۳۰۱۴۳
۱۰ نظر
۵۰۳۹
۱۰ نظر
۵۰۳۹
پ

حمید طالب زاده این روزها خیلی شاکی است

حمید طالب‌زاده این روزها از همه شاکی است، از یک طرف وزارت ارشاد مجوز آلبومش در حال بررسی است و از طرفی اجازه فعالیت ندارد. حتی مدتی است کلیپ و آهنگ جدید منتشر نکرده تا مشکلی برای مجاز شدنش به وجود نیاید.


حمید طالب زاده این روزها خیلی شاکی است

برترین ها: حمید طالب‌زاده این روزها از همه شاکی است، از یک طرف وزارت ارشاد مجوز آلبومش در حال بررسی است و از طرفی اجازه فعالیت ندارد. حتی مدتی است کلیپ و آهنگ جدید منتشر نکرده تا مشکلی برای مجاز شدنش به وجود نیاید. در این بین استفاده بدون اجازه از آهنگ «همه چی آرومه» در جاهای مختلف و حتی استفاده از نام این آهنگ در فیلم جدید مصطفی منصوریار که این روزها روی پرده سینماست، داغ دل آقای خواننده را تازه کرده است. در گفت‌وگویی که با او داشتیم از کسانی که با آهنگ همه چی آرومه می‌خواهند خودشان را مطرح کنند، به شدت گله کرد و به صراحت اعلام کرد به هیچ کس اجازه نداده از این آهنگ استفاده کند.

حمید طالب زاده این روزها خیلی شاکی است

این ترانه و آهنگ را خریده‌ام

من این آهنگ را سال ۸۷ از خانم مریم اسدی و آقای میلاد باران به عنوان شاعر و آهنگساز خریدم، البته این عزیزان آهنگ را قبل از من به چند نفر دیگر هم پیشنهاد داده بودند که اتفاقا برخی از آنها خیلی مشهور بودند ولی انگار تمایلی برای خواندن این قطعه نداشتند و انگار خواست خدا بود که به من پیشنهاد شود و اینطور گل کند.

یک سال کار را نگه داشتم تا...

با اینکه مدت‌ها بود سکوت کرده بودم و دوست داشتم هرچه زودتر کارم را بیرون بدهم اما به دلیل شرایط از این کار اجتناب کردم و درست یک سال این کار در خانه‌ام بود ولی آن را بیرون ندادم اما کسانی که دوست داشتند مرا به حاشیه ببرند کار خودشان را کردند.


من غیرمجاز نیستم

من خواننده غیرمجاز نبوده و نیستم. وقتی در سال 79 اولین آلبومم به نام «ندای عاشقانه» را به بازار دادم 100 نفر خواننده هم نداشتیم و خیلی از مدعیان امروزی هم نمی‌دانستند ساختمان ارشاد کجاست. البته پس ازسال 82 که من دومین آلبومم به نام «چی کار کنم » را به بازار عرضه كردم با کم‌لطفی تهیه‌کننده‌ها مواجه شدم و دیگر کسی حاضر نبود با من کار کند و به من می‌گفتند تو مهره سوخته هستی و دیگر کسی نمی‌خواهد صدای تو را بشنود، در این فضا بود که به اجبار سکوت کردم و چند سال کار نکردم تا اینکه ماجرای این آهنگ پیش آمد.

چرا؟

سؤال من از مسئولان ارشاد این است که در زمان ممیزی این فیلم‌ها وقتی می‌خواهند مجوز بدهند، صدای من را در نظر نمی‌گیرند، اگر من از کار ممنوع‌ هستم پس صدای من روی این فیلم‌ها چه می‌کند. اگر هم صدای من مشکلی ندارد چرا به من مجوز انتشار آلبوم نمی‌دهند. وقتی من به رادیو می روم و با آنها مصاحبه می‌کنم و صدایم از رسانه ملی پخش می‌شود، حتی عکسم روی جلد مجله‌ها می‌آید و همیشه چارچوب‌ها را رعایت کرده‌ام، پس چه دلیلی دارد که هنوز غیرمجاز باشم؟


هیچ کس از من اجازه نگرفت

هرکس به هر نوعی که دوست دارد از این آهنگ استفاده می‌کند. یک نفر تصاویری که من را به حاشیه می‌برد را روی آهنگم می‌گذارد، یک نفر از صدایم در فیلمش استفاده می‌کند و به‌تازگی هم که از اسم همه چی آرومه در یک فیلم سینمایی استفاده شده و جالب اینکه هیچ یک از این افراد خودشان را مقید نمی‌دانند که از من بابت استفاده از اثرم اجازه بگیرد. فقط مسعود ده‌نمکی پس از استفاده این قطعه در فیلم «اخراجی‌ها۳» با من تماس گرفت و عذرخواهی کرد که واقعا دمش گرم.

هیچ کاری از دستم برنمی‌آید

با اینکه خیلی‌ها به من گفته‌اند شکایت کنم و پیگیری حقوقی انجام دهم ولی کاری نکرده‌ام چون فکر نمی‌كنم فایده‌ داشته باشد تا زمانی که قانون کپی‌رایت در ایران نداریم، همیشه چنین اتفاقاتی می‌افتد و کاری هم نمی‌شود کرد. عده‌ای به من می‌گویند تو در این فیلم بازی کرده‌ای؟ و وقتی می‌فهمند که چقدر از این کار دلخورم، می‌گویند به احترام تو این فیلم را نمی‌بینیم.


حمید طالب زاده این روزها خیلی شاکی است

متاسفم برای آقایان

روزی در خانه نشسته بودم که از خبرگزاری‌ها با من تماس گرفتند و نظرم را درباره استفاده از اسم آهنگم در یک فیلم سینمایی پرسیدند و من هم گفتم چنین اجازه‌ای به کسی نداده‌ام و انتقادم متوجه وزارت ارشاد بود نه عوامل این فیلم. اما بعد از چند روز در روزنامه‌ای دیدم که کارگردان و سرمایه‌گذار فیلم با بدترین کلمات به من توهین کرده‌اند و گفته‌اند که من برای گرفتن مجوز به فیلم آنها آویزان شده‌ام. واقعا برای این عزیزان متاسفم که چنین ادبیاتی را استفاده می‌کنند و جوانان و نوجوانان ما مجبورند در نشریات چنین واژه‌هایی را بخوانند.

کی آویزان کی شده است؟

شما تصور کنید این دوستان می‌گویند شما بروید این فیلم را ببینید و بعدا اظهارنظر کنید در حالی که کاملا معلوم است که چه کار کرده‌اید، می‌گویند فیلم ما ربطی به آهنگ شما ندارد و اسم هم در اختیار کسی نیست! مثل این است که من کارخانه آبمیوه بزنم و اسمش را بگذارم کوکاکولا. این دوستان برای اینکه توجه‌ها را به فیلم‌شان جلب کنند از اسم من و آهنگم به بدترین شکل ممکن استفاده كرده‌اند. بعد با نهایت کم لطفی به من می‌گویند آویزان نشوم! من می‌توانم به جرات بگویم که در ۱۰ سال گذشته هیچ آهنگی به اندازه این آهنگ مشهور نشده است و تمامی ایرانیان دنیا مرا با نام این آهنگ می‌شناسند و شما که گفته‌اید حمید طالب‌زاده آویزان ما و فیلم ما شده است، خوب است یادتان نرود که این شما هستید که به نام آهنگ من متوسل شده‌اید. به نظرم مردم قضاوت کنند و من این افراد را به خدا واگذار می‌کنم و تا زمانی که خدا و مردم به من لطف دارند از این آدم‌ها نمی‌ترسم.

کمی ادب داشتن بد نیست

حالا من از این دوستان بروم شکایت کنم که چه بشود؟ یک گله ساده کردم ولی این آقایان به جای اینکه بگویند کاش به حمید طالب‌زاده زنگ می‌زدیم از او اجازه می گرفتیم، می‌گویند آویزان نشو! تنها می‌‌توانم بگویم كمی ادب داشتن بد نیست.


به اسم من کنسرت گذاشتند

سال گذشته یکی از دوستان به من زنگ زد و گفت با رضا صادقی قرار است کنسرت داشته باشی؟ گفتم روحم از این ماجرا خبر ندارد و وقتی این دوستم گفت تراکت تبلیغاتی کنسرت دستم است، اول باور نکردم تا اینکه خودم با چشمم دیدم و جالب اینکه وقتی با این کنسرت‌گذاران تماس گرفتم، خیلی وقیحانه گفتند بله، کنسرت حمید طالب‌زاده است. بعد از این ماجرا و وقتی فهمیدم بلیت‌های زیادی فروخته‌اند به کلانتری و دادسرا رفتم و شکایت کردم اما کار زیادی پیش نرفت، تنها کاری که انجام دادند این بود که یک نامه دادند تا به مخابرات بروم و شماره آنها را پیگیری کنم و اینقدر مراحل پیچیده و در هم بود که پشیمان شدم. بعد از این اتفاق هم کاملا از روند شکایت کردن منصرف شدم.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sadaf

      vaghean heyfe ye hamchin khanande ye khoooooobbbbbiiiiiiiii

    • vesal

      اخه چي كشيدي...!!ولي واقعاآهنگ همه چي ارومتو خيلي دوست دارم...دمت گرم

    • Sanaz

      حمید جان ، ما هرجور شده از تو حمایت میکنیم و من هم واقعا برای اون آقایان متاسفم !
      من فیلم همه چی آرومه رو ندیدم ولی به خاطر تو هم که شده ، نمیبینم.

      امید وارم که دیگه از این سختی ها نکشی . به امید موفقیــــت های روز افزونت ...! :)

      پاسخ ها

      • Sanaz

        ای وای . چرا نشانه ی پرچمم آمریکا افتاده ؟؟؟؟
        من که ایرانم .

      • Sanaz

        ببخشید منظورم انگلستان بود!

      • بیتا

        :))))))) VPNت رو ببند! :)))))

    • shahin

      کسی که پاچه خواری ده نمکی رو کنه تکلیفش مشخصه!!چون یه دونه آهنگش گرفته فکر میکنه میتونه به همه گیر بده!

    • MOHSEN

      حميد جان غصه نخور..........
      همه چي ارومه........

    • مریم جون

      سلام حمید جون...
      ایول به اهنگات...عاااااااااااااشقتم...عالیه...غصه هم نخور عزیزم ...همه چی حل میشه

    • مهبانو

      مهم نيس،ما خيلي دوست داريم،مردم ايرون همشون همينطورين ارشاد وبقيه فقط ،مانع پيشرفت ادمان،اميدوارم موفق باشي
      ّ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج