۳۰۵۶۵۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

پروازهای مسافری با سرعت مافوق صوت

ناسا در حال ساخت یک هواپیمای مافوق صوت جدید است که قادر است بدون ایجاد صدای انفجار، دیوار صوتی را بشکند. این هواپیما در زمان عبور از سرعت صوت، نوعی صدای ضربه ای ایجاد می کند که با عنوان ضربان مافوق صوت شناخته می شود.

خبرگزاری ایرنا: ناسا در حال ساخت یک هواپیمای مافوق صوت جدید است که قادر است بدون ایجاد صدای انفجار، دیوار صوتی را بشکند. این هواپیما در زمان عبور از سرعت صوت، نوعی صدای ضربه ای ایجاد می کند که با عنوان ضربان مافوق صوت شناخته می شود.

محققان امیدوارند این هواپیما بتواند جای خالی هواپیماهای کنکورد را که با دو برابر سرعت صوت پرواز می کردند، در پروازهای تجاری بین المللی پرکند و البته مانع شکایات متعدد مسافران از سروصدای هواپیمای مافوق صوت شود.

از نظر فنی از سال ها قبل امکان پرواز با سرعت مافوق صوت فراهم شده است؛ اما هواپیماهای مافوق صوت پس از شکستن دیوار صوتی، در مسیر حرکت خود صدای انفجاری را ایجاد می کنند که تا کیلومترها شنیده می شود و منازل مسکونی و اتومبیل ها رادر مناطق شهری تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت با وجود این که سرعت هواپیماهای فعلی می تواند تا ۱۰ برابر سرعت صوت هم افزایش یابد، این هواپیماها برای حمل و نقل هوایی در مقیاس بزرگ کارآیی لازم را ندارند.

پروازهای مسافری با سرعت مافوق صوت

ناسا در تلاش است با ساخت هواپیمای جدید خود بتواند مشکل انفجار صوتی را حل کند تا مجددا پروازهای تجاری و مسافری با سرعت مافوق صوت از سر گرفته شوند. ناسا برای تکمیل طرح های اولیه هواپیمای خود که به عنوان Quest شناخته می شود، با شرکت Lockheed Martin قراردادی را منعقد کرده است.

این پروژه اولین نمونه از مجموعه هواپیماهای سری X است که به عنوان بخشی از بودجه ۲۰۱۷ ناسا معرفی شده اند. محققان امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی بتوانند اولین پرواز آزمایشی با این هواپیما را به انجام برسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      پس کی هواپیما با سرعت نور میسازین؟:دی
      مرسی بابت مطلب خوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج