اگر درد کمر آزارتان می دهد...
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ریزخور_1
لاله زار مال_1
دکتر نداف کرمانی 1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
کلاسینو_1
ریزخور_3
لاله زار مال_3
زمردی_داخلی3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_4
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
زمردی_داخلی4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نداف کرمانی 2
اپیلاسیون نانا 2
کلاسینو_2
ریزخور_2
زمردی_داخلی2
لاله زار مال_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۳۱۴۲۰۲
۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
۱۱۰۷۲
کمردرد را شاید بتوان یکی از شایع ترین دردهایی دانست که هر انسان حداقل یک بار در طول عمر خود آن را تجربه کرده است. خمیده نشستن و به عبارتی قوز کردن موقع نشستن از عواملی است که باعث بروز کمردرد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تا موقع نشستن کمرتان کاملاً صاف باشد.
روزنامه ایران: کمردرد را شاید بتوان یکی از شایع ترین دردهایی دانست که هر انسان حداقل یک بار در طول عمر خود آن را تجربه کرده است. به عبارتی، این آمار از هر 10 نفر حدود 8 نفر را دربرمی گیرد، ولی در این میان برخی تصورات در خصوص این بیماری، شرایط را برای افراد دشوارتر می‌کند.

 خمیده نشستن و به عبارتی قوز کردن موقع نشستن از عواملی است که باعث بروز کمردرد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تا موقع نشستن کمرتان کاملاً صاف باشد، ولی پزشکان نظر متفاوتی داشته و معتقدند صاف بودن کمر در زمان نشستن باعث کشیدگی بیش از حد عضلات و ماهیچه‌های ناحیه کمر می‌شود.

آنچه باید درباره کمردرد بدانید

 ناحیه کمر به طور طبیعی دارای قوسی است که بتواند حرکت ستون فقرات را تسهیل کند. ولی بهترین توصیه برای دور ماندن از کمردرد در طول روز این است که افراد در فواصل مختلف از روی صندلی برخاسته و کمی تحرک داشته باشند و راه بروند. این کار تا حد زیادی مانع بروز کمردرد می‌شود.

عده‌ای تصور می‌کنند برای جلوگیری از کمردرد باید از برداشتن وزنه‌ها و اجسام سنگین خودداری کرد ولی محققان معتقدند که نحوه برداشتن اجسام سنگین بسیار مهم تر از بلند نکردن آنهاست. از سوی دیگر، نباید اجسامی را هم که خیلی سنگین تر از وزن افراد است، جابه جا کرد تا فشار مضاعفی به ناحیه کمر وارد نشود.

پزشکان بهترین روش برای بلند کردن اجسام را این گونه توصیف می‌کنند: <شخص باید در نزدیک ترین فاصله نسبت به جسم قرار گرفته و کمر را صاف و سر را به جلو نگه دارد سپس با فشار روی پاها از روی زمین بلند شود. خم کردن یا چرخاندن کمر موقع برخاستن بیشترین آسیب را به کمر وارد می‌کند. >

استراحت، بهترین درمان است و می‌تواند کشیدگی‌ها و آسیب‌های مزمن ناحیه کمر را بهبود بخشد، ولی تصور ماندن و استراحت طولانی مدت در رختخواب نه تنها کمکی به کاهش درد نمی‌کند بلکه کمردرد را تشدید می‌کند. تناسب اندام یکی از رازهای سلامتی جسم به شمار می‌رود و تأثیر بسزایی نیز در جلوگیری از ابتلا به کمردردهای ناشی از اضافه وزن دارد. در واقع، کمردرد شایع ترین درد بین افرادی است که از اضافه وزن رنج می‌برند.

 در این بیماران، کاهش وزن و رسیدن به وزن متعادل می‌تواند کمردرد را تا حد زیادی کاهش داده یا حتی از بین ببرد. از سوی دیگر، لاغری بیش از حد نیز می‌تواند باعث بروز کمردرد شود. افرادی که مبتلا به نوعی اختلال بی‌اشتهایی هستند غالباً تراکم استخوانی کمی داشته که به مرور ممکن است باعث شکستگی‌های استخوانی یا از بین رفتن مهره‌های کمر شود.

عده‌ای تصور می‌کنند ورزش کردن و فعالیت بدنی در زمان کمردرد این دردها را شدت می‌بخشد ولی محققان معتقدند این باور کاملاً اشتباه است و در نقطه مقابل، ورزش منظم می‌تواند مانع بروز کمردرد شود. در واقع، افرادی که از کمردردهای مزمن رنج می‌برند با ورزش احساس درد کم تری خواهند داشت.

 از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد با تنظیم نوعی برنامه ریزی منظم، از حرکات آهسته ورزش را آغاز کرده و به مرور شدت آن را افزایش دهند. پزشکان معتقدند انجام مرتب حرکات ورزشی می‌تواند از بروز دردهایی که ممکن است در آینده به سراغ شخص بیاید، جلوگیری کند.

ماساژ درمانی و کایروپرکتیک از درمان‌های تأیید شده و مفیدی هستند که با انجام ماساژ در نواحی مختلف بدن از جمله کمر باعث کاهش درد و نرم شدن ماهیچه‌ها می‌شود. علاوه بر این، برخی درمان‌های سنتی مانند طب سوزنی نیز می‌تواند در کاهش دردهای مزمن کمر مؤثر باشد.

آنچه باید درباره کمردرد بدانید

از سوی دیگر، محققان و پزشکان امریکایی معتقدند، روش‌های درمان سنتی طب سوزنی به عنوان درمانی مؤثر در بهبود کمردرد نقش دارند. این درمان برای افرادی که با درمان‌های معمول بهبود نیافته و همچنان از کمردرد شکایت دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد.یوگا، تکنیک‌های آرام بخش و درمان شناختی رفتاری نیز گزینه‌های دیگر درمان کمردرد به شمار می‌روند.

یکی از شایع ترین اشتباهاتی که درباره با کمردرد مطرح می‌شود، استفاده از تشک‌های سفت برای افراد مبتلا به کمردرد است. مطالعاتی که توسط محققان اسپانیایی انجام گرفته، نشان می‌دهد که بهترین روش، استفاده از تشک هایی با ضخامت متوسط است که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشند. خوابیدن روی چنین تشک هایی کم تر باعث کمردرد می‌شود. البته این مسأله کاملاً به نیاز هر فرد بستگی دارد که با خوابیدن روی چه نوع تشکی احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کند.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
دکتر نائبی_4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
عارفی_2
دکتر نائبی_2
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
زمردی_فوتر موبایل اصلی
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر