۳۱۱۰۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جان باختن دو مسافر نوروزی در اصفهان

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان از مرگ دو مسافر نوروزی در باغ فدک این شهر بر اثر استشمام گاز منوکسید کربن حاصل از روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان از مرگ دو مسافر نوروزی در باغ فدک این شهر بر اثر استشمام گاز منوکسید کربن حاصل از روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: این اتفاق شامگاه جمعه ششم فروردین در محل اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان رخ داد.

وی اظهار کرد: دو جوان حدود ۲۷ ساله اهل یکی از شهرستان های غرب کشور به دلیل برودت هوا اقدام به روشن کردن گاز پیک نیک در درون چادر مسافرتی کرده بودند که موجب گاز گرفتگی و در نهایت مرگ آنها شد.

وی از تحویل اجساد آنها به پزشکی قانونی استان اصفهان خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مسافران نوروزی توصیه کرد که با توجه به تغییرات جوی در استفاده از وسایل گرمایشی نکان ایمنی را رعایت کنند.

در تعطیلات نوروز سال گذشته نیز ۹ مسافر در محل اسکان موقت مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان به دلیل روشن کردن پیک پینگ در چادر مسافرتی دچار گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند.

گاز بی رنگ و بی بو منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازها در بروز مسمومیت تنفسی و مرگ است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی بویژه در فصل های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و همچنین نصب نشدن صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسان ها را می گیرد.

استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی، نصب نشدن آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که برای جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.

سردرد، سرگیجه، تهوع و بی قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود از علائم و نشانه های هشدار دهنده مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن است.

توصیه می شود در اقدامات اولیه در برخورد با فرد مسموم، جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید، فورا مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و سریعا با اورژانس (۱۱۵) تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج