۳۰۹۴۳۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افزایش ساعت کار موزه ها در ایام نوروز

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش دو ساعته کار موزه ها در ایام نوروز خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش دو ساعته کار موزه ها در ایام نوروز خبر داد.

مسعود سلطانی فر این موضوع را شب گذشته هنگام افتتاح گیت بلیت الکترونیکی در موزه ملی اعلام کرد.

به این ترتیب از این پس بازدیدکنندگان موزه ملی می توانند از طریق اینترنت، بلیط الکترونیکی خود را دریافت کنند و هنگام ورود به موزه ملی با ارایه پرینت بلیت یا حتی تصویر آن مجهز به فناوری QRCODE وارد موزه ملی شوند. همچنین امکان دریافت بلیت الکترونیک به صورت خود پرداز از طریق کیوسک الکترونیک مستقر در ورودی موزه ملی ایران، برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

سلطانی فر پس از گشایش این نوع خدمات رسانی گفت در ایام نوروز مردم از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور استفاده می کنندو چون مدیریت مکانهای تاریخی و فرهنگی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است سعی کرده ایم با مدیریت بهتر، این مکان ها ساعات بیشتری به مردم خدمت بدهند به همین منظور در ایام نوروز ساعات کار موزه ها و پایگاه های تاریخی ۲ ساعت افزایش یافته است.

سلطانی فر تاکید کرد مدیران موزه ها می توانند تا بعد از ساعت ۱۷ نیز در صورتی که تقاضا وجود داشته باشد به مردم خدمت ارایه کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت : ما در ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۵ از چهار ماه پیش به اتفاق ۱۸ دستگاه مربوطه خدمات امدادی انتظامی، فعالیتهای خود را آغاز کرده ایم و تلاشمان بر این بوده که بتوانیم با استفاده از همه ظرفیتهای موجود و تجربیات سال های گذشته بتوانیم موجبات مردم عزیزمان را در نوروز ۹۵ نیز فراهم کنیم.

وی افزود :حدود یک میلیون نفر به عنوان نوروز بانان بی نوروز از هفته های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و فکر می کنیم با توجه به شعاری که برای سال ۹۵ مطرح کردیم مبنی بر اینکه جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنیم، انشا الله مقاصد گردشگری هموطنانمان را متنوع کنیم . مردم هم نشان دادند که این تنوع در مقاصد سفر را جدی گرفته اند و اخباری که ما داریم نشان می دهد که تردد در کشور در همه محورها به وفور مشاهده می شود و اگر چه در یکی دو روز اول قبل سال جدید در برخی محورها تراکم ترافیک را داریم ولی این موضوع که شاهد تنوع مقاصد گردشگری هموطنان هستیم باعث خوشحالی است چون باعث می شود همه جاذبه های گردشگری ایران مورد توجه قرار بگیرد.

سلطانی فر گفت : با راه اندازی بلیط الکترونیک و اپلیکیشن های موبایلی ، تسهیلات بیشتری برای مردم جهت استفاده از این اماکن تاریخی فراهم کرده ایم. البته تلاش داریم که این سرویس ها را برای همه مکان های تاریخی راه اندازی کنیم.امید است با امکاناتی که فراهم شده و افزایش تعامل بین دستگاه های خدمات رسان زمینه ایجاد خاطره ای خوش از سفرهای نوروزی برای هموطنان ایجاد کنیم

وی خبر داد :با ایجاد کمپ های موقت اسکان مسافرین در شهرهای مختلف، تلاش داریم در
هماهنگی با شهرداری ها به طبقات مختلف مردم با سطح درآمد متفاوت خدمت رسانی داشته باشیم. تعداد این کمپ ها را افزایش داده ایم. سایر دستگاه های مانند هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور هماهنگی لازم را با یکدیگر دارند.

وی گفت : همچنین سامانه 09629 برای پاسخگویی به مردم و رسیدگی به شکایات فعال است و تمام دستگاه های مربوطه آماده رسیدگی به نظرات و شکایات مردم هستند ، گشتهای تعزیراتی نیز نظارت لازم را دارند و در روزهای گذشته نیز با برخی واحدهای متخلف برخورد کرده اند و در ایام عید نیز این نظارتها تشدید خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج