۳۱۲۳۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

مجسمه «خیام نیشابوری» در آمریکا +عکس

به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، از مجسمه خیام نیشابوری، ساخت حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهما آمریکا با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین پرده‌برداری شد.

خبرآنلاین: به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، از مجسمه خیام نیشابوری، ساخت حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهما آمریکا با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین پرده‌برداری شد.

در این مراسم که جمع کثیری از اساتید، دانشجویان ، رئیس دانشگاه و ایرانیان مقیم وعلاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین حضور داشتند، مهدی فریدزاده، مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران و رئیس هیئت امنای مرکز اسلامی نیویورک ضمن تقدیر از استاد فخیمی گفت: این اثر ماندگار با حمایت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت قالیباف شهردار تهران برای انتقال به امریکا و اهدا به جامعه فرهنگی امریکا آماده شده است.

مجسمه «خیام نیشابوری» در آمریکا +عکس

فریدزاده در معرفی گوشه‌ای از شخصیت خیام، وی را شاعر، ریاضیدان، منجم ، حکیم و فیلسوف مسلمان ایرانی عنوان کرد که کمتر به عمق اشعار او توجه شده است. مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران در ادامه با قرائت ابیاتی از رباعیات خیام، او را دین‌باور و ستایشگر زندگی نامید که اشعار او بیانگر روح ایرانی است.

وی افزود با توجه به سیاه‌نمایی و ایران‌هراسی که هدف دستگاه های تبلیغاتی بیگانه است، انجام این امر که برای اولین‌بار در آمریکا انجام شد، تلاشی برای نمایش گوشه‌ای از فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی است.

اقای دیوید بورن رئیس دانشگاه اوکلاهما نیز ضمن تقدیر از اقدام انجام شده، تمدن و فرهنگ ایران اسلامی را الهام بخش برای همه جهانیان دانست و افزود امیدوار است دانشجویان امریکا بیشتر به آموختن فرهنگ ایران و زبان فارسی همت گمارند.

برادران فرزانه از ایرانیان مقیم آمریکا، ضمن حمایت از توسعه برنامه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اعلام کردند با کمک مالی به این دانشگاه، زمینه گسترش بیشتر اینگونه برنامه‌ها را فراهم خواهند کرد.

در ادامه اساتید و دانشجویان دانشگاه اوکلاهما ضمن سخنرانی‌های کوتاه، مراتب تشکر و سپاس خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلی

      اونا بیشتر قدر میدونن

    • مهرناز مستحقی

      متشکرم خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج