۳۰۵۵۸۳
۵۲۲۳
۵۲۲۳
پ

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

این روزها كه زندگی شهری و مشغله‌هایش باعث دور شدن انسان‌ها از طبیعت شده یك گوشه دنج اما سبزغنیمت محسوب می‌شود؛ این فضا می‌تواند یك حیاط كوچك باشد یا حتی یك تراس.

مجله منزل: این روزها كه زندگی شهری و مشغله‌هایش باعث دور شدن انسان‌ها از طبیعت شده یك گوشه دنج اما سبزغنیمت محسوب می‌شود؛ این فضا می‌تواند یك حیاط كوچك باشد یا حتی یك تراس. اما اینكه بتوانید بدون هزینه زیاد با استفاده از خلاقیت‌تان فضایی بسازید كه فقط و فقط متعلق به شماست و به قول معروف امضای شما زیر آن باشد، احتیاج به خلاقیت و رویاپردازی دارد. در این مطلب می‌خواهیم باهم قدم به دنیای پری‌های رویایی بگذاریم و برای فرشته‌های كوچكی كه همبازی و همراه كودكی‌های‌مان بودند یك باغ رویایی بسازیم.

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

فراموش نكنید مهم‌ترین نكته برای قدم گذاشتن در این راه هیجان‌انگیز در نظر نگرفتن روش‌های سنتی و قوانین است؛ زیرا این باغ رویایی مینیاتوری فرصتی است كه بدون توجه به سن و موقعیت‌تان، در باغ مخفی و اسرارآمیز ذهن‌تان را گشوده تا قدم به دنیای زیبا و افسانه‌ای پری‌های كوچك بگذارید.

در اینجا باید به چند نكته توجه كنید:

اندازه گلدان یا ظرف مدنظرتان

برای ساخت یك باغ مینیاتوری می‌توان از انواع وسایل استفاده كرد؛ به عنوان مثال گلدان‌های قدیمی، چرخ دستی، سینك یا وان‌های به درد نخور و... تنها زهكشی را فراموش نكرده و حتما ته ظرف‌تان را سوراخ كنید. هرچه ظرف مورد نظرتان بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری برای طراحی باغ كوچك‌تان خواهید داشت.

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

موقعیت و مكان قرارگیری باغ مینیاتوری

اینكه باغ مینیاتوری‌تان داخل خانه باشد یا بیرون اهمیت بسزایی در طراحی و نوع گیاهانی كه در آن استفاده می‌كنید، دارد.

اگر باغ مینیاتوری‌تان را برای فضای بیرونی خانه در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌شود از فضایی تا حدودی مسقف مثل ایوان، پاسیو یا زیر سایبان جهت محافظت از وسایل دكوری موجود در آن در برابر عناصر طبیعی استفاده كنید. در نهایت اینكه بهترین جا برای باغ شما به شرایط مورد نیاز گیاهانی كه در آن استفاده می‌كنید، بستگی دارد؛ مثلا در سایه یا آفتاب... .

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

اگر شما هم جزو آن دسته افراد خوش‌شانسی هستید كه با وجود زندگی شهری یك حیاط با درخت و گل و گیاه دارند، می‌توانید از تنه درخت به عنوان هسته مركزی باغ مینیاتوری‌تان استفاده کرده و اطرافش را طراحی كنید. اما در مورد داخل خانه بهترین جا برای باغ شما مكانی با نور كافی است.

وسایل دكوراتیو و جانبی

با توجه به تنوع و گستردگی كه در ایجاد این باغ‌ها وجود دارد، اگر برای انتخاب وسایل تزیینی موجود در باغ‌تان دچار سردرگمی شده‌اید، ما پیشنهاد می‌كنیم ابتدا یك تم برای آن در نظر بگیرید؛ مثل یك مناسبت خاص، جشن تولد، مهمانی عصرانه، جنگل اسرارآمیز یا یك رنگ خاص. این كار باعث می‌شود شعله‌های خیال‌تان را تا حدودی مهار كرده و روی یك موضوع خاص تمركز كنید. همچنین می‌توانید در مورد اینكه فرشته‌های كوچك‌تان در باغ خانه‌شان به چه چیزهای نیاز دارند به‌راحتی رویاپردازی كنید؛ میزغذاخوری، زمین بازی، صندوق پستی، چرخ دستی و آبپاش برای باغبانی یا حتی آبنما و... .

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

شما می توانید این گونه کارتان را آغاز کنید:

انتخاب گیاهان

گیاهان تان را بر اساس آب و هوای منطقه تان انتخاب کنید.نکته بسیار مهم دراین باره این است که گیاهانی را که از نظر شرایط نگهداری و رشد با هم تطبیق دارند انتخاب کنید.

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

برای اینکه باغ زیبا تری داشته باشید بهتر است از گیاهانی با رنگ ها و ارتفاع های متفاوت استفاده کنید تا منظره نهایی تان چشم نوازتر شود.

پیشنهاداتی در مورد گیاهان

۱ . یک درخت مینیاتوری

۲. گیاهی با ارتفاع متوسط برای ایجاد تناسب در منظره و قابل تکرار در قسمت های مختلف طرح

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

۳. گیاهی برای پوشش سطح زمین و ایجاد سطحی سبز مثل چمن یا خزه یا حتی گیاهان رونده

۴. درختچه ها یا گیاهان گل دار

نکته : مراقب باشید گلدان تان را بیش از اندازه شلوغ نکنید و فراموش نکنید گیاهان تان برای رشد به فضا نیاز دارند.

قدم اول :وسایل مورد نیاز

  • گلدان مناسب
  • خاک و کود
  • گل وگیاه
  • دستکش باغبانی و آبپاش
  • لوازم تزیینی و فرشته های کوچک
  • سنگریزه رنگی (از انواع سنگریزه ،صدف،چوب،کاج وعناصر طبیعی دیگر می توانید استفاده کنید. )

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

قدم دوم : رویاپردازی و طراحی

حالا به قسمت هیجان انگیز موضوع می رسیم که آن هم قدم زدن در باغ خیال است یعنی؛ باید جای هر چیزی را مشخص کنید. بهتر است این کار را با اعضای خانواده تان انجام دهید. درست است که در این شرایط نمی توانید دقیقا آن کاری که خودتان می خواهید را انجام دهید ولی از لذت همفکری و انجام کارها در کنار هم غافل نشوید و بگذارید کارها خودشان پیش بروند.

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

قدم سوم : کاشت گیاهان

ابتدا خاک و کود را در ظرف مورد نظرتان ریخته و سپس شروع به کاشت گیاهان کنید.پیشنهاد می کنم درختچه مینیاتوری تان را در قسمت انتها قرار دهید ،گیاه متوسط تان را در اطراف و گیاهان پوشاننده را در قسمت جلوی گلدان بکارید.

در خانه خود باغ رویایی مینیاتوری بسازید!

قدم چهارم : ویژگی های کلیدی و تزیینی

ابتدا قسمت های اصلی مثل خانه، در و... را قرار داده سپس فضاهای خالی باقی مانده را با سنگریزه بپوشانید. بسته به اینکه چقدر می خواهید خاک معلوم باشد می توانید از سنگ های تزیینی استفاده کنید؛حتی می توانید با سنگریزه ها مسیر رفت و آمد ایجاد کنید. همچنین می توانید از عناصر طبیعی دیگر مثل برکه ،کوه یا غار برای دیزاین چشم اندازتان استفاده کنید و در نهایت فرشته های تان را به باغ جدیدشان دعوت کنید. در پایان گیاهان را آبیاری کرده و از تماشای شان لذت ببرید .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج