۳۰۶۴۴۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بساط دستفروشان جمهوری برچیده شد

در پی اعتراض مغازه‌داران خیابان جمهوری به حضور دستفروشان و بساط گستران، سرانجام از عصر روزگذشته با استقرار نیروی انتظامی در محل، بساط دستفروشی به طور کامل جمع شد و برخی مغازه داران برای محکم کاری، موانع و دستک‌هایی در معابر عمومی برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان نصب کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: در پی اعتراض مغازه‌داران خیابان جمهوری به حضور دستفروشان و بساط گستران، سرانجام از عصر روزگذشته با استقرار نیروی انتظامی در محل، بساط دستفروشی به طور کامل جمع شد و برخی مغازه داران برای محکم کاری، موانع و دستک‌هایی در معابر عمومی برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان نصب کرده‌اند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی خیابان جمهوری و ولیعصر و با وجود تمرکز راسته های مختلف فروش کالا در این منطقه، مراجعه بسیاری از مردم برای خرید به این مراکز محدود می‌شود و همین موضوع موجب تمرکز دستفروشان بیشتری نیز در این منطقه شده و هر ساله در که در روزهای پایانی اسفند، بازار این بخش داغ تر می شود.

امسال هم شاهد حضور پررنگ‌تر دستفروشان بودیم که در پی اعتراض‌های کسبه و مالکین مغازه ها نهایتا بساط دستفروشان جمع شد،‌چراکه در روزهای اخیر درگیرهایی بین تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم (شانزه لیزه) با دستفروشان برای جلوگیری از فعالیت آنها اتفاق افتاد و مغازه‌ه داران نیز به نشانه اعتراض کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیدند و طی شعارهایی از مسئولان شهرداری و نیروی انتظامی خواستار حمایت شدند، چراکه آنها معتقدند رقابت بین کسبه و دستفروشان برابر نیست چون آنها هزینه‌هایی را می‌پردازند که دستفروشان هیچ یک از این مسئولیت‌ها را ندارند که در نهایت از عصر روز گذشته با تمرکز نیروی انتظامی در محل، بساط دستفروشی به طور کامل برچیده شد.

یکی از ماموران نیروی انتظامی به خبرنگار ایسنا گفت که تا شب عید نوروز در محل مستقر خواهند بود تا از فعایت دستفروشان ممانعت شود.

اما زمانی که پای صحبت دست‌فروشان می‌نشینیم موضوع اصلی را نیاز به کار و نبود منبع درآمد ثابت و پایدار عنوان می‌کنند و تاکید دارند که برای گذران زندگی مجبور به دستفروشی هستند.

یک کارشناس بازار کار نیز با انتقاد از رفتار خشن و ضربتی با دستفروشان، بر ضرورت فراهم کردن فضا و مکانی مناسب از سوی شهرداری‌ها برای ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد معیشت یک خانوار می‌تواند وابسته به کار دستفروش باشد اما نباید به مقوله دستفروشی صرفا نگاه احساسی داشت و باید مسائل اجتماعی و رعایت حقوق جامعه را هم در نظر گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستفروش از خوشی نمیره دستفروشی ، باید نون در بیارن ، اگه داشت ماهی 10 ملیون اجاره مغازه تو جمهوری بده که نمیرفت دستفروشی . اگه اوضاع مملکت همینجوری پیش بره تا چند وقت دیگه ما مهندسا هم باید برای خرج زن و بچه بریم دستفروشی . بیاین یه جور دیگه به قضیه نگاه کنیم . خودمونو بذاریم جای اونا

    • بدون نام

      مردم درپاسخ به این عمل عکس العمل به جاوشایسته ازخونشان دهندوبه جای خریدازخیابان جمهوری جهت خرید به بازارهای دیگه مراجعه بکنند

    • بدون نام

      مغازه داران شب عیدی پوست ملتو میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج