۳۰۲۸۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتهام به اینفانتینو در بدو ورود

رئیس جدید فیفا هنوز روی صندلی‌اش ننشسته، باید پاسخگوی برخی اتهامات باشد!

روزنامه شهروند: رئیس جدید فیفا هنوز روی صندلی‌اش ننشسته، باید پاسخگوی برخی اتهامات باشد! درواقع اواسط ماه‌عسل جانی اینفانتینو باید صرف پاسخ دادن به این سوال شود که در سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ درجریان تبانی‌های پرشمار چه نقشی داشته است؟ آیا شریک بوده، موفق شده افشاگری کند یا سکوت کرده است؟ مورد سوم صحیح است و به نوشته برخی رسانه‌های انگلیسی باید جوابگوی سکوت خود باشد.

ماجرا چه بود؟

دقیقا درهمان ماه‌های ابتدایی حضور جانی اینفانتینو در سمت دبیرکلی یوفا، ماجرای پیچیده‌ای درباره زدوبند در یکی از بازی‌های لیگ‌قهرمانان اروپا و فعالیت‌های مخوف بنگاه‌های شرط‌‌بندی در جنوب‌شرق آسیا به گوش رسید. یوفا چندان تمایلی به ورود به این ماجرا نشان نمی‌داد. اینفانتینو با اعلام این‌که پرونده به‌طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته، شاید ناخواسته جلوی تحقیقات بیشتر در این زمینه را گرفت و تنها چندی بعد ثابت شد در بازی لیون در آخرین رقابت مرحله گروهی فصل ٢٠١١-٢٠١٠ لیگ‌قهرمانان، تبانی صورت گرفته است؛ جایی که تصاویر تلویزیونی به وضوح نشان داد دروازه‌بان دیناموزاگرب پس از ثبت گل پنجم رقیب به مهاجم تیم زننده گل چشمک شیطنت‌آمیزی زد. این بازی و البته هزاران ‌میلیون مبالغ جابه‌جا شده در سندیکای شرط‌بندی در سراسر مالزی، اندونزوی، تایلند، ماجراهایی است که در نخستین ماه‌های دبیرکلی اینفانتینو در سمت دبیرکلی یوفا صورت گرفت و او به‌عنوان مرد دوم اجرایی عالی‌ترین نهاد فوتبال در اروپا، بی‌دلیل پرونده را مختومه اعلام کرد. انتخاب‌شدن مرد سوییسی به‌عنوان رئیس فیفا، پرونده‌های چنین قدیمی را رو کرد. برخی رسانه‌های انگلیسی با طرح اتهام سکوت، حالا که یار ویژه دشمن بزرگشان (پلاتینی، رئیس عزل شده یوفا) بر مسند ریاست فیفا تکیه زده، قصد دارند مقدمات شکایت از او را فراهم سازند اما بعید به نظر می‌رسد مشروعیت همگانی مرد سوییسی به این راحتی و با چنین تلاش‌هایی زیر سوال برود.

حکم به نفع متخلفان

یکی دیگر از اتهامات مطرح شده ازسوی رسانه‌هایی مانند ساندی پیپل و تلگراف، انفعال اینفانتینو در آرای محکومان به تبانی‌های سال‌های اخیر در دنیای فوتبال بوده است. صرف‌نظر از صحت ادعاهای مطرح شده این سوال به ذهن می‌رسد که چگونه انگلیس به‌عنوان حامی اینفانتینو در مراسم انتخاب رئیس فیفا، رسانه‌هایی همسو با مواضع داخلی‌اش ندارد؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج