۳۱۴۵۱۶
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

کیهان: اگر برجام نبود، نفت ۱۲۰ دلار بود!

روزنامه کیهان در خبری با عنوان « اگر برجام نبود نفت ۱۲۰ دلار بود » نوشت: « بررسی روند قیمت نفت در ۳ سال اخیر نشان می‌دهد هر چقدر ایران در مذاکرات هسته‌ای از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده قیمت نفت هم کاهش یافته است.

روزنامه کیهان در خبری با عنوان « اگر برجام نبود نفت ۱۲۰ دلار بود » نوشت: « بررسی روند قیمت نفت در ۳ سال اخیر نشان می‌دهد هر چقدر ایران در مذاکرات هسته‌ای از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده قیمت نفت هم کاهش یافته است.

به طور مثال بررسی‌ها بیانگر آن است که میانگین قیمت جهانی نفت در سال ۹۲ و خصوصا قبل از مذاکرات دولت روحانی با غرب بیش از ۱۰۰ دلار بوده است ولی پس از شروع مذاکرات هسته‌ای ظریف و تیمش قیمت نفت به مرور روند نزولی طی کرده است.

به طور مثال پس از توافق ژنو قیمت نفت، چند دلاری پایین آمد، این روند ادامه داشت تا اینکه مذاکرات به توافق لوزان رسید و سپس با این توافق هم قیمت نفت خام ۲/۵ دلار کاهش یافت و به بشکه‌ای ۵۵ دلار رسید.

خبرگزاری چینی «شین‌هوا» در همان زمان طی گزارشی نوشت، اعلام بیانیه مشترک هسته‌ای بین ایران و کشورهای مذاکره‌کننده با محمدجواد ظریف قیمت جهانی نفت و طلا را کاهش داده است.

این روند کاهشی قیمت‌ها باز هم ادامه یافت تا اینکه قیمت نفت با امضای برجام به بشکه‌ای حدود ۳۰ دلار رسید یعنی نرخ طلای سیاه نسبت به زمانی که دولت حسن روحانی شروع به کار کرد بیش از ۷۰ دلار تنزل کرد و بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که گرچه توافق هسته‌ای منجر به تسهیل صادرات نفت ایران شده است اما همین توافق به نوعی سبب کاهش شدید درآمدهای نفتی ایران شده است.

زیرا اگر دولت روحانی به سمت توافق هسته‌ای با غرب نمی‌رفت و خبری از توافقات ژنو و لوزان و برجام نبود آیا قیمت نفت باز هم به همین بشکه‌ای ۳۰ دلار می‌رسید یا اینکه بر اثر ایستادگی و مقاومت ملت و دولت ایران بر مواضع هسته‌ای، قیمت نفت همچنان بالای ۱۰۰ دلار و بلکه بیشتر می‌بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید امین

      جناب شریعتمداری کارشناس مسائل نفتی

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم کیهان بخرید چون هیچ روزنامه ای مثل کیهان شیشه ها رو خوب تمیز نمیکنه

    • بدون نام

      کاهش قیمت نفت دلیل اصلیش بخاطر شیطنت عربستان در عرضه ی نفت ارزان بود که الان خودشون هم توش موندن و طبیعیه با تسهیل شدن صادرات نفت قیمت کاهش پیدا بکنه. یه سری پول های بلوکه شده ی ما تو خارج برگشت پیدا کرد تو ضمینه های دیگه هم تجارت ما بهبود پیدا میکنه رهبر هم بارها از تیم مذاکره کننده حمایت کرده.واصلا اگه رییس جمهور قبلی عرضه داشت امور داخلی رو درست مدیریت بکنه تحریم ها هم واقغا مشکلی نبود ولی وقتی عرضه ندارن مجبوریم مذاکره بکنیم واقعا از اصولمون هم عقب نشینی نکردیم

    • یک ایرانی

      اگر رو کاشتن کیهان دراومد...

    • بدون نام

      واقعا نمیدونم چی بگم ؟
      مگر ایران با این تولید کمش تاثیری بر بازار جهانی داره ؟
      (شاید حداکثر 2 تا 4دلار)

    • بدون نام

      جناب کیهان وقتی ما نمی تونستیم بفروشیم اصلا میشد صد و بیست هزار دلار چه سودی واسه ما داشت

    • رضا

      به جاش هزينه هاي ما مردم هم ١٢٠ برابر ميشد

    • mahasa

      آقای شریعتمداری زمانی که نفت از 2 دلار 150 دلار شد و ایران هم تحریم نبود چرا وضع مملکت بدتر شد!!!؟مردم فقط عمل رو می بینن.من طرفدار روحانی هم نیستن چون اونم دردی از مردم دوا نکرد....

    • فرزند شهيد

      جناب آقاي شريعتمداري اگر برجام نبود نفت 120بود ولي ايران توانايي صادارت نفت را نداشت و پول نفت به جيب بابك زنجاني ها مي رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج