۳۰۲۳۷۱
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

فراری‌های ۴ سرنشینه هیچگاه به اندازه مدل‌های ۲ سرنشینه محبوب نبوده‌اند اما به هر حال وقتی نام فراری روی یک خودرو باشد، خاص بودن امری بدیهی به نظر می‌رسد.

zoomit.ir - محسن کریمی: فراری‌های ۴ سرنشینه هیچگاه به اندازه مدل‌های ۲ سرنشینه محبوب نبوده‌اند اما به هر حال وقتی نام فراری روی یک خودرو باشد، خاص بودن امری بدیهی به نظر می‌رسد. در ادامه مروری بر فراری‌های ۴ سرنشینه خواهیم داشت.

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

معروف است که خود انزو فراری هم مدل‌های ۴ سرنشینه Gran Turismo را به فراری‌های اسپرت ترجیح می‌داد. این خودروها شاید در بین زیباترین خودروهای ساخته شده در تاریخ فراری نباشند ولی بدون شک جذابیت‌های زیادی دارند. خیلی‌ها مایل هستند تا خودروی ۴ سرنشینی داشته باشند تا بتوانند فرزندان خود را هم همراه خود داشته باشند.

Ferrari 250 GT/E

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

این خودرو در سال ۱۹۶۰ معرفی شد و اولین خودروی تولیدی ۲+۲ فراری بود. شاسی و موتور این خودرو دقیقا همان موتور ۳ لیتری و ۱۲ سیلندری مورد استفاده در مدل Tour de France ۲۵۰ بود و فروش این مدل نیز با ثبت آمار ۱۰۰۰ خودروی فروخته شده، فروش خوبی برای یک مدل تازه و جدید محسوب می‌شد.


Ferrari 330 GT 2+2

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

این خودرو که در سال ۱۹۶۴ به بازار عرضه شد در واقع مدل بهبود یافته Ferrari ۲۵۰ GT/E بود. موتور ۱۲ سیلندر افسانه‌ای فراری حجیم‌تر از قبل شده و در این مدل از نوع ۴ لیتری بود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت. این مدل فروش بهتری نسبت به مدل قبلی خود داشت که البته چندان هم به آسانی بدست نیامد. جان لنون یکی از افرادی بود که صاحب خودروی GT ۳۳۰‌ بود.


Ferrari 365 GT 2+2

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

این خودرو که در سال ۱۹۶۷ به بازار آمد تمام ویژگی‌های نسل قبلی خود را به صورت بهبود یافته و قدرتمندتر در اختیار داشت. موتور ۴ لیتری نسل قبل تبدیل به یک موتور ۴.۴ لیتری شد و فاصله بین دو محور خودرو بیشتر شده و همچنین اتاق خودرو نیز بزرگتر شد تا به معنی واقعی کلمه با خودروی ۴ سرنشینه روبرو باشیم.

به لطف قدرت موتور ۳۲۰ اسب بخاری و جعبه دنده ۵ سرعته این خودرو قادر بود تا تنها در ۷ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حدود ۸۰۰ خودرو از این مدل طی دوره کوتاه تولیدش به فروش رسید.


Ferrari 365 GTC/4

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

این مدل اتاق کوچکتری داشت و بیشتر شبیه به مدل دو سرنشینه Daytona ۳۶۵‌ بود. این خودرو از شاسی مشابه Daytona‌ بهره می‌برد. ۵۰۰ خودرو از این مدل تا سال ۱۹۷۲ که سال پایان تولید این خودرو بود به بازار عرضه شد.


Ferrari 365 GT4 2+2, 400 GT, 412

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

بر خلاف مدل Ferrari ۳۶۵ GTC/۴ که فقط یک سال تولید شد، مدل GT۴ ۳۶۵ و نسخه های تکامل‌ یافته‌تر آن از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۸۹ تولید شدند. در طی این دوره زمانی حدود ۳۰۰۰ خودرو از این مدل به فروش رفت.

مدل ۴۰۰ اولین فراری بود که با دنده اتوماتیک عرضه شد، یک جعبه دنده ۳ سرعته که از سوی جنرال موتورز تولید شده بود.‌بر خلاف بسیاری از محصولات فراری که خیلی کمیاب هستند این خودرو به تعداد زیادی در دسترس علاقمندان قرار گرفت.


Ferrari Dino 308 GT4

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

از نظر فنی این خودرو یک فراری مناسب نیست بلکه یک Dino است؛ برند فرعی فراری که خودروهای با قیمت مناسب‌تری تولید می‌کرد . این خودرو اولین فراری با موتور متوسط ۸ سیلندر بود و به هر ترتیبی که بود ۲ صندلی اضافه هم برای سرنشینان عقب در آن در نظر گرفته شده بود.

این خودرو بیشتر از این که به خودروهای دیگر این مقاله شبیه باشد به پورشه‌های ۴ سرنشینه شبیه است. طراحی این خودرو که توسط Bertone‌ صورت پذیرفته مخالفان خود را دارد. عصر خودروهای ۸ سیلندر با قدرت موتور متوسط در خودروهای فراری با این خودرو آغاز می‌شود، بنابراین ارزشش را داشت که اشاره کوتاهی به آن داشته باشیم.


Ferrari Mondial

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

برخی معتقدند که این مدل، بدترین فراری است که تابحال ساخته شده است. فراری پس از مدل ۳۰۸ GT۴ تصمیم گرفت تا مدل بعدی خود را با حفظ موتور متوسط به شکل بهتر و کامل‌تری تولید کند. اما نتیجه خودروی عجیبی بود که از مدل‌های دو سرنشینه مشابه کندتر بود. Mondial‌ بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ تولید می‌شد و طی این سال‌ها در ۴ نسخه Mondial ۸، QV، ۳.۲ و Mondial T تولید شد.


Ferrari 456 GT

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

پس از سال‌ها غم و غصه برای فوت انزو فراری بنیان‌گذار شرکت فراری در سال ۱۹۸۸، در نهایت در سال ۱۹۹۲ لوکا دی مونتزمولو فراری را با مدل GT ۴۵۶ به مسیر درست بازگرداند. این مدل بازگشتی به درک درست فراری از ظرافت مدل‌های ۴ سرنشین دهه ۶۰ میلادی بود.

این خودرو به موتور کاملا جدید ۱۲ سیلندر به همراه جعبه دنده ۶ سرعته مجهز بود. قدرت موتور این خودرو عدد فوق‌العاده ۴۴۲ اسب بخار بود و این خودرو قادر بود تا به سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برسد. در سال ۱۹۹۸ این مدل با بروزرسانی‌های مکانیکی و طراحی به GT ۴۵۶M تبدیل شد.


Ferrari 612 Scaglietti

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

در ادامه به یکی از خودروهای بحث برانگیز فراری می‌رسیم که Scaglietti ۶۱۲ نام گرفت. در سال ۲۰۰۴ که این خودرو جدید محسوب می‌شد، طراحی این خودرو چندان با استقبال مواجه نشد و فروش آن کم بود. در ادامه این خودرو با بازبینی‌هایی مواجه شد.


Ferrari California

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

این خودرو یکی از کم فضاترین خودروهای ۴ سرنشینه فراری است. بسیاری از افراد طراحی این خودرو را به نوعی مسخره کردند ولی محبوبیت فراری کالیفرنیا غیر قابل انکار است. شرکت فراری اعلام کرده است که بسیاری از خریداران مدل کالیفرنیا، اولین بار بوده که با خرید این خودرو به جمع دارندگان خودروی فراری اضافه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها از خودروی فراری خود هر روز استفاده می‌کنند.

شرکت فراری در سال ۲۰۱۵ این مدل را با یک موتور ۸ سیلندر جدید توربو شارژ ۳.۹ لیتری معرفی کرد و آن را California T نامید.


Ferrari FF

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

مدل فراری FF اولین مدل هاچ‌بک این شرکت و اولین مدلی از فراری است که نیرو به هر ۴ چرخ آن به لطف فناوری پیچیده مختص خود فراری به سبک خاصی منتقل می‌شود.

این خودرو به اندازه کافی برای ۴ نفر راحت است و به لطف موتور قدرتمند ۶.۳ لیتری و ۱۲ سیلندر خود که ۶۵۱ اسب بخار قدرت دارد، به طرز وحشتناکی سریع است.


Ferrari GTC4Lusso

فراری هایی که زیاد محبوب نیستند!

فراری برای سال ۲۰۱۶ آن‌قدر مدل FF‌ را تغییر داده که بتواند نام جدیدی بر روی آن بگذارد. حالا در سال ۲۰۱۶ این خودرو GTC۴Lusso نام دارد. موتور ۱۲ سیلندر این خودرو ۶۸۰ اسب بخار قدرت دارد و سیستمی که هر ۴ چرخ تحت کنترل فرمان هستند نیز روی این خودرو نصب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج