۳۰۸۳۰۵
۹ نظر
۱۲۴۵۶
۹ نظر
۱۲۴۵۶
پ

قسمت اول

۲۵ شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ

اسطوره و داستان سرایی برای هزاران سال است که تخیل ما را اسیر خود ساخته است. در طول تاریخ قسمت زیادی از داستان سرایی ها گرد اهمیت جنگجویان و کارهای آنان در کارزار جنگ شکل گرفته است.

برترین ها: اسطوره و داستان سرایی برای هزاران سال است که تخیل ما را اسیر خود ساخته است. در طول تاریخ قسمت زیادی از داستان سرایی ها گرد اهمیت جنگجویان و کارهای آنان در کارزار جنگ شکل گرفته است. بسیاری از داستان ها سلاح هایی افسانه ای- اسطوره ای به قهرمان هایشان بخشیده اند، سلاح هایی که نقطه ی قوت جنگجو برای پیروزی شده است. گاهی اوقات این سلاح ها هدیه ای از طرف خدایان در فرهنگ های مختلف به حساب می آمده و اغلب قدرتی ماورالطبیعه در آنها تعبیه شده است.

از شمشیری که صاحب خود را آسیب ناپذیر می کرد تا یکی دیگر که می توانست همه ی موجودات روی زمین را از بین ببرد، این سلاح ها چیزی نبودند که بتوان با انها شوخی کرد. اگرچه بیشتر این سلاح ها از داستان های باستانی نشات گرفته اند اما بعضی از آنها امروزه در موزه های سراسر دنیا هنوز وجود دارند.چه آرتور شاه (King Arthur) در داستان های انگلیسی باشد و یا لی لوی شاه (King Lê Lợi) در داستان های ویتنامی، همه ی شخصیت ها و سلاح ها در این لیست دارای آنچنان قدرت افسانه ای و شخصیت اسطوره ای بوده اند که تا به امروز ما را به سخن گفتن درباره آنها وا داشته است.

25. هارپ (Harpē)

شمشیر هارپ از اسطوره های یونان می آید، جایی که کرونوس (Cronus) فرزند اورانوس (Uranus) با این سلاح پدرش را از پا در می آورد. شمشیر با داشتن یک برآمدگی داس مانند در نزدیکی نوک شمشیر شناخته می شود. پرسئوس (Perseus) همچنین از هارپ استفاده کرد تا سر از تن مدوسا (Medusa) جدا کند.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


24. گرم (Gram)

اودین (Odin) یکی از خدایان بسیار مورد احترام در اسطوره های اسکاندیناوی وآلمانی شمشیر افسانه ای گرم را درون درخت Barnstokkr قرار داده بود. شخصی به نام زیگموند (Sigmund the Völsung) شمشیر را از درخت بیرون کشید و با آن اژدهای Fáfnir را شکست داد. اگر چه در طول جنگ شمشیر شکسته شد، اما دوباره ساخته شد و به اندازه ی کافی تیز بود که اژدها را به دو نیم کند.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


23. کارن ونان (Carnwennan)

افسانه های زیادی درباره ی آرتور شاه در داستان های انگلیسی وجود دارد، اما جایگاه او در داستان های ولزی ها کمتر شناخته شده است. در این داستان ها آرتور شاه سلاحی جادویی به نام کارن ونان داشت: خنجری که صاحبش را تبدیل به سایه می کرد. آرتور از این سلاح استفاده کرد تا اردوی جادوگر (the witch Orddu) را دو نیم کند. افسانه های ولزی دو سلاح دیگر نیز برای آرتور نام برده اند: نیزه ی Rhongomiant و شمشیر Caledfwich ( نام ولزی برای اکس کلیبر Excalibur)

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


22. اکس کلیبر (Excalibur)

اکس کلیبر، شمشیر معروف تر آرتور شاه همان شمشیری است که در تخته سنگی فرو رفته بود و فقط پادشاه حقیقی انگلستان می توانست آن را بیرون بکشد. شمشیر اکس کلیبر این قدرت را داشته تا دشمنانش را کور کند و غلاف این شمشیر می توانسته از خونریزی صاحبش در جنگ جلوگیری کند.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


21. شمشیر آتیلا (Sword of Attila)

گفته می شود که از طرف خود خدایان سلاحی به آتیلا داده شده بود. شمشیر آتیلا توسط این فرمانده در میدان جنگ استفاده می شده و نشانه ی لطف الهی بوده است. شمشیری که بعضی ها اعتقاد دارند همان شمشیر افسانه ای آتیلاست هم اکنون در موزه ی Kunsthistorisches در وین نگهداری می شود. اگرچه به نظر می رسد این شمشیر 500 سال بعد از مرگ آتیلا ساخته شده است.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


20. پاشا (Pasha)

در داستان های هندو ما به پاشا برخورد می کنیم. سلاحی اسطوره ای که چندین خدای هندو از آن استفاده کرده اند. گانشا (Ganesha) با استفاده از آن همه ی موانع را یک مرتبه از سر راه برداشت و یاما (Yama) از آن استفاده کرد تا در زمان مرگ روحی را از بدن جدا کند. پاشا نشان دهنده ی تعلق دنیایی و قدرت خدایان برای کنترل و نگه داشتن شیاطین است.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


19. واروناسترا (Varunastra)

واروناسترا که توسط وارونا (Varuna) خدای آب و اقیانوس به وجود آمده سلاحی اسطوره ای است که می تواند به هر شکلی در بیاید. گفته می شود این سلاح که از آب درست شده می تواند هر کسی را که نادرست از آن استفاده کند سریعا بکشد.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


18. شمشیر ژاندارک (Joan of Arc's Sword)

ژاندارک قدیس رویاهای بسیاری از قدیس های مختلف می دید که یکی از آنها در رویا به او گفته بود که شمشیری مقدس را در پشت محراب کلیسای Saint Catherine of Fierbois پیدا کند. زمانی که شمشیر پیدا شد، گرد و غبار روی آن به آسانی پاک شده و 5 صلیب نمایان شد. ژاندارک بعدها از این شمشیر در جنگ استفاده کرد، اگرچه هنوز بر سر اینکه آیا او کسی را با این شمشیر کشته یا نه بحث است.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


17. فراگاراس (Fragarach)

گفته می شود شمشیر فراگاراس توسط خود خدایان ساخته شده و توسط Manannán mac Lir نگهبان جهان دیگر و سکاندار قایقی که ارواح را به دنیای دیگر می برد استفاده می شده است. این شمشیر مشهور بوده به اینکه هر زرهی را سوراخ می کند و اگر بر روی گلوی کسی قرار بگیرد، حقیقت را از دهانش بیرون خواهد کشید.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


16. تامینگ ساری (Taming Sari)

افسانه ها می گویند که تامینگ ساری صاحبش را صدمه ناپذیر می کرد. این خنجر که نقش مهمی در اسطوره های مالزیایی بازی می کند گاهی به دریاسالار هانگ توا (the admiral Hang Tuah) منصوب می شود. بعضی از افسانه ها همچنین گفته اند که این خنجر میتوانسته به صورت مستقل از غلافش به بیرون پرتاب شود و از صاحبش محافظت کند.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


15. شمشیرهای موراماسا (Muramasa Blades)

شمشیرساز افسانه ای موراماسا سنگو (Muramasa Sengo) در ژاپن بسیار محبوب بود. در آن زمان بسیاری باور داشتند که شمشیرها ویژگی های سازنده هایشان را به خود می گیرند. و از آنجایی که او مردی خشن و دیوانه بود، شمشیرهای موراماسا سنگو آکنده از صفات خشن بود و مخصوصا توانایی تصرف مالک و تبدیل آنها به جنگجویانی مرگبار را داشت.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


14. شمشیر هلالی اژدهای سبز (Green Dragon Crescent Blade)

شمشیر هلالی اژدهای سبز در واقع یک گواندو (guandao) یعنی شمشیری خمیده با نیزه ای در دیگر انتهای آن است که متعلق به ژنرال گوان یو (the general Guan Yu) بوده است. این شمشیر آنقدر مرگبار بوده که به شمشیر Frost Fair مشهور شده چرا که در طول جنگ ها در برف، این شمشیر دایما به خون آغشته بوده که یخ زده و تبدیل به یک لایه روی آن می شده است.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ


13. شمشیر آتشین (Flaming Sword)

شمشیرهای آتشین مختلفی در آموزه های دورتادور دنیا وجود دارد. یک نمونه ی آن از آموزه های اورتدوکس شرقی می آید. کلیسا ادعا دارد که زمانی که آدم و حوا به زمین تبعید شدند، یک شمشیر آتشین در ورودی باغ عدن قرار داده شد. بعد از به صلیب کشیده شدن مسیح گفته می شود که این شمشیر برداشته شده است.

25 شمشیر افسانه ای و اسطوره ای تاریخ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      خدا پرستی در ذات هر موجودی خدا نهفته هست حس پرستش در هر موجودی پدیدار است خدا را عشقه
      یک موبایل سازنده داره ایا مغزی که اون را اختراع کرد سازنده ندارد؟؟؟؟
      این همه خلقت خود به خود درست شده؟؟؟؟, اگر کامپژوتری یا موبایلی باور کردی یک وقت خود به خود درست شده است اون وقت باور کن که خدا نیست

      پاسخ ها

      • آلیژا

        چه ربطی به بحث شمشیر داشت

    • علی

      سلام اینا همه کشک وچرت و پرته بروتاریخ اسلاممطالعه کن ببین چی اورد به کی داد دروصفش چی گفتن چندتاکشته با چه زیبایی ومدلی بوده

    • علی

      سلام اینا همه کشک وچرت و پرته بروتاریخ اسلاممطالعه کن ببین چی اورد به کی داد دروصفش چی گفتن چندتاکشته با چه زیبایی ومدلی بوده

    • علی

      سلام اینا همه کشک وچرت و پرته بروتاریخ اسلاممطالعه کن ببین چی اورد به کی داد دروصفش چی گفتن چندتاکشته با چه زیبایی ومدلی بوده

    • Abolfazl

      داش بعضی ازین شمشیر ها که چرته اسن هم واقعی نیس .قوی ترین و بهترین شمشیر جهان شمشیر ذوالفقار مولا علی علی علیه السلام است اینو بدون

    • بدون نام

      اینا شمشیر های اساطیری هستن ولی اینکه به شمشیر حضرت امیر المومنین (ع) اشاره نشده بی انصافی هست .
      البته شاید به این دلیل که اینا وجودشون ثابت نشده ولی شمشیر امام علی (ع) واقعی بودنشون اثبات شده به اون اشاره نشده

    • Hossein

      گوان دائو کاملا واقعی نیزه_شمشیر جنرال گوان یو بوده در زمان اپراطوری 400 ساله هان در چین تازه اینجا نوشته نشده این نیزه_شمشیر 40 کیلو وزن داشته

    • aboly

      کسی میدونه اسم شمشیر جومونگ چیه اگه کسی میدونه پاسخ بده میبینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج