۳۱۱۵۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حضور‌ ۲۰ هزار‌ داوطلب‌ در‌ طرح‌ نوروز ۹۵

رییس سازمان جوانان هلال احمر از حضور ۲۰ هزار نفر از جوانان داوطلب سازمان جوانان هلال احمر در طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان جوانان هلال احمر از حضور ۲۰ هزار نفر از جوانان داوطلب سازمان جوانان هلال احمر در طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی خبر داد.

دکتر مسعود حبیبی، با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی، اظهار کرد: در این طرح بشردوستانه که از ۲۶ اسفند آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، ۲۰ هزار نفر از جوانان داوطلب سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور حضور دارند و در قالب ۱۰۰۰ پست ایمنی و سلامت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این تعداد نیرو در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و محل تجمع مسافران خدمات متنوعی از جمله انجام تست قندخون و فشارخون در چادرهای سلامت ارائه می‌دهند و بروشورهای مرتبط با سفر سالم به مسافران داده می‌شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این طرح، ۷۵۰ پست ثابت و ۳۵۰ پست سیار در محل ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند و در قالب طرح سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی و بشر دوستانه جوانان هلال احمر) ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت یادگیری آموزش امداد و فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه به مسافران گفت: در این زمینه و به منظور ترویج توصیه‌های ایمنی و سلامت در خیمه‌هایی با عنوان "دوستدار کودک" برای نقاشی کودکان با مضامین صلح و دوستی و آشتی در نظر گرفته شده است. همچنین در جشنواره‌ای با عنوان "سیاره مهربانی" کودکان خاطره و قصه‌هایی را با مضامین دوستی و یاری رساندن به دیگران، ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد: در پست‌های ایمنی و سلامت و در مکان‌هایی که مجهز به مسجد و نمازخانه نیست، خیمه‌های نماز برپا شده است. همچنین در جشنواره ملی فیلم و عکس آماتور، افراد می‌توانند از اقدامات خوب، آیین و سنن و مناطق بومی ایران عکس و فیلم تهیه کرده و به سازمان جوانان هلال احمر ارسال کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شاخصی که امسال در فعالیت‌های پست‌های ایمنی و سلامت در حال انجام است، طرح کمپین ملی "نه به تصادفات جاده ای" است. هدف این کمپین حساس‌سازی و آگاهی‌سنجی آحاد مردم جامعه است که با تلاش هنرمندان، اندیشمندان، ورزشکاران و مسئولان نظام در حال اجرا است.

وی افزود: در این کمپین تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصادفات به مردم شناسانده می‌شود.

حبیبی ادامه داد: در ایران روزانه ۵۰ نفر قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند. بنا بر آمار پلیس در فروردین سال گذشته ۱۰۸۰ نفر در جاده‌های کشور کشته شدند که ۹۷۰ نفر آنان مسافران نوروزی بوده اند و این آمار بالایی است.

وی با بیان این‌که علت اصلی و عمده تصادفات عوامل انسانی است، گفت: در کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" اعلام می‌شود که ۴۰ درصد از تصادفات واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است و خواسته می‌شود که افراد هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند، سرعت و سبقت غیرمجاز نداشته باشند و کمربند ایمنی را ببندند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: این موارد در قالب میثاق‌نامه‌ای در پست‌های ایمنی و سلامت نصب شده و به مردم نیز توضیح داده می‌شود و امیدوار هستیم که این کمپین بتواند در تغییر رفتار رانندگی موثر واقع شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج