۳۱۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باكتری ها پایین می آورد

مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: استعمال دخانیات مقاومت معده را در برابر باكتری ها پایین آورده و موجب زخم معده می شود.

با اشاره به این كه بیماری های قلبی و عروقی ناشی از استعمال دخانیات، جان بیش از ‌٦٠٠ هزار نفر را در سال می گیرد، اظهار داشت: استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و گرفتگی عروق و ایجاد حمله قلبی و سكته می‌شود.

وی افزود: استعمال دخانیات باعث تضعیف و خنثی سازی اسید معده و مقاوم شدن بعد از غذا خوردن و همچنین بر جای ماندن باقیمانده اسید در معده و تخریب دیواره آن می‌شود. به گفته مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات، زخم معده افراد سیگاری به سختی درمان می‌شود و احتمالی بهبودی آن تا زمانی كه فرد سیگاری بوده، اكثرا اندك است و قطران موجود در دود سیگار نیز در اثر استعمال مستمر دخانیات روی انگشتان و ناخن ها جمع شده و باعث تغییر رنگ آنها به قهوه‌ای مایل به زرد می‌شود.

محصلی با بیان این كه سقط جنین در مادران سیگاری ‌٢ تا ‌٣ برابر بیشتر است، تصریح كرد:‌ استعمال دخانیات در دوران بارداری می‌تواند باعث افزایش خطر زایمان نوزاد با وزن كم و بروز مسایل بهداشتی در آینده شود. وی تأكید كرد: بیش از ‌٤٠ عنصر سرطان زا در دود سیگار وجود دارد و احتمال سرطان ریه ‌٢٢ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

گفتنی است: طبق تحقیقات بی شماری كه انجام شده است در صورت ادامه استعمال دخانیات توسط افراد سیگاری، احتمال مبتلا شدن آنها به انواع سرطان های دیگر از قبیل زبان ، دهان، غدد، بزاق و حلق (۶ تا ۲۷ برابر) ، سرطان بینی (۲ مرتبه بیشتر)، گلو (۱۲ مرتبه)، مری (۸ تا ۱۰ برابر)، حنجره (۱۰ تا ۱۸ برابر)، معده (۲ تا ۳ برابر)، كلیه (۵ برابر)، لوزالمعده (۲تا ۵ برابر)، وجود دارد.

منبع : Salamatnews.com
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج