اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۳۶
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

برگزاری یک مراسم ازدواج هیچگاه ارزان نبوده است، ولی گاه مبالغ هزینه شده برای این شب به طور سرسام آوری بالا می رود. لیست گرانترین و منحصر به فردترین مراسم ازدواج در دنیا را حتما از دست ندهید.

برگزاری یک مراسم ازدواج هیچگاه ارزان نبوده است، ولی گاه مبالغ هزینه شده برای این شب به طور سرسام آوری بالا می رود. پیش از شرح هزینه گرانترین ازدواج های دنیا جالب است بدانید که یک مراسم عروسی در امریکا به طور متوسط ۳۰ هزار دلار خرج دارد، اما مگر می شود کسی که میلیاردر است میلیون ها دلار صرف ازدواج خود نکند؟ هر چند افراد بسیاری هستند که ترجیح می دهند به جای این کار مبلغی از پول خود را صرف امور خیریه کنند، اما افرادی نیز وجود دارند که میل دارند شب ازدواج شان گرانترین و منحصر به فردترین مراسم ازدواج در دنیا باشد.

وانیشا میتال و آمیت باتیا
Vanish Mittal & Amit Bhatia
(78 میلیون دلار)
در حال حاضر رکورددار گرانترین مراسم ازدواج در سراسر دنیا ازدواج وانیشا میتال دختر میلیاردر معروف هندی لاکشمی میتال با آمیت باتیا بانکدار و سرمایه گذار است. این مراسم در تالار ورسای، که یک تالار قرن هفدهمی مجلل در فرانسه است، در روز 18 نوامبر 2006 برگزار شد. این جشن مجلل و پرزرق و برق بلافاصله توسط سایت معتبر فوربس به عنوان گرانترین ازدواج به ثبت ررسید و در حال حاضر به همین عنوان در کتاب رکوردهای گینس موجود است. این مراسم 5 روز به طول انجامید. از جمله هزینه های آن عبارتند از: کارت دعوتهای 20 صفحه ای در قالب یک کتاب نقره ای، صد نوع غذای مختلف تهیه شده توسط سرآشپز برجسته کلکته، نوشیدنی هایی به ارزش 5/1 میلیون دلار و البته هزار نفر مهمان که شاهد این عروسی به یاد ماندنی بودند.

ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

آلکساندرا کوکوتوویچ و آندری ملنیچنکو
Andei Melnichenko & Aleksandra Kokotovic
(۳۰ میلیون دلار)
آندری ملنیچنکو، میلیاردر روسی و موسس بانک MDM در روز 3 سپتامبر 2005 با آلکساندرا کوکوتوویچ ملکه زیبایی یوگسلاوی پیوند زناشویی بست. این مراسم که 30 میلیون دلار هزینه دربرداشت، در تالار ساحل کوت دو آطور در فرانسه برگزار شد. مراسم عقد در یک کلیسای مجلل و با همراهی یک تک نواز انجام شد و در شب جشن دو خواننده معروف امریکایی با پروازهای مجزا با هواپیماهای خصوصی جت به تالار رفتند و برنامه اجرا کردند. دستمزد هریک از این خواننده ها 6/3 میلیون دلار بود.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

ویکرام چاتوال و پریا ساچدو
Vikram Chatwal & Priya Sachdev
(20 میلیون دلار)
ویکرام چاتوال، پسر هتلدار ثروتمند هندی در نیویورک در روز 18 فوریه 2006 با پریا ساچدو هنرپیشه هندی ازدواج کرد. مراسم ازدواج این دو 10 روز به طول انجامید و در سه شهر مختلف هند (بمبئی، اودایپور و دهلی) با هزینه تقریبی 20 میلیون دلار برگزار شد. 600 مهمان از 26 کشور جهان به این جشن ازدواج دعوت شده بودند و همگی با هواپیماهای جت خصوصی به محل جشن رفتند. از جمله مدعوین این جشن بیل کلینتون و نائمی کمبل بودند.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

وین رونی و کالین مک لافلین
Vin Rooney & Carlin Mclaughlin
(15 میلیون دلار)
مراسم ازدواج کالین مک لافلین، مجری تلویزیونی و تهیه کننده انگلیسی و وین رونی ستاره فوتبال انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد در 12 ژوئن 2008 در شهر پورتوفینو در ایتالیا انجام شد. مراسم ازدواج این عروس و داماد سرشناس و پرطرفدار 15 میلیون دلار برای آنها تمام شد. البته این زوج 5 میلیون دلار از مجله OK دریافت کردند تا مجوز انتشار تصاویر و مطالب مربوط به این مراسم را به آنها واگذار کنند. جشن ازدواج روی یک کشتی تفریحی زیبا به مدت 4 روز برگزار شد و 64 مهمان در آن حضور داشتند که همگی با هواپیماهای جت اختصاصی به محل پرواز کرده بودند. نکته عجیب این ازدواج پرهزینه آن است که این عروس و داماد یک مراسم عقد ساده و معمولی داشتند و شام به همه پیتزا دادند ولی هزینه های دیگر سر به فلک می کشید؛ مثلاً لباس عروس که توسط یک مزون سرشناس و گرانقیمت طراحی و دوخته شده بود، طبق گزارش ها سه میلیون دلار می ارزید.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

دلفینه آرنولت و الساندرو والارینو کانیسا
Delphine Arnault & Alesandro Walarinoganisa
(7 میلیون دلار)
روز 24 سپتامبر 2005 دلفینه آرنولت، دختر برنار آرنولت تاجر بزرگ فرانسوی با الساندرو والارینو گانیسا صاحب ارثیه بزرگ پدری اش در کوت دو آزور فرانسه پیوند زناشویی بست. این مراسم 7 میلیون دلار هزینه دربرداشت. عروس لباس شب ازدواج خود را از مزون های پیش پا افتاده نخریده بود بلکه آن را به یک مزون شهیر طراحی مد، که صاحب آن ژان گالیانو است، سفارش داده بود. تالار عروسی با 5000 گل رز سفید تزئین شده بود و برخی از مدعوین سرشناس این عروسی الیزابت هارلی و کارل لاگرفلد بودند. این جشن به عنوان ازدواج سال معروف شد.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

لیزا مینلی و دیوید گست
Lisa Manley & David Guess
(5/3 میلیون دلار)
یکی از گرانترین و غیرمعمولترین ازدواج های دنیا متعلق به لیزا مینلی هالیوودی و همسرش دیوید گست بود که روز 16 مارس 2002 در منهتن با هزینه 5/3 میلیون دلار برگزار شد. بیش از 850 نفر در این جشن حاضر بودند. کیک ازدواج هم شامل دو کیک بزرگ 12 طبقه بود؛ تنها هزینه همین کیک 40 هزار دلار گزارش شد. بیش از 700 هزار دلار هم صرف خرید گل شد. البته این هزینه هیچ کمکی به استحکام زندگی مشترک این زوج پا به سن گذاشته نکرد و آنها یک سال بعد از یکدیگر جدا شدند.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

پل مک کارتنی و هدر میلز
Paul Mccartney & Heather Mills
(3 میلیون دلار)
پل مک کارتنی خواننده برای بله گرفتن از دختر مورد علاقه خود هدر میلز و مراسم ازدواج با او، که در سال 2003 در ایرلند برگزار شد، 3 میلیون دلار خرج کرد. 300 مهمان شاهد این ازدواج بودند و از برنامه های آن آتش بازی، نمایش و البته یک شام مفصل بود. مراسم ازدواج روی یک کشتی تفریحی زیبا، که خود 20 میلیون دلار قیمت داشت، برگزار شد. متأسفانه این زندگی پرخرج زناشویی زیاد طول نکشید و آنها در سال 2008 از یکدیگر جدا شدند. البته طلاق آنها هم پرخرج بود، زیرا پل مک کارتنی مجبور شد 50 میلیون دلار به هدر میلز بپردازد.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

الیزابت هارلی و آرون نایار
Elizabeth Hurley & Arun Nayar
(5/2 میلیون دلار)
الیزابت هارلی، هنرپیشه امریکایی و آرون نایار وارث صنعت منسوجات هندی در روز 2 مارس سال 2007 در مراسمی با هزینه 5/2 میلیون دلار و در یک جشن 8 روزه، که در دو قاره آسیا و اروپا به وقوع پیوست، پیوند زناشویی بستند. جشن آنها با حضور خانواده و دوستان هارلی در قصر سودلی در گلاسکو شایر انگلیس و برای فامیل نایار در قصر اومیدباوان در جادپور هند برگزار شد. هارلی در جشن هندی با لباس های سنتی هندی حاضر شده بود و مراسم به شکل سنتی در این کشور برگزار شد.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

تام کروز و کتی هولمز
Tom Cruise & Katie Holmes
(2 میلیون دلار)
مراسم ازدواج تام کروز، سوپراستار هالیوود و همسرش کتی هولمز هنرپیشه امریکایی در روز 18 نوامبر سال 2006 در یک قصر قدیمی قرن پانزدهمی به نام اودسکالچی، که یکی از اماکن توریستی و زیبای کشور ایتالیا است، برگزار شد. هزینه این مراسم در این محل گرانقیمت و خاطره انگیز 2 میلیون دلار بود. لباس پرشکوه عروس توسط مزون آرمانی و شخص جورجیو آرمانی طراحی شد. فوربس نام مراسم ازدواج تام کروز و کتی هولمز را بلافاصله در زمره گرانقیمت ترین مراسم ازدواج دنیا به ثبت رساند.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

دونالد ترامپ و ملانیا ناوس
Donald Trump & Melania Knauss
(1 میلیون دلار)
جشن ازدواج دونالد ترامپ در پالم بیچ امریکا در سال 2005 یک جشن ازدواج مجلل و پرخرج بود. تنها کیک عروسی آنها 900 کیلوگرم وزن داشت و لباس عروس با آن دنباله چهارمتری 200 هزار دلار برای داماد تمام شد. این لباس با 1500 عدد سنگ تزئینی رنگی و مروارید تزئین شده بود و وزن آن به 27 کیلوگرم می رسید. بیل و هیلاری کلینتون از مدعوین این جشن بودند و چندین خواننده و شعبده باز در آن برنامه اجرا کردند. دونالد ترامپ پیش از این چند بار ازدواج کرده بود، ولی هزینه هیچ یک از آنها به پای این عروسی نمی رسید.


ازدواج های چندین و چند میلیون دلاری

منبع: روزنامه اقتصادی آسیا
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطی

      همشون پیربودن

    • ashraf

      خیلی جالب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج