۳۱۰۳۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بهترین عیدی به کارگران در سال جدید

یک مقام مسوول کارگری ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ رونق اقتصادی به معنای واقعی اتفاق بیفتد تا کم شدن تعداد بیکاران و فاصله بین تورم و سبد هزینه خانوار کارگری را شاهد باشیم.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسوول کارگری ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ رونق اقتصادی به معنای واقعی اتفاق بیفتد تا کم شدن تعداد بیکاران و فاصله بین تورم و سبد هزینه خانوار کارگری را شاهد باشیم.

علی اصلانی اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم که در سال جدید به خاطر سفره‌های خالی کارگران هم که شده نرخ تورم و بیکاری را کاهش دهد.

وی افزود: اگر قرار است در سال جدید به رونق اقتصادی برسیم باید مولفه های تاثیرگذار در این زمینه را مدنظر قرار بدهیم و تورم و بیکاری دو مولفه ای است که کاهش آن قطعا بر افزایش رشد و رونق اقتصادی موثر است.

اصلانی گفت: انتظار کارگران این است که امسال فاصله بین تورم و سبد معیشت خانوارهای کارگری کمتر شود تا دیگر برای امرار معاش به دنبال شغل‌های دوم و سوم نروند.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز با اشاره به وضع بیکاری در این استان، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۴ نرخ بیکاری استان کمتر از نرخ بیکاری شش ماهه دوم بود و تعداد بیکاران به ۱۱ هزار نفر می‌رسید ولی در نیمه دوم سال این تعداد به ۱۳ هزار نفر افزایش یافت که نشان می‌دهد با بیکاری و ریزش نیروی کار به دلایل مختلفی همچون تحریم‌ها، رکود و ورشکستگی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه سهم دستمزد در قیمت تمام شده رقم اندکی است، افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید در برخی صنایع ۵ درصد و در صنایع دیگر ۲۵ درصد است ولی متاسفانه کارفرمایان ۹۰ درصد هزینه کارگاه و واحد تولیدی خود را که شامل تامین مواد اولیه، نگهداری کالا، مالیات، برق و گاز است رها کرده‌اند و روی ۱۰ درصد هزینه کارگری متمرکز شده‌اند که سالی یکبار اتفاق می‌افتد و حقوق نیروی کار افزایش می‌یابد.

اصلانی همچنین ورود نمایندگان کارگری به مجلس دهم را به فال نیک گرفت و آن را گام مثبتی در جهت دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری دانست.

به اعتقاد وی اگر نماینده‌های بیشتری از حوزه کار و کارگری به مجلس راه پیدا کنند مشکلات کارگران کمتر شده و قانون کار و تامین اجتماعی به دست کسانی اصلاح می‌شود که به خوبی از مشکلات جامعه کارگری آگاهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج