۳۰۹۶۳۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دومینوز، رباتی که پیتزا تحویل می دهد

دومینوز به عنوان یک پیتزافروشی زنجیره ای در نوآوری ید طولایی دارد. برند مذکور از شبکه های اجتماعی بهره ی خوبی گرفته، کلیدی برای سفارش سریع راه اندازی کرده، و حتی خودروی تحویل سفارشی ساخته است که خودش فر مخصوص پیتزا دارد.

وب‌سایت دیجیاتو: دومینوز به عنوان یک پیتزافروشی زنجیره ای در نوآوری ید طولایی دارد. برند مذکور از شبکه های اجتماعی بهره ی خوبی گرفته، کلیدی برای سفارش سریع راه اندازی کرده، و حتی خودروی تحویل سفارشی ساخته است که خودش فر مخصوص پیتزا دارد. حالا نگاه دومینوز به ربات ها و به بیان دقیق تر به ربات های پیتزا رسان دوخته شده است. چیزی که در تصویر می بینید یک واحد رباتی دومینوز یا به اختصار DRU نام دارد؛ وسیله ای خودران برای تحویل پیتزا های آماده به مشتریان، که با همکاری یک استارتاپ فناوری استرالیایی به نام ماراتن تارگتس ساخته شده است. دومینوز اظهار کرده این ربات اولین در نوع خود محسوب می شود که فناوری به کار رفته در آن فناوری رباتیک نظامی به ارزش چندین هزار دلار، اما مأموریت آن، تحویل پیتزای تازه به مشتریان کوئینزلندی اظهار شده است.

دومینوز، رباتی که پیتزا تحویل می دهد

DRU هنوز در مرحله ی نمونه ی اولیه قرار دارد و دومینوز برای حصول اطمینان از همخوانی حضور ربات تازه ی خود در خیابان ها با قوانین و مقررات مربوطه، با اداره ی حمل و نقل و جاده های کوئینزلند همکاری نزدیکی داشته است. این ربات از فناوری LIDAR بهره می برد؛ همان فناوری ای که برای شناسایی محیط اطراف توسط اتومبیل های خودران مورد استفاده قرار می گیرد و از یک جی پی اس یا سیستم موقعیت یاب نیز برای رهگیری مسیر خود استفاده می کند که با گوگل مپس سینک می شود. واحد رباتی دومینوز شباهت زیادی به ربات های تحویل دهنده ی Starship Technologies دارد که به زودی وارد خیابان های لندن خواهند شد.

به گزارش لایف هکر استرالیا، اولین تحویل های این ربات در تعداد محدودی خیابان که اجازه شان توسط مقامات محلی حمل و نقل صادر شده بود انجام شده اند. ربات مذکور برای جلوگیری از به سرقت رفتن پیتزاهای تازه به قفلی مجهز شده که هنگام رسیدن به مقصد، لازم است برای باز شدن محفظه ی نگهداری سرد و گرم آن رمزی وارد شود.

DRU ابتدا در استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد، اما دومینوز می گوید برای حصول اطمینان از بهره مندی این ربات از جواز های قانونی مربوطه برای راه یافتن آزمایشی به خیابان ها، در حال همکاری با شرکای جهانی اش است. این نوع خودرو ظرف شش ماه آینده به فروشگاه ها راه خواهد یافت اما تبدیل شدن آنها به منظره ای عادی در خیابان های کوئینزلند ممکن است تا دو سال طول بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج