راه های افزایش فروش برای خرده فروشان
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۳۱۲۰۹
۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
۳۶۳۲۷
هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است و این امر هم صورت نمی پذیرد به جز از طریق بازاریابی. خرده فروشان موفق انسان های چندان متفاوتی نیستند بلکه آنها تنها نکاتی را آموخته اند که به پول در آوردن یاری می رساند.

برترین مجله اینترنتی ایران

خلاقیت: هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است و این امر هم صورت نمی پذیرد به جز از طریق بازاریابی. خرده فروشان موفق انسان های چندان متفاوتی نیستند بلکه آنها تنها نکاتی را آموخته اند که به پول در آوردن یاری می رساند.



1- خود را بشناسید

داشتن کسب و کار بسیار فراتر از داشتن شغلی برای خود است. وظایف اساسی شما بازاریابی، سر و سامان دادن امور مالی و مسوولیت کارکنان هستند. بسیار بعید است که یک فرد از همه خصوصیات مورد نیاز برخوردار باشد، به همین خاطر برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید بدانید که خودتان در کدام بخش ها تبحر دارید و برای دیگر بخش ها از دیگران کمک بخواهید.

2- بینش


بسیاری از کسب و کارها توسط افرادی اداره می شوند که تلاش زیادی برای موفقیت می کنند و انگیزه بالایی دارند اما با این حال از تمام اطلاعات مورد نیاز برخوردار نیستند. این اطلاعات شامل ایده های روشن در مورد سهم بازار، بازار هدف، خدمات مشتریان، انتخاب محصول و بازاریابی است و همچنین شیوه های قیمت گذاری را نیز دربر می گیرد. اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید باید نسبت به همه این امور بینش و اطلاعات کافی داشته باشید.



3- شناخت صنعت

اگر در مورد صنعتی که محصولات آن را به فروش می رسانید، اطلاعات بیشتری داشته باشید، آنگاه از رقبای خود در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت. داشتن اطلاعات در مورد شیوه های تولید، توزیع، تولید کنندگان بزرگ، وضعیت واردات و صادرات، و همچنین دورنمای صنعت باعث می شود در تصمیمات خود بر بنگاه، هوشمندانه تر عمل کنید. بسیاری از فروشندگان گمان می کنند که این اطلاعات ارتباط چندانی با آنها ندارند، اینها همان افرادی هستند که پس از مدتی شغل خود را تغییر می دهند.

4- شناخت مشتری


برای فروش موفق باید کالایی را به مشتری ارائه دهید که او می خواهد و برای اطلاع از خواست مشتری باید او را بشناسید. به همین خاطر توجه به نیازها و خواسته های مشتری باید در اولویت قرار گیرند. سعی کنید به کسب و کارتان از دید یک مشتری بنگرید و آنچه برای او جذاب است را انجام دهید. فراموش نکنید که مشتری است که تصمیم می گیرد آیا کسب و کار شما موفق شود یا خیر؟

5- سوابق مالی

اگر نمی دانید که پول شما کجا می رود، پس به زودی همه آن را از دست خواهید داد. باید انضباط مالی داشته باشید که با نگاه کردن به آن بتوانید پی ببرید که چه درآمدهایی و چگونه حاصل شده اند و هزینه ها نیز به چه صورت بوده اند. انضباط مالی منظم نیازمند وقت ودقت بسیاری است اما بدون آن نیز کار پیش نمی رود. در واقع انضباط مالی مانند ابزار یک هواپیما می ماند که ارتفاع، جهت و سرعت شما را نشان می دهند. بدون آنها شما می توانید پرواز کنید اما هیچ ایده ای در این مورد نخواهید داشت که به کجا می روید.

6- مدیریت نقدینگی

مهم نیست که مغازه شما چقدر بی نظیر و شگفت انگیز باشد، چرا که باز هم بدون نقدینگی شانس برای موفقیت نخواهد داشت. پولی که وارد کسب و کار شما می شود یکی از اجزای حیاتی سلامت مالی آن خواهد بود. اگر بودجه بندی هوشمندانه ای دارید و جریان درآمد و هزینه را به خوبی کنترل می کنید، لازم نیست که نگران جریان نقدینگی باشید.

7- تصمیم گیری

به عنوان صاحب یک مغازه، شما مدیریت آن را نیز برعهده دارید و بنابراین باید توان تصمیم گیری داشته باشید. مدیریت منابع، انتخاب شیوه خدمت رسانی به مشتریان، فروش های فوق العاده و ساعات کاری از جمله مواردی هستند که شما باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر تصمیم شما می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار منتهی شود.

8- انصاف

شیوه رفتار با کارکنان می تواند سرنوشت کسب و کار شما را تعیین کند. سعی کنید با آنها منصف باشید و به آنها اجازه پیشرفت بدهید. به همان اندازه که ارزش دارند به آنها دستمزد بدهید. اگر فروشنده شما حس کند که ارزش کارش را درک کرده اید، انگیزه بیشتری برای بهتر کار کردن خواهد داشت. با کارکنان خود به درستی رفتار کنید و آنها نیز در به موفقیت رسیدن کسب و کارتان به شما یاری خواهند رساند.

9- تصویر

مشتریان برای اینکه از شما خرید کنند یا خیر به تصویری که خود ارائه می دهید، توجه می کنند. نام کسب و کار، صفحه اینترنتی آن، بیلبوردهای تبلیغاتی شما، همه و همه در شکل گیری تصویر مشتری از شما تاثیر دارند. وب سایتی که مدت هاست به روز نشده، از رغبت مشتری برای مراجعه به شما می کاهد.



10- کنترل موجودی

هنگامی که به مشتری می گویید که کالای مورد نظر وی را تمام کرده اید، پیامی مشخص در مورد بی مسوولیتی خود به او مخابره کرده اید. وعده هایی مانند اینکه تا هفته آینده آن کالا دوباره در قفسه شما خواهد بود نیز چندان دردی را دوا نمی کند. وقتی کالایی را ندارید، مشتری آن را از جای دیگری تهیه می کند ودر این صورت او دیگر مشتری شما محسوب نمی شود.

 به جای اینکه به کسب و کار رقبای تان رونق ببخشید، بهتر است توجه بیشتری به انبارداری خود داشته باشید. سیستم های کنترل موجودی بسیاری هستند که می توانید با بهره گرفتن از آنها جلوی کمبود جنس را بگیرید. نامشخص بودن بازار، بدقولی توزیع کننده و افزایش ناگهانی فروش، بهانه های خوبی برای توجیه ضعف شما در کنترل موجودی نخواهند بود.

11- سودآوری

خرده فروشی چیزی نیست به جز اینکه کالایی را بخرید، سپس برای آن قیمتی تعیین کنید که پیش بینی می کنید برای مشتری قابل قبول است و سپس آن کالا را بفروشید. به همین خاطر در قیمت گذاری باید هوشمندانه رفتار کنید، از طرفی کسب سود را فراموش نکنید و از سوی دیگر به پایین نگه داشتن قیمت برای جذب مشتری نیز توجه کنید. همچنین معمولا راه هایی برای خرید ارزان تر کالا از تامین کنندگان وجود دارد که شما از آنها بی خبرید.

12- الگوبرداری
در بازار امروز جای اندکی برای اشتباه کردن وجوددارد و ممکن است فرصتی برای جبران نخستین اشتباهات خود نیز نیابید. به همین خاطر در هر صنفی که هستید، افراد موفق و کسب و کارهای پیشروی صنف رلا بشناسید و تلاش کنید تا از راهی که آنها طی کرده اند مطلع شوید. الگوبرداری از آنها و استفاده از تجربیات کسب و کارهای موفق می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

13- طلب یاری

در صورت نیاز حتما از دیگران کمک بخواهید. بیش از حد مغرور بودن و طفره رفتن از یاری طلبیدن، ویژگی مثبتی محسوب نمی شود. برای مثال اگر نمی توانید از پس کنترل هزینه ها برآیید، با دیگران مشورت کنید. حتی در مواقعی می توانید یک کارشناس را استخدام کنید که نقاط ضعف کسب و کار شما را تشخیص دهد.
انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
16:38 - 1391/10/01
به نکات خوبی اشاره شده بود.مطالب زیادی یاد گرفتم. ممنون
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_1
فرش تارنگ_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_3
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
ایرانیان- فوتر موبایل222
چوب و هنر _فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
شفا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
کالابرد_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی بانو_فوتر2
چوب و هنر _فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
استیل رگال_فوتر