۳۰۵۷۲۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش باهنر به اظهارات روحانی

دبیرکل جبهه پیروان با تاکید براینکه تلاش داریم خود را در یک حزب جمع کنیم گفت: به اصلاح‌طلبان هم توصیه می‌کنم خود را در یک حزب جمع کنند چراکه یک کشور به چند حزب شناسنامه دار و پاسخگو نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: دبیرکل جبهه پیروان با تاکید براینکه تلاش داریم خود را در یک حزب جمع کنیم گفت: به اصلاح‌طلبان هم توصیه می‌کنم خود را در یک حزب جمع کنند چراکه یک کشور به چند حزب شناسنامه دار و پاسخگو نیاز دارد.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه ۱۷ اسفند برگزار شد با اشاره به تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس که حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد اظهار داشت: به نظر می‌رسد که دشمنان برای جنگ نیابتی حرکات تازه‌ای را طراحی کرده‌اند که این امر با تصمیمات کشورهای عربی تکمیل می‌شود در حالی که حزب‌الله لبنان از افتخارات جهان اسلام و مقاومت و ناجی بسیاری از کشورهای عربی است.

باهنر ادامه داد: حزب‌الله لبنان از تجاوزات بی‌حد و حصر رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است اما متاسفانه برخی احساس می‌کنند که حزب‌الله رقیب آنهاست و از جهتی نیز درست فکر می‌کنند؛ با همت حزب‌الله لبنان بود که این سلسله تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف شد و فلش پیروزی به نفع کشورهای عربی و مسلمان تغییر یافت.

وی با اشاره به شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه از حزب‌الله لبنان یادآور شد: تیم صهیونیستی در این جنگ چند هدف از جمله خلع سلاح حزب‌الله لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله و کشیدن دیوار حائل بین رزمندگان فلسطینی از خاک لبنان را دنبال می‌کرد که با مقاومت حزب‌الله نه تنها شکست خورد بلکه برای آتش‌بس التماس می‌کرد.

باهنر تصریح کرد: متاسفانه سرنوشت برخی کشورهای عربی امروز به دست پیرمردهای آلزایمری و جوانان بی‌تجربه و قد افتاده است که قدرت تشخیص منافع شخصی خود را هم ندارند و احساس می‌کنند منافع‌شان با منافع صهیونیست‌ها گره خورده که باید بدانند این خواب‌های آشفته تعبیر نخواهد شد.

نایب‌رئیس مجلس در خصوص نتیجه انتخابات اسفند ماه و ترکیب مجلس دهم اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم و خبرگان سال ۹۴ ویژگی‌های خاصی پیدا کرد، البته این ویژگی‌ها خیلی درست تحلیل نمی‌شد اما ترکیب مجلس دهم ظرفیت خوبی برای حرکت‌های اعتدالی خواهد بود و به تعبیر مقام معظم رهبری این مجلس نه دولتی بود و نه ضد دولتی است.

وی با تاکید براینکه مجلس باید کارآمدی، بصیرت و دردشناسی مردم را مورد توجه قرار دهد، افزود: تاکنون امکان تشخیص ترکیب نهایی ۲۲۱ نفری که انتخاب شده‌اند وجود ندارد اما براساس گرایش‌هایی که در برخی سایت‌ها آمده بود. جمعیت اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل به یکدیگر نزدیک است اما از مرحله دوم که ۶۹ نماینده باید انتخاب شوند ۹ نفر از آنها اصلاح‌طلب هستند و رقابت بر سر ۱۰ کرسی بین اصولگرایان خواهد بود و ۵۰ کرسی دیگر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها شکل می‌گیرد.

باهنر تاکید کرد: ما افراد تند با مواضع رادیکالی اصلاح‌طلبان در مجلس آینده داریم اما تعدادشان بسیار کم خواهد بود و این مجلس می‌تواند مجلسی معتدل باشد که مشکلات مردم را از دولت مطالبه کند.

نایب‌رئیس مجلس خواسته اصلی مردم را عبور کشور از رکود و رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: رکود در حال حاضر خود را در نرخ بالای بیکاری و قفل شدن معاملات در کشور نشان می‌دهد. البته وضعیت ما پس از انقلاب استثنایی نیست چراکه کالا به وفور وجود دارد اما مشتری برای آن نیست.

وی یکی از دلایل این موضوع را فشار سنگین دولت در کنترل تورم عنوان کرد و گفت: در یک تورم رکودی هدف‌گزاری تورم تک‌رقمی سیاست دقیقی نیست چون باعث می‌شود همان رونق کم نیز از کار بیفتد. البته ما پس از برجام موقعیت ویژه‌ای داریم و امیدواریم تحریم‌ها برطرف و سرمایه‌گذاری رونق بگیرد.

باهنر درباره نتیجه انتخابات تهران و دلایل رقم خوردن چنین نتیجه‌ای خاطرنشان کرد: دلایل این امر متعدد است و باید از تحلیل‌های سیاسی پرهیز شود و ریشه‌ای‌تر به آن نگاه کنیم، اولا مصلحت نبود که فضای تهران دوقطبی شود و بهتر بود سه‌قطبی باشد چراکه در دوقطبی فضای تبلیغاتی تند شد و بحث‌های اقتصادی و اتهاماتی از سوی دو طرف مطرح شد و از این رو در این فضای دوقطبی نتیجه اینطور رقم خورد.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه مردم تهران به صورت لیستی و تشکیلاتی رای دادند گفت: چند نکته مثبت در نتیجه انتخابات ۷ اسفند وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم؛ اولا همه باور کردند که اگر مطالبه‌ای دارند از هر جناحی که باشند باید آن را از صندوق رای پیگیری کنند و با قهر و تحریم و دعوا کسی به مطالبه‌اش نمی‌رسد حتی تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز به این جمع‌بندی رسیدند که اصلاح‌طلبی، اعتدالگرایی و اصولگرایی همراه با نظام می‌تواند مطالباتش را پیش ببرد نه در مقابل نظام.

وی یادآور شد: افراد نتیجه انتخابات را پذیرفتند و این خطا را تکرار نکردند که اگر در پای صندوق‌های رای کم آوردند آن را در خیابان و با فتنه‌گری جبران کنند.

باهنر درباره لایحه بودجه اظهار داشت: در حالی سخنگوی دولت مطرح کرد که ما حتی یک روز هم در این زمینه تاخیر نداشتیم که آن را با تاخیری حدود ۲ ماهه به مجلس تقدیم کردند؛ ما تلاش می‌کنیم کمیسیون تلفیق کار خود را تا پایان سال تمام کند اما بحث عمده کار برای صحن علنی مجلس می‌ماند و ما از طریق طرح می‌توانیم چند دوازدهم را تصویب کنیم؛ ما در دوره‌های قبلی نیز چند سال پشت سر هم چند دوازدهم را تصویب کردیم و اگر دولت لایحه داد همان را و در غیر این صورت طرح ماده واحده را تصویب و به دولت ابلاغ خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور و رد سخنان صالحی مبنی بر عدم تعهد طرف غربی در اجرای برجام گفت: دولت سخنگو دارد و موارد مختلف را پاسخ می‌دهد. اگر قرار باشد یکی از اعضای موثر برجام اظهارنظری کند که در اختیارش نیست، رئیس‌جمهور پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: اجرای مسئله برجام از سوی طرف مقابل با تاخیر جدی انجام می‌شود البته برخی از ادعاهای رئیس‌جمهور مبنی بر انجام برخی کارها درست است اما ۱+۵ می‌تواند سریع‌تر کارها را پیش‌ ببرد؛ ما معتقدیم که دولت باید مسئله را از سوی دستگاه دیپلماسی پیگیری و شورای عالی در حسن اجرای برجام نظارت کند لذا اگر خدشه‌ای جدی در اجرای برجام وجود دارد باید هدف‌گزاری و اقدامات لازم صورت گیرد.

باهنر با اشاره به حضور دو گزینه عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس دهم گفت: قاعدتا آقای عارف نیز توقع دارد که مدیریت مجلس آینده را به دست بگیرد و آقای لاریجانی هم هست اما در مجموع این مسئله به نتیجه انتخابات مرحله دوم ارتباط پیدا می‌کند و شاید اکثریت نمایندگان ترجیح بدهند که لاریجانی رئیس مجلس باشد اما هنوز زود است و کار باید جلوتر رود.

نایب‌رئیس مجلس در خصوص ریاست آینده فراکسیون اصولگرایان با توجه به عدم حضور حداد عادل در مجلس گفت: این موضوع را باید خود مجلس تصمیم بگیرد که آیا در مجلس آینده دو فراکسیون فعال باشد یا سه فراکسیون اما در هر صورت اصولگرایان یک فراکسیون خواهند داشت و در مجلس هشتم ریاست با خود آقای لاریجانی بود اما اگر این گونه هم نباشد ما نیروهای زیادی داریم که می‌توانند رئیس فراکسیون اصولگرایان باشند.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری گفت: یکی از دلایلی که ما انتخابات را منطبق کردیم این بود که هر سال فضای کشور انتخاباتی نشود و بنابراین درست نیست هنوز این انتخابات تمام نشده دوباره فضای انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کنیم.

باهنر تاکید کرد: بنده به هیچ وجه قصدی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارم و توصیه‌ام به بقیه دوستان هم این است که قصدی نکنند.

وی درباره علت عدم ثبت‌نام خود که برخی رسانه‌ها آن را به عنوان پرونده در شورای نگهبان و مطمئن بودن از رای نیاوردن عنوان کردند، گفت: بنده در زمان ثبت‌نام شایعات مختلفی شنیدم از جمله مسئولیت گرفتن در دولت و انتخابات ریاست جمهوری تا بحث عدم رای‌آوری اما همه اینها گمانه‌های جهت‌دار رسانه‌هاست که همه آنها را تکذیب می‌کنم.

باهنر با بیان اینکه شهادت بنده به برخی از اعضای شورای نگهبان کمک کرد که صلاحیت برخی را تایید کنند، یادآور شد: گاهی صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی احراز نمی‌شود و کمااینکه در مجلس فعلی نیز ۴۰ نفر احراز صلاحیت نشدند اما با پیگیری و شهادتی که ما دادیم حدود ۲۰ نفر از آنها صلاحیتشان احراز شد.

باهنر با بیان اینکه بنده علاقمند هستم که پس از مجلس کار سیاسی کرده و تشکیلات سیاسی را پیش ببرم افزود: کشور مبتنی بر نظام مردم‌سالاری دینی بدون چند حزب قدرتمند یک حلقه گم‌شده دارد و من به اصلاح‌طلبان نیز توصیه می‌کنم که خود را در یک حزب جمع کنند لذا ما نیز تلاش داریم خود را در یک حزب جمع کنیم تا یک کشور از چند حزب جناح دار و پاسخگو برخوردار باشد و این گونه نقاط ضعف کشور از جمله کادرسازی برطرف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين

      مرگ بر فتنه گر

    • بدون نام

      درودبر دکترروحانی ، خاتمی و مردان اصلاحات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج