اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۳۸۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جا به جایی ۲۰ میلیون مسافر در نوروز ۹۵

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی بیش از ۲۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، شاهد سفرهایی ایمن و کاهش تلفات نسبت به سال های گذشته بودیم.

خبرگزاری ایرنا: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی بیش از ۲۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، شاهد سفرهایی ایمن و کاهش تلفات نسبت به سال های گذشته بودیم.

وزیر راه و شهرسازی این سخنان را در مراسمی كه فقط خبرنگار صداوسیما دعوت شده بود، بیان كرد.

براساس اعلام روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی افزود: مسافرت‌های نوروزی با توجه به حجم عظیمی كه در حوزه راه‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی دارد از بزرگترین عملیات در این ایام است. از آنجا كه در سال جدید شاهد بارش برف و باران بسیار در بخش عمده‌ای از محورها بودیم مسئولان راهداری و مدیریت ترافیك نیز، كار نسبتا سنگین‌تری را نسبت به سال‌های قبل بر دوش داشتند.

آخوندی با یادآوری حجم زیاد مسافرت‌های تعطیلات نوروز امسال گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر در این مدت توسط حمل و نقل عمومی جابه جا شدند كه تاكنون از این تعداد هیچ حادثه‌ جانی منجر به فوت گزارش نشده و این امر به طور قطع نشان‌دهنده ایمن‌تر شدن مسافرت‌های حمل ونقل عمومی در كشور است.

وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافران بخش حمل و نقل هوایی در این ایام را حدود سه میلیون مسافر اعلام كرد و افزود: این میزان حدود دو برابر تعداد سفرهای انجام شده در حوزه حمل و نقل ریلی با رقمی بیش از یك میلیون و ۷۵۰ هزار است؛ این امر نیز نشان‌دهنده اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه و جاذبه خاص آن خواهد بود.

وی همچنین گفت: در بخش جاده‌ای هفت میلیون و ۸۰۰ هزار و دریایی نیز بیش از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر گزارش شده كه رقم بسیار مهم و قابل توجهی است. تلاش من بر این است كه بخش دریایی فعالیت بیشتری نسبت به حال حاضر داشته باشد زیرا به اندازه كافی از ظرفیت دریاهای كشور استفاده نمی‌شود. در این دو سال تأكید زیادی داشتیم كه بتوانیم پایانه های مختلف مسافری را در جنوب و شمال داشته باشیم كه خوشبختانه این امر نیز صورت گرفته است.
آخوندی با اشاره به بازدید اخیر انجام شده از مناطق جنوبی كشور نیز بیان كرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از قایق‌ها ایمن و نو شده‌اند و هم اكنون بخش مسافری دریایی وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد اما باید بتوانیم بحث سفرهای دریایی را بین بنادر مختلف چه در داخل دریای خزر و چه در جنوب فعال كنیم و گزینه‌های بیشتری را برای سفر در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با تأكید بر اینكه باید به حمل و نقل دریایی در حوزه مسافری توجه بیشتری شود، گفت: تاكنون حمل و نقل ما در بخش دریایی بیشتر در حوزه بار بوده و توجه كمتری به بخش حمل مسافر شده است كه این موضوع باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عضو كابینه دولت تدبیر و امید در ادامه به همكاری خوب وزارت راه و شهرسازی و نیروهای پلیس با هدف كنترل سرعت در ایام نوروز خبر داد و افزود: با كمك بیش از 100 دوربین جدید در سال 94 و همچنین سایر دوربین‌‌های متحرك در جاده‌های كشور توانستیم در بخش كنترل سرعت با همكاری پلیس به خوبی عمل كرده و نتایج خوبی را به دست آوریم و امیدوارم بخش عمده‌ دیگری از دوربین‌ها نیز در سال 95 نصب و امكان مدیریت جاده‌ها در این سال به گونه‌ای بهتر فراهم شود.

آخوندی با بیان اینكه تاكنون قرارداد نصب حدود یك‌ هزار و 880 دوربین جدید در محورهای كشور امضا شده است، گفت: پیش از این مجموع دوربین‌های راهداری و پلیس حدود 450 دستگاه بود و ما قرارداد جدیدی را مبنی بر خرید حدود چهار برابر آن به امضا رساندیم تا بتوانیم در بحث كنترل جاده‌ها موفق‌تر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی، چگونگی اطلاع رسانی در ایام نوروز را بهترین و مهمترین اتفاق در این دوران اعلام كرد و گفت: در این مدت مردم می‌توانستند از طریق تماس مستقیم، تلفن گویا، برنامه قابل نصب بر روی تلفن همراه و سایت 141 از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و آگاهی لازم را پیش از سفر كسب كنند.

به گفته وی، در همین مدت بیش از هفت میلیون نفر از طریق برنامه موبایل و اینترنت به سایت 141 مراجعه كرده و بیش از یك میلیون و 800 هزار نفر از طریق تماس تلفنی برای دریافت اطلاعات از این سامانه كمك گرفته‌اند.

آخوندی ابرازامیدواری كرد بحث اطلاع ‌رسانی به عنوان یك سیاست خوب از سوی مردم استقبال شود و اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر وضعیت هوایی و جاده‌ای، آخرین وضعیت جاده‌ها و همچنین میزان ترددها از طریق تك تك دوربین‌های فعال در سراسر كشور در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: بدون شك رسانه ملی، پلیس، هلال احمر و بخش امداد و نجات وزارت بهداشت و درمان در بحث اطلاع ‌رسانی در این مدت نقش بسیار مهمی را ایفا كردند.

آخوندی دلیل بیش از 40 درصد از تلفات در سوانح رانندگی را واژگونی وسایل نقلیه اعلام كرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد بستر جاده فراهم است و عامل اصلی این سوانح، «سرعت زیاد و عدم توانایی در كنترل خودرو» است. آموزش، ارتقای سطح توانایی نیروی پلیس در كنترل محورها و استفاده از اقدامات بازدارنده و اعمال جرایم می‌تواند كمك مؤثری در این زمینه باشد.

وی گفت: از نظر من استفاده از بازدارنگی و توقیف گواهینامه افراد متخلف نیز می‌تواند راه خوبی در این حوزه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج