اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۲۳۶۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خبرسازی BBC علیه ایران

رادیو بی بی سی در خبرسازی دروغین تلاش کرد کشتی حامل سلاح را که هفته جاری در راه سومالی توقیف شد به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهد، در حالی که رئیس جمهور سومالی تاکید دارد این سلاح ها برای گروه تروریستی &#۰۳۹;الشباب&#۰۳۹; وابسته به القاعده است.

خبرگزاری ایرنا: رادیو بی بی سی در خبرسازی دروغین تلاش کرد کشتی حامل سلاح را که هفته جاری در راه سومالی توقیف شد به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهد، در حالی که رئیس جمهور سومالی تاکید دارد این سلاح ها برای گروه تروریستی 'الشباب' وابسته به القاعده است.

رادیو بی بی سی با اشاره به کشتی دیگری که سه هفته پیش توسط نیروی دریایی استرالیا در اقیانوس هند در مسیر سومالی کشف شد، ادعا کرد این کشتی 'ظاهرا' حرکت خود را از ایران آغاز کرده بود.

این در حالی است که رسانه های استرالیا و سومالی به این ادعاهای دروغین نپرداخته و چند رسانه تنها به نقل از 'سی.ان.ان' و 'بی.بی.سی' خبر ارتباط این محموله با ایران را بدون ذکر منبع مشخص و تنها با نام بردن از ' وزارت دفاع استرالیا' و'یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا' منتشر کردند.

بی بی سی روز گذشته نیز با ادعای اینکه 'وزارت دفاع استرالیا می گوید کشتی حامل سلاحی که حدود سه هفته پیش در اقیانوس هند توقیف شده 'ظاهرا' حرکت خود را از ایران آغاز کرده بود'، گفت: دو روز پیش هم کشتی دیگری در راه سومالی توقیف شد که حامل سلاح بود و رسما تحت پرچم هیچ کشوری سفر نمی کرد.

این رادیو دیگر به نوع سلاح، این سلاح ها برای چه گروهی ارسال می شد و کشتی را چه کشوری توقیف کرده اشاره نکرد، در حالی که 'حسن شیخ محمود' رئیس جمهور سومالی از رهگیری یک کشتی پر از سلاح توسط نیروی دریایی فرانسه در اقیانوس هند تقدیر کرد و تاکید شد مقامات امنیتی مشکوک هستند که این سلاح ها برای القاعده و مرتبط با گروه تروریستی الشباب است که با دولت سومالی مبارزه می کنند.

این در حالی است که بی بی سی تلاش کرد القا کند این سلاح ها برای حوثی ها در یمن ارسال می شود و در تارنمای خود نوشت: آمریکا، عربستان سعودی و متحدان منطقه ای آنها نگران هستند که ایران برای شبه نظامیان حوثی در یمن سلاح بفرستد. پیش از این در مواردی که ایران متهم به ارسال سلاح به یمن شده این اتهام را رد کرده است.

اما رئیس جمهور سومالی در پیامی که پس از کشف سلاح ها منتشر و بی بی سی به آن اشاره نکرد و در رسانه های این کشور منعکس شد، نوشت: 'این یک خبر خوب است که کشتی حامل سلاح های غیر قانونی برای عناصر ضد صلح' کشف شد.

سومالی تاکید دارد کشتی که سه هفته پیش نیز کشف شده برای تروریست های گروه الشباب بوده و تارنمای 'حیران' وابسته به سومالی تاکید کرد: توقیف کشتی سلاح توسط نیروهای دریایی فرانسه در هفته جاری در حالی اتفاق می افتد که دو هفته پیش نیز نیروی دریایی استرالیا یک کشتی حامل سلاح را توقیف کرد که دولت سومالی گفت برای گروه الشباب بوده است.

رادیو بی بی سی برای خبر ادعایی خود تیتر 'استرالیا: کشتی سلاح توقیف شده در راه سومالی ظاهرا از ایران می آمد' را انتخاب کرد که تکرار ادعای سه هفته پیش است که رسانه های استرالیا نیز به آن نپرداختند.

'عمر عبدالرزاق' وزیر امنیت سومالی نیز گفت که صد درصد یقین دارد این سلاح ها برای گروه تروریستی الشباب قاچاق شده است.

'جنبش جوانان مجاهدین' معروف به 'الشباب' یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شده است. این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داد و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.

تعداد نظامیان الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج