر شورای شهر که این عوضی را شهردار کرده.
        هر جای دیگه دنیا بود ، شهردار 24 ساعته خودش استعفا میداد تا اینکه برش ندارن.

    • بدون نام

      چطوری مامور شهرداری اجازه دارد با کتک مردم فهیم و والا مقام ایران را کتک بزنند . ال کاپون های شهرداری تا کی میخواند جولان بدهند. انهم با پنجه بکس و باتون و شلاق.

    • بدون نام

      قصاص برای این انسان های شرور بهترین حکمه.

    • بدون نام

      چه پولهایی . دزدی علنی و در روز روشن. مردم را با عناوین مختلف سرکیسه می کنند. پول در کابین و مجوز از کابین ؟!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش کجاشو دیدی؟؟
        مجوز رسیدگی به اموال قالیاف رو بدن میبینی که چه پولایی رو میشه

    • حسین

      باید اعدام بشه این بی شرف که دست بزن داره چون مامور شهرداری بوده نباید همچین غلطی میکرده در ضمن در دین اسلام مگه نباید چنین فردی اعدام بشه قصاص حق ...اگه این طوری باشه که هرکی مامور باشه بره یه نفرو بکشه خوب همه میرن مامور میشن

    • user

      ببخشید من فقط میگم باید جلوی این سگ های هار شهر دااری گرفته بشه اینها به چه مجوزی دست روی مردم بلند می کنند و به قصدکشت مردم رو میزنند مگه اون افراد بجز بردن یه لقمه نون برای خانواده شون کار دیگه کردن که اینها میان و تا حد مرگ اونها رو میزنند من به شخصه بار ها این گروه های وحشت رو دیدم که لرزه به تن آدم میندازن و تو یک آن چنان آدم رو عصبی می کنند که تا چند روز آدم تحت تاثیر برخورد های حیوانی این گروه قرار می گیره .

    • حسین

      همش زیر سر این شهرداریه.با این اوضاع گند مملکت که مردم برا یه لقمه نون لنگن میاد جلو درامد مردمو میگیره که چی ..یه پولی به جیب بزنه.

    • ایرانی

      شرم اور است . از یک دستفروش 150 هزار تومان طلب میکنند و سپس او را جلو چشم فرزندش میکشند. خیلی شرم آور اشت

    • الف

      آیا در شهرداری کسی نیست که نظارتی بر نحوه عملکرد این افراد داشته باشد؟
      چگونه باعث مرگ پدری می شوند؟
      باید این مأموران را اموزش داد چگونه برخورد کنند؟

    • بدون نام

      اف بر انسانیت اگر تبرئه کنید این زالوهای مفت خور که شعبون استخونیهای این دوره اند رو باید محکوم کنید در این شرایط رکود و بیکاری مردم از دیوار بالا بروند یا مانند شما جیب بقیه رو بزنند تا اموراتشان را بگذرانند

    • بدون نام

      طرف و به عمد زدن کشتن بعد فقط دیه بده..کار این بی شرفا باونایی که زورگیری میکنن چه فرقی داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکلیف خانواده این بدبخت چی؟؟؟

    • جواد

      من احتمال میدم شهرداری نیروهای سدمعبرشوداره داعشی تربیت میکنه احتمالادرروزهای اخیردست فروش و... که توسط سدمعبرسربریده شدتیترخبرا باشه

    • بدون نام

      واقعا عدالت کجاست؟

    • بدون نام

      چه عدالتی داره این دیوان عدالت....

    • بدون نام

      اعدام فقط
      جلوچشم بچه ۱۳ساله اش کشتنش کمترین کار اعدام است اعدام

    • ناشناس

      باید اعدام بشه که با وحشیگری مشت رو جلوی بچه اون فرد خوابوند تو صورتش عدالت کجاست تو جیب دزدها اعدام نشه چون مامور شهرداری بود کی به مامور شهرداری اجازه داده که از حق خودش تجاوز کنه و مثل سگ تو خیابونا پارس کنن که افرادی که برای یه لقمه نون تو خیابون سگ دو می زنن ازشون وحشت کنن.
      برید عدالت رو رعایت کنید بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج