۳۱۰۹۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای نخستین بار برنامه جامع ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در کشور اجرا می شود.

معصومه ابتکار روز جمعه در حاشیه بازدید از پارک ملی تندوره شهرستان درگز افزود: این برنامه بسیار جامع و کامل است و با همکاری معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاهیان و محققان تهیه و به مرحله اجرا رسیده است.

وی اظهار کرد: این برنامه علمی و دارای ابعاد و زوایای مختلف نظیر مشارکت بین بخش های مختلف و مشارکت جوامع محلی است و چنین جامعیتی در برنامه حفاظتی از گونه های حیات وحش بی سابقه بوده است.

وی گفت: علاوه بر آن برنامه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی نیز که بر اساس پروژه ای از ۱۲ سال پیش اجرایی شده و با همکاری های بین المللی در حال تکمیل است، امسال با قوت اجرا می شود.

ابتکار پرداخت خسارت ناشی از حمله پلنگ و یوزپلنگ به گله های دامداران را از اقدامات مثبت و موثر در پایان سال گذشته دانست و افزود: این امر امسال نیز با قوت ادامه می یابد تا فرهنگ سازی لازم نسبت به اهمیت و ارزش طبیعی گونه های جانوری در جوامع محلی و روستایی توسعه یابد.

وی با اشاره به پارک های ملی، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی ملی اظهار کرد: در دولت های هفتم و هشتم مطالعات مربوط به مدیریت این مناطق آغاز شد و برای بسیاری از مناطق تحت حفاظت در سراسر کشور برنامه مدیریت بر اساس اصول علمی تدوین شد.

وی گفت: در دولت یازدهم نیز طرح های آماده شده برای استانداران ابلاغ شد که با همکاری دستگاههای مختلف در حال اجرا می باشد.

بنا براعلام پورتال محیط زیست، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به عنوان مثال برای پارک ملی تندوره برنامه مدیریت تفرجگاهی از دو سال پیش آغاز شده که هنوز نیاز به کار و تکمیل دارد، اظهار کرد: طرح مدیریتی برای سایر مناطق تحت حفاظت نیز به زودی تکمیل و ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی ۴۱ منطقه با گونه های گیاهی و جانوری ارزشمند زیرپوشش سازمان حفاظت محیط زیست است گفت: این استان از استانهای موفق در عرصه حفاظت از محیط زیست است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج