۳۱۱۷۵۱
۱۵ نظر
۵۰۲۲
۱۵ نظر
۵۰۲۲
پ

خالی کردن حساب با رسید خود پرداز

رسید خودپرداز های دستگاههای عابر بانک جدید ترین ابزار برای سرقت و کلاهبرداری اینترنتی در کشور است

میزان: رسید خودپرداز های دستگاههای عابر بانک جدید ترین ابزار برای سرقت و کلاهبرداری اینترنتی در کشور است. شاید هیچکس فکرش را نکند که وقتی رسید خودپرداز را دور می اندازد مجرم نامریی در کمین او است تا با دسترسی به اطلاعات بانکی از جمله موجودی حساب با یک جعل ساده حساب مالباخته را خالی کند. در این روش مجرمان در اطراف عابربانک ها پرسه می زنند و پس از بررسی رسید خودپردازها با شناسیی حساب های دارای پول نقشه شان را برای برداشتغیرمجاز اجرایی می کنند.
در این روش متهمان با شناسایی حساب های پر از پول با مراجعه به شعبه بانک به بهانه های مختلف اطلاعات صاحب حساب را به دست می آورند. این افراد بعد از کسب اطلاعات صاحب حساب به راحتی با جعل مدارک هویتی خود را به جای او معرفی کرده و با مراجعه به شعبه درخواست کارت عابر بانک می کنند. به خاطر اینکه در حال حاضر در هر شعبه ای به راحتی کارت صادرمی شود فرد به راحتی می تواند با یک کارت ملی عابر بانک دریافت و به راحتی حساب فرد را تخلیه کنند.
این روش در حال فاگیری میان سارقان بود که خوشبختانه با جلسات مشترکی که با بانک ها برگزار کردیم این معظل در حال رفع است اما هنوز هم برخی از سارقان از این روش استفاده کرده و در چند نوبت اقدام به سرقت پول صاحب حساب می کنند.
مهمترین راهکار پیشگیری از این کلاهبرداری و برداشت غیر قانونی از حساب همراه بردن رسید دسگاه یا مخدوش کردن آن است. به هیچ عنوان هنگامی که موجود حساب گرفته یا پول برداشت می کنید رسید خود را دور نیانداخته و آن را همراه خود ببرید.همچنین می توانید با معدوم کردن رسید دست سودجویان را کوتاه کنید.
در پرونده هایی که به این شکل تشکیل شده است مالباختگان متاسفانه به راحتی تمام پول هایشان را از دست می دهند و شناسایی و دستگیری سارقان نیز بسیار سخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب کارمندان بانک چرا انقدر ساده لوح هستند ک اطلاعات مشتریان را به راحتی در اختیار قرار می دهند!!!

    • بدون نام

      اینم از لودگی کارمندان بانکه.
      خیلی راحت نمونه امضای صاحب حسابو ازش بگیرن. واقعا عجب امنیتی

    • بدون نام

      عوام فریبی نکنید تا زمانیکه نفوذی نباشد نمیتونند کارمندان بانک را گول بزنند مگر اینکه....بلی

    • مهدی

      تو اروپا و حتی در عربستان هر فرد که کارت اعتباری دارد اثر انگشت و امضای او توسط کاغذ و سیستم ثبت میشود ولی تو ایران ما حتی امضا روی کاغذ هم اجرا نمیشه متاسفم ادعا پیشرفت هم میکنیم

    • رضا

      عجب دروغ بزرگی مگه طرف برای دریافت عابر بانک کارت شناسایی نمیخواد پس این سارقان کارت ملی صاحب حساب را از کجا گیر میارن
      به نظر من این یک دروغ سیزده بدر بود تاخبر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جعل مي كنه اقا رضاي باهوش. كه درست نميخوني مطلبو ولي نظرتو بايد بگي حتمن...

    • بدون نام

      باورش مشکله کارتمون گم میشه بایدازهفت خوان رستم ردبشیم

    • بدون نام

      اقا بله . چرا کارمند بانک اطلاعات محرمانه مشتریان را به دیگران میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کتایون

      عجب مملکتی داریم اطلاعات حساب شخص چطوری به دست میارن؟ شماره ملی وامضا توسیستم ثبت شده مگه نباید تطبیق داده بشه؟ اقا یا خانم دزد شماره ملی رو چطوری به دست اورده؟ نکنه فکر میکنن ملت از غار در رفتن؟؟؟؟ نکنه روش جدید دزدی کارمند ورییس وروسای بانکه؟؟ اگه یک در هزار همچین اتفاق عجیبی بیفته جز بانک کسی مقصر نیست؟؟؟ دلم واسع خودمون میسوزه یا ازمون دزدی میشه یا سرمون کلاه میزارن

    • majid

      واقعا باعث تاسف می باشد سیستم امنیت بانکی درایران.

    • بدون نام

      ملت هالو نیستن .محاله جز با همکاری کارمندان سیستم بانکی کسی بتونه همچین غلطی بکنه .احتمالا پنجاه پنجاه یا شصت چهل و یا هفتاد سی .نمونه امضای افراد در سامانه های بانک ثبت شده .همیشه در اینگونه کارها پای یک خودی در میان است.

    • حسین

      این حرفها چیه؟طرف با یه رسید چطور میتونه کارت ملی یه نفرو جعل کنه و این همه اطلاعات از جمله شماره ملی و نام و نام ... رو پیدا کنه؟ جز همکاری و همیاری بانک و سارق چی میتونه باشه؟ متاسفم از این امنیت

    • رضا کارمند بانک

      سلام لطفا به کارمندان بانکها توهین نکنید. این موارد بیشتربا جعل و دستکاری مدارک شناسایی اتفاق می افته و کارمند بانک هم انسانه و ممکن گول بخوره .
      اگر یه بار دیگه متن گزارش رو بخونید همین مطلب رو بیان کرده و هشدار داده که افراد اطلاعات حسابتشون رو حفظ کنند. بهتره بجای توهین کردن به
      همکاران ما مواظبت بیشتری کنید.ممنون

      پاسخ ها

      • حسین

        دوست گرامی من قصد توهین به کارمندان شریف بانک را نداشتم ولی اینطوری که خبر پخش شده برداشت مخاطب جز این چی میتونه باشه؟ و منظور من اون کارمند بانک ساده لوحی بوده که به راحتی تمامی مشخصات مشتری رو به هرکس داده .نه اینکه همه کارمندان بانک. من میگم باید امنیت طوری باشه که هرکسی نتونه به راحتی اطلاعات افراد رو به دست بیاره . دنیا پیشرفت کرده. اثرانگشت الکترونیک. تدابیر امنیتی . ما هم باید به روز باشیم و از این امکانات استفاده کنیم و کارمندان بانک هم توجیه شوند که تا زمانیکه هویت شخص معلوم نشده با یک رسید، شجره نامه صاحب حساب رو در اختیار سارق نگذارن.

    • پرویز

      اخه رسیدو بر میداره گیرم شناسنامه با کارت ملی جعل کنه امظ ی طرفو از کجا میفهمه چه شکلیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج