۳۱۵۰۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکرار تاریخ برای هیلاری؟

قطار برنی سندرز برای رسیدن به کاخ سفید ترمز بریده است. او در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در حال طی کردن ایستگاه‌های مختلف است.

روزنامه دنیای اقتصاد: قطار برنی سندرز برای رسیدن به کاخ سفید ترمز بریده است. او در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در حال طی کردن ایستگاه‌های مختلف است.

ایستگاه‌هایی که وی را یک قدم بیشتر به رقابت نهایی نزدیک می‌کند. حالا سندرز پس از سه پیروزی متوالی در یک روز در واشنگتن، آلاسکا و هاوایی، در ویسکانسین هم پیروز میدان شده است. در سوی دیگر میدان اما تدکروز توانست با پشت سر گذاشتن دونالد ترامپ در ویسکانسین، طرفداران خود را امیدوار کند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سناتور برنی سندرز روز سه‌شنبه در ایالت ویسکانسین توانست هیلاری کلینتون را شکست دهد.

او ششمین پیروزی پشت‌سر هم خود را به دست آورد و همین امر موجب شده تا کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به مخاطره بیفتد. برنی سندرز در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه توانسته است با رای ۶/ ۵۵ درصدی هیلاری کلینتون را شکست دهد. کلینتون نیز توانست در این رقابت رای ۱/ ۴۳درصدی را به دست آورد. وزیر سابق خارجه ایالات‌متحده قصد داشت تا با پیروزی در این میدان طرفداران خود را برای باقی انتخابات امیدوار نگه دارد. با این حال وی در تعداد هیات نمایندگی‌ها از برنی سندرز پیش است، اما سناتور اهل ورمونت توانسته در یک ماه گذشته فاصله خود را با کلینتون کم کند.

در حال حاضر در آوردگاه دموکرات‌ها هیلاری کلینتون از حمایت ۱۲۴۷ هیات نمایندگی برخوردار است و برنی سندرز نیز حمایت ۱۰۲۵ هیات نمایندگی را توانسته جلب کند. پیروز نهایی انتخابات مقدماتی در اردوگاه دموکرات‌ها کسی است که بتواند زودتر حمایت ۲۳۸۳ هیات نمایندگی را به‌دست آورد.

امی چوزیک در روزنامه نیویورک‌تایمز درخصوص مشکلاتی که هیلاری کلینتون با آنها روبه‌روست نوشت: بزرگ‌ترین معضلی که هیلاری کلینتون با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که جوانان و سفید پوست‌ها چندان طرفدار وی نیستند. طبقه متوسط سفید پوست و جوانان این کشور ترجیح می‌دهند شخصی مانند برنی سندرز رهبری دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به دست گیرد. آنها پیام اقتصادی برنی سندرز را گرفته‌اند، موردی که ممکن است در ایالت نیویورک هم دریافت شود.

به گفته برخی برنی سندرز قصد دارد تا در ایالت‌های بزرگ هم پیروزی‌های خود را تکرار کند تا متهم به این نشود که وی فقط در ایالت‌های کوچک و متوسط خواهان دارد. برای او ویسکانسین نخستین قدم برای پیروزی در ایالت‌های بزرگ بوده است. با وجود این پیروزی در ایالت نیویورک برای برنی سندرز مشکل است، زیرا هیلاری کلینتون نیویورک را مانند خانه خود می‌داند. در نظرسنجی‌ها هم هیلاری کلینتون در این ایالت از برنی سندرز پیش است. در نظرسنجی صورت گرفته در هفته گذشته هیلاری کلینتون با رای ۵/ ۵۳ درصدی نسبت به سندرز ۵/ ۴۲ درصدی پیشتاز است.

در پنسیلوانیا و کالیفرنیا نیز هیلاری کلینتون بیش از برنی سندرز توانسته آرای مردم را در نظرسنجی‌ها به سود خود جذب کند. این در حالی است که برخی می‌گویند در ایالت ویسکانسین هم سندرز در آخرین نظرسنجی از هیلاری کلینتون عقب بوده، اما در نهایت توانسته است پیروز نهایی در انتخابات مقدماتی در این ایالت باشد. در این رابطه گفته می‌شود برخی طرفداران سندرز هم به پیروزی‌های متوالی وی امید نداشتند، اما پیرمرد ورمونتی توانسته است هیلاری را به یاد سال‌ سخت ۲۰۰۸ بیندازد که در نهایت مجبور شد به سود باراک اوباما از میادین کنار برود.

سندرز در شب پیروزی خود در ویسکانسین در میان جمعیت طرفدار خود گفت: از ۱۱ ماه پیش که سوت مسابقات زده شد،همگان فکر می‌کردند که ما نامزدی هستیم که تنها برای گرم کردن تنور رقابت در داخل حزب آمده‌ایم، حالا هم از شما می‌خواهم به خانم هیلاری کلینتون نگویید اما فکر می‌کنم او کمی عصبی شده است. او در ادامه هم با اشاره به انتخابات پیشرو در نیویورک افزود: من معتقدم که از شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات نیویورک برخوردار هستم و می‌توانم هیات نمایندگی‌های خود را افزایش بدهم. هیلاری کلینتون از سوی دو دسته از منتقدان داخلی تحت فشار است. دسته نخست کسانی هستند که اصولا طرفدار برنی سندرز و مانند وی بر این باور هستند که هیلاری کلینتون ارتباطات گرمی با وال‌استریتی‌ها دارد.

دسته دوم نیز کسانی هستند که هیلاری کلینتون را نامزد خوبی برای دموکرات‌ها نمی‌دانند، زیرا بر این باورند وی گاف‌های زیادی در دوران تصدی خود در وزارت امور خارجه این کشور داشته است. به اعتقاد این دسته گاف وزیر سابق امور خارجه آمریکا در استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای وزارتخانه وی را به یک بازنده در برابر جمهوری‌خواهان تبدیل خواهد کرد.

برنی سندرز چگونه پیروز شد؟

«ورمونتی» در ویسکانسین همچون گذشته توانست بیشترین حمایت را از سوی طبقه متوسط سفیدپوست به‌دست آورد. بیش از دو سوم از سفیدپوست‌های ویسکانسین در انتخابات روز سه‌شنبه به وی رای داده‌اند و سایر اقلیت‌ها رای خود را به سود هیلاری کلینتون ریختند. در این میان برخی هم برنی سندرز را صادق‌تر از هیلاری کلینتون معرفی کردند. در یک نظرسنجی هم از هر ۱۰ نفری که به سندرز رای دادند، ۹ نفر بر این باور بودند که برنی سندرز فردی صادق است. این رقم برای هیلاری کلینتون ۶ بوده است.

درخصوص سایرعواملی که پیروزی برنی سندرز را در این ایالت قطعی کرد،باید به مواردی همچون نابرابری درآمد و نگرانی‌های اقتصادی که وجود دارد اشاره کرد. برخی دیگر اما می‌گویند هیلاری کلینتون برنامه اصلی خود را روی ویسکانسین بنا نکرده بود و وی به دنبال پیروزی در نیویورک است. در حالی که در طول هفته گذشته برنی سندرز وقت خود را صرف سخنرانی در مدیسون، میلواکی، گرین بی و لاکروز کرده بود، هیلاری کلینتون ترجیح داد به میلواکی برود و در آنجا در مورد افزایش خشونت با قانون فعلی استفاده از اسلحه به سخنرانی بپردازد. این شیوه تبلیغاتی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون به شدت به روی رای سیاهان و لاتین‌تبارها چشم دوخته است. سندرز در میلواکی بیشتر رای مردان، جوانان و سفیدپوست‌ها و رای مستقل‌ها را به دست آورد.

سندرز با این پیروزی امیدوار است که پیام ضد تجارتی وی به ایالت‌های بالادستی همچون نیویورک هم برسد و جوانان و افراد بیشتری از وی حمایت کنند. اما هیلاری کلینتون در یک پیام توییتری نشان داد هنوز به آینده امیدوار است و می‌تواند پیروز انتخابات نیویورک باشد. او در این توییت نوشت: به سناتور ورمونت تبریک می‌گویم و از همه کسانی که در انتخابات ویسکانسین شرکت کردند، تشکر می‌کنم. او در انتهای پیام خود هم با اشاره به انتخابات پیش رو در نیویورک نوشت: «همه به پیش.»

تد کروز جان می‌گیرد

در آوردگاه جمهوری‌خواهان تد کروز توانسته تا حدودی ترمز دونالد ترامپ را بکشد. تد کروز در ویسکانسین توانست یک پیروزی قاطع به‌دست آورد و امید را به کمپین تبلیغاتی خود بازگرداند. او در روز سه‌شنبه در ویسکانسین توانست با رای ۳/ ۴۸ درصدی دونالد ترامپ را که رای ۱/ ۳۵ درصدی به‌دست آورده بود، شکست دهد. در این حزب، جان کسیچ نیز در روز انتخابات رای ۱/ ۱۴ درصدی به دست آورد. حالا با این پیروزی، فشار برای کناره‌گیری کسیچ بالا گرفته است. منتقدان کسیچ می‌گویند با کناره‌گیری وی، آرای طرفدارانش به سبد تد کروز واریز خواهد شد.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز با پیروزی تد کروز امیدها به کمپین وی پیش از کنوانسیون این حزب در تابستان بازگشته است. این پیروزی با این اختلاف یک امتیاز بزرگ برای تد کروز به حساب می‌آید. دونالد ترامپ قصد داشت تا با پیروزی در این ایالت مانع بزرگی برای تد کروز ایجاد کند. ترامپ پس از اینکه توانست پیروزی‌های بزرگی را به دست آورد، حالا با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده است: توقف ترامپ به هر قیمتی. با راه افتادن کمپین‌های مختلف علیه ترامپ در درون این حزب، سعی می‌شود که مانع پیشروی بیشتر ترامپ در ادامه مسابقه شوند.

با پیروزی تد کروز در ویسکانسین مشخص شده است وی در درون این حزب طرفدارانی بیش از تندروها و افراد مذهبی سخت‌گیر دارد. تد کروز هم به مناسبت پیروزی خود در انتخابات ویسکانسین به همین مساله اشاره می‌کند و می‌گوید: امشب ما یک پیروزی امیدوار‌کننده به دست آوردیم. این پیروزی ناشی از همت زنان و مردان سخت‌کوشی است که آمریکا به آنها می‌بالد. پیام آنها در این شب این بود: ما یک انتخاب داریم، یک انتخاب واقعی. براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته تد کروز در این شب توانست هم رای محافظه‌کاران تندرو را به دست آورد، هم رای کسانی که خود را «کمابیش محافظه‌کار» می‌دانستند. همچنین گفته می‌شود مسیحیان تندرو نیز در میان رای‌دهندگان به تد کروز بوده‌اند.

۵۸ درصد از کسانی که روز سه‌شنبه به تد کروز رای داده‌اند، در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که از روی کار آمدن ترامپ «وحشت» یا اینکه «نگرانی» خواهند داشت. در این میان یک نتیجه عجیب هم از نظرسنجی صورت گرفته در ویسکانسین به دست آمده است. ۳۷ درصد از جمهوری‌خواهان این ایالت گفته‌اند در صورت انتخاب شدن دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواهان در روز رای‌گیری نهایی به هیلاری کلینتون رای خواهند داد.

با این حال برای ترامپ ویسکانسین یک شکست تمام عیار به حساب نمی‌آید. او توانست حمایت ۳ هیات نمایندگی را از میان ۴۲ نمایندگی به‌دست آورد. دونالد ترامپ هم‌اینک نسبت به دو نامزد دیگر در تعداد حمایت هیات نمایندگی پیشتاز است. براساس ‌آخرین داده‌ها ترامپ ۷۴۰، کروز ۵۱۴ و کسیچ ۱۴۳ هیات نمایندگی را پشت سر خود دارند.

در پایان روز سه‌شنبه و با مشخص شدن پیروزی نهایی تد کروز خود را نامزد اصلی جمهوری‌خواهان معرفی کرد و سکوت ترامپ در این شب برای طرفداران وی بسیار عجیب است. با این حال سخنگوی کمپین انتخاباتی وی تد کروز را «دروغگو» خطاب کرد و گفت که تد کروز عروسک خیمه‌شب بازی قدرتمندان این حزب است و مانند اسب تروآ به درون این حزب نفوذ کرده است. «هوب چیکس» افزود: «تد کروز قصد دارد تا با حمایت این رهبران متنفذ، نامزدی این حزب را از دونالد ترامپ برباید.» کارل پالادینو یکی از مدیران کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ هم بر این باور است که طرفداران تد کروز از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته‌اند تا شخصیت ترامپ را در این ایالت خدشه‌دار کنند. او گفت: «بسیار خوشحالم که رقابت در این ایالت تمام شد. حالا می‌توانیم تلاش‌هایمان را برای فردا متمرکز کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج