۳۱۵۱۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قرارداد مسافر و آژانس اصلاح شد

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اصلاح "قرارداد تیپ مسافر" به منظور احقاق حقوق گردشگران ایرانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از اصلاح "قرارداد تیپ مسافر" به منظور احقاق حقوق گردشگران ایرانی خبر داد.

ولی تیموری با بیان این‌که اصلاح این قرارداد که بین مسافر و دفتر خدمات مسافرتی بسته می‌شود، پس از تایید رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون گردشگری این سازمان صورت گرفت، افزود: نقایص قرارداد قبلی، برطرف و حقوق کامل گردشگر لحاظ شده است. نسخه‌ی نهایی این قرارداد به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها برای نظرخواهی فرستاده شده که تا ۱۰ روز مهلت اعلام نظر دارند. پس از ارزیابی نهایی، این قرارداد آماده‌ی اجرا خواهد بود.

وی افزود: برای اصلاح قرارداد تیپ مسافر، نمایندگان ۸۷ آژانس مسافرتی که در اجرای تورهای گردشگری بویژه خروجی نقش داشتند، دعوت شدند که از میان آن‌ها ۱۴ نماینده انتخاب شد تا نقایص استخراج شود.

تیموری گفت: "بخشنامه‌ انضباطی" یکی از خروجی‌های جلسه‌هایی بود که با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار می‌شد. علاوه‌بر این، نوع جریمه‌ها، تخلف‌ها و مواردی که قبلا در قراداد مسافر و آژانس ذکر نشده بود، مشخص و در قرارداد جدید لحاظ شد.

به گفته‌ی او، آژانس‌ها سه نوع قرارداد برای تور خروجی دارند، یکی برای تورهای امارات، دیگری برای کشورهای حوزه شینگن و سایر تورها که اکنون این قراردادها بازنگری و از پراکندگی آن‌ها جلوگیری شده است و دیگر، مسافر و آژانس با یک قرارداد طرف خواهند بود.

تیموری اظهار کرد: اصلاحات این قرارداد انجام شده فقط باید اداره‌های میراث فرهنگی وگردشگری استان‌ها نظر خود را اعلام کنند تا مسوولیت‌ها به طور کامل مشخص شود و دیگر شاهد مشکلات گذشته در قرارداد مسافر و دفاتر خدمات مسافرتی نباشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج