۳۰۳۰۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لغو پرتاب موشک فالکون ۹ در آخرین لحظه

یکشنبه عصر قرار بود شرکت اسپیس اکس موشک فالکون ۹ خود را که این بار حامل یک ماهواره SES بود را به فضا ارسال کرده و ماهواره یاد شده را در «مدار زمین ثابت» و دقیقاً بر فراز خط استوای زمین قرار دهد.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: یکشنبه عصر قرار بود شرکت اسپیس اکس موشک فالکون ۹ خود را که این بار حامل یک ماهواره SES بود را به فضا ارسال کرده و ماهواره یاد شده را در «مدار زمین ثابت» و دقیقاً بر فراز خط استوای زمین قرار دهد.

لغو پرتاب موشک فالکون 9 در آخرین لحظه

این ماموریت در لحظات پایانی لغو شده و پرتاب موشک نیز جلوگیری به عمل آمده است. این عملیات در حالی لغو شد که شمارش معکوس به صفر رسیده بود و می شد تکان هایی را نیز در موشک دید که تصور می شد هر لحظه قرار است پرواز خود را آغاز کند اما در همان لحظه، موتورهای موشک خاموش شوند.

در تصویر زیر، می توانید خاموش شدن موتورها و حرارت اولیه موشک برای پرواز را مشاهده کنید.

لغو پرتاب موشک فالکون 9 در آخرین لحظه

پس از این اتفاق، اسپیس اکس گزارش داد که فالکون ۹ در سلامت کامل به سر می برد و مشکلی برایش پیش نیامده است.

چرا پرتاب لغو شد؟

وقتی که شمارش معکوس برای پرتاب موشک به صفر رسیده بود، زمان دقیقا ۷:۲۱ عصر به وقت محلی بود اما مشکل از کمی پیشتر و در ساعت ۶:۴۵ دقیقه به وقت محلی آغاز شده بود.

در حالی که خود موشک از روی زمین صاف به فضا ارسال می شد، محل فرود آمدن آن بر روی یک سکو در دریا بود. علت اولیه تاخیر مربوط می شد به نزدیک شدن یک قایق به محل فرود موشک. اسپیس اکس بیش از ۳۰ دقیقه زمان را صرف دور کردن قایق از محل فرود موشک کرد که البته پس از آن مشکلات دیگری به وجود آمد.

لغو پرتاب موشک فالکون 9 در آخرین لحظه

مشکل بعدی این بار مربوط می شد به سوخت خود موشک. اکانت توییر اسپیس اکس و ایلان ماسک در رابطه با مشکل سوخت این توییت ها را ارسال کردند.

از ماه دسامبر گذشته تا کنون، اسپیس اکس نوع سوخت جدیدی را به کار می برد که در واقع نمونه ای بهبود یافته از اکسیژن مایع است. این نوع سوخت تراکم بیشتر از پیشرانه های مورد استفاده در صنعت هوایی دارد که باعث می شود موشک قدرت بالاتری به دست آورد.

تاخیر اولیه باعث شده بود تا در محاسبات گرم شدن سوخت برای استفاده مشکلاتی به وجود آید و به همین دلیل در حالی که شمارش معکوس پرتاب به صفر رسیده بود، عملیات لغو شد.

جالب اینجاست که لغو عملیات از سوی کامپیوتر هوشمند و داخلی خود موشک انجام شده چرا که این سیستم هوشمند اشکال را پیش بینی کرده بود.

عملیات پرتاب موشک های اسپیس اکس به این روال است که یک دقیقه پیش از پرتاب، کنترل کامل به کامپیوتر هوشمند درون موشک واگذار می شود. در این زمان کوتاه، سیستم هوشمند عوامل مختلف نظیر سوخت، موتورها، و سایر بخش های موثر را مورد بررسی قرار می دهد.

شرکت اسپیس اکس هنوز در مورد تاریخ بعدی پرتاب موشک اظهار نظری نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج