۳۰۳۱۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اخراج ۳۰۰۰ کارمند توسط اچ پی

دایان ویزلر که روز چهارشنبه گذشته در جمع تحلیلگران سخن می گفت اعلام داشت که تصمیم دارد به خود بیاید و اندکی از هزینه های شرکت کم کند و در همین راستا حدودا ۳۰۰۰ هزار نفر از کارکنانش را در سال جاری میلادی اخراج می کند.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: چندی پیش اچ پی گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه نخست سال جدید را منتشر کرد که با پیش بینی های صورت گرفته در وال استریت همخوانی داشت و حالا مدیرعامل این کمپانی اطلاعات نه چندان امیدوار کننده ای را در خصوص رشد اچ پی و تغییرات ساختاری آن منتشر کرده است.

اخراج 3000 کارمند توسط اچ پی

دایان ویزلر که روز چهارشنبه گذشته در جمع تحلیلگران سخن می گفت اعلام داشت که تصمیم دارد به خود بیاید و اندکی از هزینه های شرکت کم کند و در همین راستا حدودا ۳۰۰۰ هزار نفر از کارکنانش را در سال جاری میلادی اخراج می کند.

البته شرکت مورد بحث پیشتر اعلام کرده بود که این سه هزار نفر را در ماه سپتامبر تعدیل می کند (یعنی پیش از جدا شدن اچ پی و سازمان هولت پاکارد (HPE) از یکدیگر) که ظاهرا تصمیم آن عوض شده.

در آن زمان، مدیران HPE خبر داده بودند که بعد از جدا شدن، ۲۵ الی ۳۰ هزار نفر دیگر را اخراج خواهند کرد و اچ پی هم اعلام داشت که ۳۰ هزار نفر دیگر را از کار بر کنار می کنند و و اچ پی هم گفته بود که ۳ هزار نفر نیروی دیگر دارد که باید اخراج شوند. تا پیش از آن جدایی، دو سازمان یاد شده مجموعا ۵۱ هزار نفر را ظرف دو سال اخیر اخراج کرده بودند.

اما این دو شرکت تازه در نظر دارند که فرایند تعدیل نیروهای خود در آینده را به آرامی و ظرف دو سال آتی انجام دهند. در روز چهار شنبه، ویزلر اعلام داشت که نمی خواهد بیشتر از این منتظر بماند و کل نیروهای مد نظرش را در سال ۲۰۱۶ تعدیل می کند و اینکه احتمالا در آینده اقدامات بیشتری را برای کم کردن هزینه هایش انجام خواهد داد.

ما در حال شتاب دادن به طرح تغییر ساختاری مان هستیم و در همین راستا قصد داریم شمار نیروهای تعدیلی خود در سال ۲۰۱۶ را به ۳ هزار نفر برسانیم. معتقدم که برای کم کردن هزینه، پست ها و فرایندهای کاری بیشتری وجود دارند که امکان حذف کردنشان وجود دارد و بعد از نهایی شدن جزئیات، آن را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

کتی لسجک (Cathie Lesjak) مدیر ارشد مالی اچ پی نیز اظهار داشته این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۴۰۰ نفر را اخراج کرده و در نظر دارد ۲۶۰۰ نفر دیگر را هم تعدیل کند.

وی ابراز امیدواری کرده که تعدیل این نیروها مجموعا ۳۰۰ میلیون دلار عاید اچ پی کند و سال آینده نیز همین میزان برای این شرکت نفع داشته باشد.

سرمایه گذاران در کنار این تغییرات ساختاری نسبت به کوچک شدن روز افزون بازار پرینتر و پی سی [که اچ پی در آنها حضور دارد] هم ابراز نگرانی کرده اند. البته درآمد ۰.۳۶ دلاری این شرکت بابت هر سهم و فروش ۱۲.۲ میلیارد دلاری آن مطابق با سطح انتظارات بوده با این همه، این آمار و ارقام زیاد هم چشم گیر نبوده اند چراکه درآمدهای این شرکت از سال قبل به ۱۲ درصد تنزل یافت.

ویزلر همچنین اعلام داشت که فروش دستگاه های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ این شرکت نیز ناامید کننده بود و هنوز هم که هنوز است تقاضا برای این دستگاه ها به سطح مورد پیش بینی وی نرسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج